Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 juli 2017
    Locatie
    Konongo, Ghana
    Berichten
    21

    Standaard Zelfbouw: EF86 + 2 x ECL86 push-pull

    Dag allen,

    Een foto en het schema van een zelfbouw gitaarversterker met EF86 en 2 x ECL86 push-pull. Het schema is gebaseerd op het clean kanaal van de VOX AC15. Een behuizing volgt nog.

    Ik ben erg tevreden over het eindresultaat. Muisstil qua brom, wel wat veel gain.

    Voor wat meer info en foto's: http://otl800.blogspot.nl/2017/01/gi...2-x-ecl86.html

    Met vriendelijke groet,
    Robert




  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Leuk. Maar eh, gaan je kabels nou zo, door die gaten langs het scherpe blik? Geen busjes?

    Verstuurd vanaf mijn U FEEL met Tapatalk
    147-c Guitars

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 juli 2017
    Locatie
    Konongo, Ghana
    Berichten
    21

    Standaard

    Ja, de draden naar de eindtrafo en het netsnoer gaan zonder busjes door het chassis. De overige draden hebben meer ruimte. Zo scherp is het chassis nou ook weer niet en de kabels zullen ook niet bewegen. Qua isolatie tegen doorslag (geldt dan voor de twee draden naar de anodeaansluitingen van de eindtrafo waar bij volle uitsturing zo'n 500 V op kan staan) zijn de draden voldoende geïsoleerd.

    De versterker is ook niet echt bedoeld om mee op te treden. Meer iets voor 'op zolder'.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ook op zolder kan je sterven. Ik neem dan liever het zekere voor het onzekere.

    Verstuurd vanaf mijn U FEEL met Tapatalk
    147-c Guitars

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Doorvoertules zou ik ook doen.
    En een paar perspex plaatjes / kapjes rond de trafo-aansluitingen e.d. als je geen omkasting gebruikt. Het ziet er zo wel interessant uit, maar je kunt nu overal vrij bij en dat vind ik onverantwoord richting jezelf en huisgenoten / -dieren.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Welkom op GN Robert ...

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 juli 2017
    Locatie
    Konongo, Ghana
    Berichten
    21

    Standaard

    Jullie hebben wel gelijk dat het niet bepaald veilig is. Ik heb echter geen kinderen en ook geen huisdieren. Mijn partner blijft er wel van af. Beetje een fetisj van me, dat open bouwen. Zie de 4e foto (dat zijn voornamelijk audio versterkers, de meeste OTL voor 800 Ohm luidsprekers): http://otl800.blogspot.nl/2014/12/hobbyruimte.html

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Zolang je dan zelf maar veilig bent en geen doodsklapper krijgt. Leuke bouwprojecten!

    Verstuurd vanaf mijn U FEEL met Tapatalk
    147-c Guitars

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robert G. Bekijk bericht
    Jullie hebben wel gelijk dat het niet bepaald veilig is. Ik heb echter geen kinderen en ook geen huisdieren. Mijn partner blijft er wel van af. Beetje een fetisj van me, dat open bouwen. Zie de 4e foto (dat zijn voornamelijk audio versterkers, de meeste OTL voor 800 Ohm luidsprekers): http://otl800.blogspot.nl/2014/12/hobbyruimte.html
    O wauw da's een mooie hobbyruimte met ook veel mooie (oude) spullen. Die scoop rechts op de middelste plank heb ik hier ook. Ik ben ook even door het volledige profiel heengegaan, erg leuk al die oude artikelen en projecten.

    Die 12" Philips AD1265-M8 breedbanders in die grote kasten De vader van een vriend van me had dacht ik diezelfde dingen in 70 liter kasten met in elk 2 hoorntweeters erbij naast een Wersi orgel (ook zelfbouw als bouwpakket) staan. Wat een hokken waren dat Vonden we toen geweldig natuurlijk.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    23 juli 2017
    Locatie
    Konongo, Ghana
    Berichten
    21

    Standaard

    Bedankt voor het compliment, ik breng er veel tijd door. Wordt inmiddels wel een beetje vol (ben sinds 1,5 jaar ook nog gaan drummen).

    Ik ben niet verrast dat de AD1265-M8 voor orgel is gebruikt. Ze zouden denk ik ook goed zijn voor een zanginstallatie. Voor het betere audio zijn ze, vind ik, niet zo geschikt. Voor gitaar zijn ze waarschijnlijk te schel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top