Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 73

Discussie: Maybach vs. Gibson

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Heb jij de originele elementen in jouw Burny?
    Ik heb een vroege jaren 80 Burny (naar het schijnt; die dingen hebben geen serienummer), maar de pickups waren klote,al weet ik als niet-kenner nooit helemaal zeker of het de originele elementen waren. Véél te compressed / weinig dynamiek.
    Bareknuckles in gegooid en nu is het een beest!
    Ja de mijne is volledig origineel tot aan de elementen aan toe. 'klote' zou ik ze niet noemen; wel in mijn beleving opvallend afwijkend van wat ik gewend was aan de hand van m'n oude (late 70's) Di Marzio's (SDH en DSH), hedendaagse Seymour Duncan 59's / Jazz en Tokai (= Gotoh) PAF's. De Burny pups hebben merkelijk meer 'bright' (sprankelend helder); ik ervaar ze dus niet als minder dynamisch maar als minder 'dik' en minder 'wollig'. Come to think of it.. wellicht dat het brugelement wat minder 'bijterig' is dan Seymour Duncans en de Gotoh PAF's in de Tokais maar wel wat meer 'rinkelend en sprankelend' en houden wat langer hun definitie. Moeilijk om onder woorden te brengen. Nou moet ik er ook wel bij zeggen dat ik eigenlijk nooit clean speel; zo goed altijd met een stevig randje.

    Overigens klopt het dat die 80-er jaren Burny's geen serienummer hebben; dateren gebeurt meestal aan de hand van de elementen, potmeters en de condensatoren… tricky business ….
    Laatst gewijzigd door MikeD; 26 juli 2017 om 08:58
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Mijn duit in het zakje: ik heb zelf jaren lang een originele Gibson Les Paul gehad. Een prachtige klank zat er in. Ook mee opgetreden. Toch na lange tijd weer weggedaan. Kort daarna kon ik via een ruildeal weer een andere Gibson Les Paul krijgen. Ingeplugd.... maar "het" geluid zat er niet in. Ik begreep het niet.... toen bleek het geen originele Gibson te zijn, maar een Tokai met een Gibson logo (dus nep).

    Het is maar een n=1 verhaal, maar ik zou je oren vooral de ervaringen gunnen van een Gibson, Tokai en Maybach.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    misschien was dat geen MIJ Tokai????
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  3. #23

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou zeker deze de ts willen aanraden:

    https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...Page=lr&pos=12

    Een ls60 voor die prijs, prima aanbieding. Fletcher vraagt daar zeker 12/1300 voor.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    Ja de mijne is volledig origineel tot aan de elementen aan toe. 'klote' zou ik ze niet noemen
    Nou, die pickups in de mijne zaten, vond ik het zwaar irritant dat als je harder aansloeg, het zaakje niet harder ging zeg maar.
    Het klinkt misschien gek, maar ik had echt het gevoel om dan met een harde limiter aan het spelen te zijn.
    Maar, nogmaals, ik heb geen idee of de elementen die in mijn Burny zaten de originele waren. Qua hardware waren ze wel net zo veel verouderd, maar dat zegt natuurlijk niks.

  6. #26
    Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2008
    Locatie
    Oss
    Berichten
    56

    Standaard

    Die Maybach Lesters zijn echt helemaal te gek.
    De afwerking vind ik persoonlijk beter dan de afwerking van een Gibson (heb zelf een Les Paul Traditional).
    De klank is super vanwege de Amber pick-ups.
    Als je een fan bent van relic op een gitaar, ben je ook aan het goede adres. De gitaren worden met de hand gemaakt en er wordt duidelijk veel aandacht besteed aan het uiterlijk.
    Daardoor blijven ze ook zeker waardevast.
    Als ik nu nog een Les Paul model zou moeten kopen, was mijn keuze op Maybach gevallen, niet op Gibson.

    Verder zijn de Japanse Tokai's ook enorm goed. Vooral prijs kwaliteit.
    Super afwerking, hele vette sound, goeie pick-ups.
    Tokai werkt ook met de originele Gibson headstock, wat weer een grote plus is.

    Ik was laatst bij een gitaarwinkel in Oss, The Guitar Factory.
    Zij hebben een aantal Maybach Lesters en een paar Tokai's hangen.
    Zal vast ook allemaal bij te bestellen zijn.
    Zou daar zeker eens gaan kijken! Sowieso een hele mooie zaak, werd daar fijn ontvangen!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.195

    Standaard

    Fijne tent inderdaad. Ken Francois al een tijd en die laat ik ook het afstel/knutselwerk een mijn gitaren doen.

    Daar heeft een tijdje een Maybach Lester in de winkel gehangen waar de topkam niet helemaal netjes zat. Dat was een visueel minpuntje. Hoewel dat voor zover ik begreep inmiddels is opgelost, lijkt dat nu een heel eigen leven te gaan leiden hier.... Iedere keer als het woord Maybach valt komt ie weer voorbij alsof het afwerkingsniveau overwegend matig is. Zelf heb ik er inmiddels een paar vast gehad en ik vind er overwegend weinig op aan te merken.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maar dat is met alles. Men herinnert alleen de slechte gevalletjes.
    Ik heb niks op Maybach aan te merken.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maar dat is met alles. Men herinnert alleen de slechte gevalletjes.
    De vraag was Maybach vs Gibson. Als het gaat om het noemen van slechte gevalletjes valt er over Gibson ook nog wel wat te melden, toch

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Waarschijnlijk wel. Maar Gibson zal ook wel wat meer gitaren produceren dan Maybach. Dus de hoeveelheid klachten zal ook net iets hoger liggen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top