Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 61
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Palmer levert ze ook stereo. Los van uitversterking in een zaal of dat je heel graag twee amps wilt gebruiken om het geluid, is er verder niet zoveel nut om een stereo kastje te kopen.
    Als ik een 2x12 stereo koop is het inderdaad om de 2 amps gelijk te laten werken.
    Leek me handig voor thuis, aangezien ik niet kapot ben van de 10inch van de Marshall.
    Maar dat zie ik me op repetitie of optreden niet drekt doen met die 2x5watt amps..

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Je moet misschien eerst even kijken welk ohmage je amps willen zien voor een extra speaker of speakers.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13

    Standaard

    In de vox zit een 16ohm greenback.
    Zou dus voor het gemakkelijk te maken kan ik best ook een 1x12 16ohm aanschaffen.
    Als ik ze samen gebruik kan ik de amp op 8ohm schakelen. 16 + 16 = 8ohm als ik het goed heb?

    Voor de Ampeg heb ik de keuze van 4-8 of 16ohm. Dus dat maakt weinig uit (denk ik)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Dat zou kunnen, geen idee hoe dat geschakeld zit bij die AC15.
    Als je 2 speakers mono gebruikt zou je ze dan parallel moeten aansluiten om bij stereo 16 te houden denk ik?
    Daarnaast, hoe bedoel je stereo. Dat je Ampeg over 1 speaker loopt en je AC15 over zijn eigen cab EN de extra kast? Zoiets? Dubbel mono bedoel je denk ik.
    Maar dat moet je even goed uitzoeken bedoel ik voordat je de boel beschadigd.


    Er loopt trouwens ergens anders een topic om 2 amps op 1 box te laten lopen, niet iedereen is overtuigd dat zoiets goed uit pakt.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 29 juli 2017 om 12:03
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15

    Standaard

    Inderdaad, dubbel mono is juister in dit geval.
    Zou dan de Ampeg & de Marshall elk over 1 speaker laten gaan.
    Voor thuis, 2x 5watt leek me leuk.

    Als ik hem zou gebruiken voor de AC 15, zou dit alleen op repetitie / optreden zijn.
    Naast mijn 100 bassman.

    Wou de cab voor vanalles gebruiken als dat mogelijk was.
    Maar nr 1 is toch de Ampeg, en daarna de vox.

    Dus nu staan mijn gedachte op een 1x12 16ohm.
    Zo kan ik de Ampeg en de vox optimaal gebruiken.de rest is voorlopig bijzaak.

    Na alleen nog cab & speaker.
    Heb de lege palmer cab hier al voorbij zien komen. Kwaliteit van deze cab ok?
    Of ergens anders een lege cab gaan zoeken? Zoals bij 'haar guitars' zoals ze hierboven al vermeld hebben?
    Laatst gewijzigd door Tommeke90; 29 juli 2017 om 12:18

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke90 Bekijk bericht
    Na alleen nog cab & speaker.
    Heb de lege palmer cab hier al voorbij zien komen. Kwaliteit van deze cab ok?
    Of ergens anders een lege cab gaan zoeken? Zoals bij 'haar guitars' zoals ze hierboven al vermeld hebben?
    Hangt van je budget en wensen af. Als je niet zo kritisch bent zou de Palmer of een Harley Benton cabinet prima zijn. Heb je meer specifieke wensen dan zou je bij Haar eens kunnen kijken die diverse cabs aanbied van Bogner, Suhr, Port City, Friedman e.d. De keuze is reuze en smaken verschillen :-)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Heb je aan de AC15 zo tekort dan? Ik heb er een in bruikleen, maar qua volume vond ik het prima. Wel een zwaargewicht voor een 12" combo zeg...
    You can't be a vet. You rock too much.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Heb je aan de AC15 zo tekort dan? Ik heb er een in bruikleen, maar qua volume vond ik het prima. Wel een zwaargewicht voor een 12" combo zeg...
    Er is helemaal niks te kort. Ben er zelfs zeer tevreden mee.
    Maar denk dat een 2de speaker wel leuk zou zijn als ik hem toch heb staan. (voor thuis gebruik zal het niet nodig zijn nee )

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Voor thuisgebruik is een extra speaker bij de AC15 ook wel heel leuk! (kids weg, vrouw weg.. zo eens in de maand of zo ).
    Ik vind de sound heel goed overigens. Mooi clean. Vettige Top Boost.
    You can't be a vet. You rock too much.

  10. #20

    Standaard

    ok, ga even afwachten als ik 2de hands iets mooi tegen kom.
    Anders ga ik zelf cab laten maken of palmer kopen.

    Dus even samenvatting als ik alles juist heb.
    Dat ik naast de ampeg ga moeten kiezen tussen ofwel de Vox ax15 of de Fender bassman?
    Op de bassman heb ik enkel de keuze tussen 4ohm

    1x12 : 16ohm
    Ampeg
    Vox ac 15 (externe speaker)

    2x12 : 2x8 parallel = 4 ohm ?
    Ampeg
    Fender bassman 100

    Luxeprobleem..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top