Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21

Discussie: Pedals4all

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Voordeel van een kloon, zeker op veroboard is dat je makkelijk kan tweaken. Zo heb ik zelf 3 pedalen op basis van een electra distortion, alle drie met dezelfde print, maar andere componenten en wat bruggetjes, lussen of onderbrekingen.

    Verstuurd vanaf mijn U FEEL met Tapatalk
    147-c Guitars

  2. #12

    Standaard

    Koop je die Chinese clone zal je ook nooit met 100% zekerheid kunnen zeggen dat die exact hetzelfde klinkt als het origineel. Dan zal je een AB test tussen de Chinese clone en Originele Timmy moeten doen. Ook met het zelf maken kan er verschil in werking en sound zijn hoewel je dit meer zelf in de hand hebt denk ik.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ik stoor me bij deze gast toch een beetje aan het feit dat hij eigenlijk nergens expliciet vermeld dat het goedkope 'knock offs' betreft, op MP worden de advertenties van deze pedalenkoning (onder dwang?)
    regelmatig aangepast...

    Dit even los van het feit hoe je over 'clones' in algemene zin denkt ...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb een chinese (mini) klone van een ocd overdrive die ze voor drie keer het bedrag van aliexprees bij pedsls4all verkopen en die klonkt vrijwel hetzelfde als mijn echte.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Op zich wel weer grappig dat die clones gebaseerd zijn op clones (Mooer?) van het origineel.


    Een clone is nooit EXACTLY hetzelfde, part numbers kunnen zelfs bij dezelfde producent in batches afwijken. Dat probleem heeft de originele bouwer ook natuurlijk maar die maakt per definitie het origineel.
    Ik zou ook voor de echte gaan want hee, doe eens gek, je leeft maar 1 keer!
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Niets mis met een clone ... maar het zo namaken dat je amper kunt zien dat hij nep is (dus inclusief logo's e.d.) is verwerpelijk, en volgens oud-christelijk gebruik strafbaar met de hel.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Pedaaltjes kosten rond de 17-25€ incl verzenden op aliexpress dus waar praten we over? Wel even reviews van de verkoper lezen, want sommige sturen gewoon afgekeurde pedalen op.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2010
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    135

    Standaard

    Dank voor de reacties! Hoelang duurt zo'n verzending van aliexpress zo? Lijkt me wel interessant om eens te proberen.. al is het maar voor een backup pedalboardje of iets dergelijk

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucaars Bekijk bericht
    Dank voor de reacties! Hoelang duurt zo'n verzending van aliexpress zo? Lijkt me wel interessant om eens te proberen.. al is het maar voor een backup pedalboardje of iets dergelijk
    2-4 weken.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Soms binnen een week in huis maar dat is een uitzondering. Van bijna elk pedaaltje is een review op youtube te vinden. Krijg je een beetje een idee of het wat is al zegt t niet alles.

    Meeste zijn ook op ebay te vinden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top