Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 28 van 28
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik vermoed een deel van een andere gitaar
    dat is de lichtweerkaatsing, het is een Gibson Korina V , ik kan vanaf mijn werk geen foto's linken vanaf mijn Facebook Maar ik zal vanavond wel een plaatje posten
    life sucks and then you die

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    deze tuners zijn natuurlijk fake maar de originele hebben de neiging om spontaan te verschrompelen en van kleur te veranderen, je kunt dat goed zien in Beauty of the Burst waarbij er een flink aantal Bursts deze shrunken tuners hebben, danwel grovers gekregen hebben (of latere klusons)


    life sucks and then you die

  3. #23

    Standaard

    okeeeeeee
    nice one !!!

    moet altijd denken aan een ene saul hudson als ik "zo'n" gitaar zie
    die gast die mega monies voor gibson heeft gemaakt en ja, tuurlijk ook voor z'n eigen

    maar uuh
    hoe speelt dat nou ?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    hij speelt prima, hij voelt wat anders dan mijn historics omdat de lak nagenoeg afgesleten is maar qua profiel van de neck zit hij redelijk in lijn met mijn players choice R8/9 , de schaallengte is een ietsiepietsie anders dan moderne LP's maar dat is voor mij te miniem om te merken.
    het gewicht is goed, solid maar zeker niet te zwaar. hij speelt eigenlijk zoals een goede oude spijkerbroek aanvoelt, ingespeeld om maar eens een cliche te gebruiken
    life sucks and then you die

  5. #25

    Standaard

    Erg mooi! Ik zie dat gewicht tussen de verschillende historics nogal kan afwijken. In geval van twijfel bij een LP voor de lichtste gaan?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    voor mij wel, ik heb een tijdje gehad dat zwaar "beter" was maar achteraf was dat meer een idee dat dat het door de feiten onderbouwd werd
    natuurlijk scheelt het per gitaar maar ik heb zware gitaren gehad (ook strats) die gewoon "dood" waren qua sound en met lichte gitaren heb ik dat eigenlijk nog nooit gehad (in ieder geval niet in die mate)
    uiteindelijk moet je gaan voor de gitaar met de beste sound maar all things equal dan is licht zeker prettiger voor je schouders
    life sucks and then you die

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ligt er maar net aan welke sound je wil. Lichtere les Pauls klinken wat minder dik, ideaal voor blues. Zwaardere wat geschikter voor metal en rock, maar goed, alles is erg smaakgebonden. Zo zwart wit licht het niet.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nee tis zeker niet zwart wit maar wat ik voor mijzelf achteraf moest toegeven is dat ik meer met mijn handen/ogen luisterde dan met met mijn oren. Ik heb lichte gitaren die zwaar klinken en vice versa (mijn oude tokais zijn bijvoorbeeld behoorlijk zwaar maar klinken niet bepaalt vet)
    als ik er van uit ga dat alle historics goed zijn (wat ze natuurlijk niet allemaal zijn) dan heb ik in dat geval liever een lichter exemplaar omdat het gewoon prettiger speelt en ik daardoor ook beter kan spelen (volgende week mijn eerste les, ik kan niet wachten )
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top