Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2011
    Locatie
    Emmer-Compascuum
    Berichten
    152

    Standaard Blues Junior vreemd geluid na vervangen buizen

    Beste gitaarnetters,

    Gisteren heb ik voor het eerst de twee output buizen van mijn Blues Junior III versterker vervangen voor twee JJ's EL84 (matchend paar). In eerste instantie klonk de versterker daarna prima. Echter toen ik de versterker na enkele uren weer aanzette was er een vreemde 'hum' hoorbaar uit de speaker. Daarnaast klinken noten wanneer deze harder aangeslagen worden op de gitaar 'fuzzy' en 'farty'. Alsof er een soort gare fuzz over de noten gesmeerd wordt. Enkele gitaren zijn geprobeerd en de oude buizen zijn er opnieuw ingezet. Echter wordt het probleem hiermee niet verholpen. Weet iemand raad?

    Alvast bedankt,

    Sven
    Gezocht: Marshall Bluesbreaker 1 pedaal! Notk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Kan een ander buisje zijn die niet lekker is. Of ff langs de monteur...
    De hum is er ook nog nu met de oude buizen?
    Nico


  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2011
    Locatie
    Emmer-Compascuum
    Berichten
    152

    Standaard

    De hum blijft ook aanwezig met de oude buizen. Het lijkt me wel sterk dat een van de preamp buizen het nu ineens begeven heeft.
    Ben inderdaad bang dat een bezoekje aan de monteur onvermijdelijk is maar wil het toch nog even proberen hier!
    Gezocht: Marshall Bluesbreaker 1 pedaal! Notk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Wat wel eens wil gebeuren is dat je het laswerk beschadigd met het in duwen van de buis in de voet. De voet zit in een print gelast en de beweging kan net voor de nodige mechanische belasting zorgen om een beginnende breuk groter te maken. Probeer maar eens de eindbuizen een voor een te bewegen als de storing zich voordoet. Het lijkt er namelijk op dat een van je buizen niet werkt.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2011
    Locatie
    Emmer-Compascuum
    Berichten
    152

    Standaard

    Dat lijkt me heel aannemelijk Cluseau! Ik kom er net achter dat de output buis V4 de hum veroorzaakt. Als er in deze socket een buis zit is er een hum hoorbaar en wordt het vreemde fuzzy geluid geproduceerd. Hierbij maakt het niet uit welke buis er wordt gebruikt. Dank! Toch maar even een bezoekje aan de monteur brengen dan.
    Gezocht: Marshall Bluesbreaker 1 pedaal! Notk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Mag ik daar uit opmaken dat je amp geen hum veroorzaakt als V4 er uit is? Dat zou namelijk wel moeten. Alleen V5 geinstalleerd zou een stevige hum moeten veroorzaken en hetzelfde geldt voor V4. Alleen bij twee goed samenwerkende eindbuizen is de eindtrap in balans en wordt de hum in de eindtrafo opgeheven. Probeer anders met je oude buizen nog een keer. Heb je dan ook hum dan even naar een tech want dan is er echt iets in de amp aan de hand. Defecte G2 weerstand door sluiting in een van de oude buizen bv.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2011
    Locatie
    Emmer-Compascuum
    Berichten
    152

    Standaard

    Nogmaals getest. De hum is inderdaad altijd aanwezig. Zowel bij één buis in V4 en één buis in V5 als wanneer beide buizen geplaatst zijn. Ook bij de oude buizen doet dit probleem zich voor.
    Gezocht: Marshall Bluesbreaker 1 pedaal! Notk

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SvennStar Bekijk bericht
    Nogmaals getest. De hum is inderdaad altijd aanwezig. Zowel bij één buis in V4 en één buis in V5 als wanneer beide buizen geplaatst zijn. Ook bij de oude buizen doet dit probleem zich voor.
    Wel duidelijk dat er dan een probleem bij is gekomen. Retourtje dokter zou ik zeggen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #9

    Standaard

    hallo Sven,
    ik overweeg de aankoop van zo'n blues junior, hoe bevalt hij jou?

  10. #10

    Standaard

    ik heb mijn blues junior the green emerald reeds 4 jaar ben er uiterst tevreden over ik heb wel de twinstack mode van bilm audio toegepast op deze amp.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top