Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 73

Discussie: Maybach vs. Gibson

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Daar heeft een tijdje een Maybach Lester in de winkel gehangen waar de topkam niet helemaal netjes zat. Dat was een visueel minpuntje. Hoewel dat voor zover ik begreep inmiddels is opgelost, lijkt dat nu een heel eigen leven te gaan leiden hier.... Iedere keer als het woord Maybach valt komt ie weer voorbij alsof het afwerkingsniveau overwegend matig is.
    "een Lester in de winkel waar de topkam niet helemaal netjes zat"....wat denk je van een stuk of 3 van de 5 die ik getest heb (2 normale Lesters en een customshop Lester)?

    Tuurlijk, foutje kan gebeuren, maar om Maybach nou superieur aan Gibson te vinden....nee, in mijn beleving echt niet; we praten hier ook over bijna €2000,- aan gitaar; zo'n "foutje" zegt wat mij betreft net zo veel over de kwaliteitscontrole van Maybach als de waardeloze kwaliteitscontrole van Gibson waar iedereen altijd over valt.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Trouwens, ff voor de duidelijkheid, ik bedoel geenszins te zeggen dat Maybach slecht is (die blauwe bij the guitar factory met de P90's is geweldig; het is dat ik reeds een gitaar met 3 P90's heb en toch vooral van de humbuckers ben, anders kocht ik hem vandaag nog...). Ook niet dat ze overpriced zijn.
    Maar op internet wordt Maybach vaak de hemel in geprezen (niet door henzelf, dat siert ze) als zijnde dé grote verlossers, met hét alternatief voor gibson (véél beter, customshop killer, etc) en dat is waar ik het niet echt mee eens ben.
    We hebben het over een Tsjechische LP kopie van bijna €2000,-. Voor dat geld mag het gewoon wel een verrékt goede gitaar zijn. En die zitten er misschien ook wel tussen, maar de variatie vind ik best groot.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ja maar, Dennis, bijna elke bezitter van een lp kopie roept dit.
    Ik ben d'r in ieder gevoel ongevoelig voor en beoordeel gitaren pas als ik ze in de handen heb gehad en minimaal anderhalf uur getest heb. Wat er digitaal allemaal geroepen wordt zou me jeuken eerlijk gezegd.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zo zou het moeten zijn Arjan, maar dan kan eigenlijk elk forum wel opgedoekt worden

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dat zou dan wel weer jammer zijn, ouwehoeren op het forum blijft leuk !

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zo is het maar net!

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dezelfde die ik heb, voor echt een matsprijs:

    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...Page=lr&pos=41

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    T
    We hebben het over een Tsjechische LP kopie van bijna €2000,-. Voor dat geld mag het gewoon wel een verrékt goede gitaar zijn. En die zitten er misschien ook wel tussen, maar de variatie vind ik best groot.
    ik heb wel eens gedacht dat de naam MAYbach wel heel erg veel aanleunt tegen de andere Tsjechische gitaarfabrikant genaamd BaCH....
    Bewijzen kan ik t niet maar t zal gezien de her en der gerapporteerde slordigheidjes (die scheve topkammen en de slechte passing van de inlays in de toets die met een of ander vulmiddel worden dichtgezet) me niet verbazen als dezelfde luthiers die BaCH-jes bouwen ook Maybach-jes bouwen
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dezelfde die ik heb, voor echt een matsprijs:

    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...Page=lr&pos=41

    volgens de aanbieder heeft de zijne een Bigsby maar die staat niet op het fotootje... 'k zou er voor uitkijken dat je geen MIC Tokai voor die kilo euro's in de mik gespleten krijgt
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt. Maar een MIJ tokai heeft een serienummer en een Chinese en Koreaanse tokai heeft een serie nummer dat begint met C. Die van mij heeft geen letter voor het serie nummer. Daaraan kan je ze herkennen.
    Ik zou hem zeker checken hoor. Gewoon mailtje sturen en serie nummer opvragen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top