Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 73

Discussie: Maybach vs. Gibson

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Sander, wat zoek je precies in een les Paul? Maakt het gewicht je wat uit? Moet hij volledig solid zijn of is chambered ook oké? Dunne of dikke hals? Coil split functies belangrijk?

    Ik heb zelf nog nooit een Maybach in mijn handen gehad dus daar kan ik geen ervaringen over delen. Ik bezit momenteel 2 Gibson Les Paul Standard's uit 2016 en 2011. In mijn oren en in gevoel twee compleet verschillende gitaren. De 2011 is chambered en heeft een dik hals a symmetrisch halsprofiel. Voelt, speelt en klinkt clean en voor blues erg mooi. De 2016 heeft een dun a symmetrisch halsprofiel, is weight relieved, heeft coil split functies, phase reverse en een bypass. Klinkt een stuk strakker, weegt 300 gram meer en heeft meer sound mogelijkheden. Hier speelt ik meer hardrock en metal op. Beiden geweldig, maar compleet verschillend. Ik kan van beiden daarom ook geen afstand doen. Je komt uit de buurt van Zwolle toch? Kom eens langs in Hattem, kun je ze beiden uitgebreid testen, dan weet je een beetje wat je kunt verwachten.
    Hey,

    Het gewicht maakt mij niet uit, als je een Les Paul haalt, weet je dat je een zwaar ding hebt en ik heb er ook geen problemen mee.

    Lijkt me wel is leuk om langs te komen, leuk aanbod!
    Kan ik ook is gelijk voor het eerst een Gibson Les Paul spelen haha.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Sander, wat zoek je precies in een les Paul? Maakt het gewicht je wat uit? Moet hij volledig solid zijn of is chambered ook oké? Dunne of dikke hals? Coil split functies belangrijk?

    Ik heb zelf nog nooit een Maybach in mijn handen gehad dus daar kan ik geen ervaringen over delen. Ik bezit momenteel 2 Gibson Les Paul Standard's uit 2016 en 2011. In mijn oren en in gevoel twee compleet verschillende gitaren. De 2011 is chambered en heeft een dik hals a symmetrisch halsprofiel. Voelt, speelt en klinkt clean en voor blues erg mooi. De 2016 heeft een dun a symmetrisch halsprofiel, is weight relieved, heeft coil split functies, phase reverse en een bypass. Klinkt een stuk strakker, weegt 300 gram meer en heeft meer sound mogelijkheden. Hier speelt ik meer hardrock en metal op. Beiden geweldig, maar compleet verschillend. Ik kan van beiden daarom ook geen afstand doen. Je komt uit de buurt van Zwolle toch? Kom eens langs in Hattem, kun je ze beiden uitgebreid testen, dan weet je een beetje wat je kunt verwachten.
    Daarnaast denk ik dat ik een dikkere hals toch fijner vind spelen, op mijn SG Faded heb ik een redelijk dikke hals, dit is mijn favo neck.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander Groenhuijsen Bekijk bericht
    Ook bedankt voor jou reactie.
    Zoals ik hieronder heb gereageerd ga ik gewoon is langs bij Souman om die gitaren te proberen.

    Ik vraag me alleen af of ze het goed keuren dat ik die gitaar daar probeer terwijl ik op het moment geen geld heb, nog ff 2 maandjes sparen namelijk...
    Heb ik ook gedaan. In september een Maybach getest, in april gehaald. Vinden ze prima hoor! Ard is een prims gozer, gezellige vent ook.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    als je toch open staat voor Tokais en het 'behoud van waarde' aspect niet geheel onbelangrijk is: denk dan eens aan een jaren 80 Tokai; een jaren '80 LS 80 koop je voor 1600 euro (excl koffer en verzendkosten) bij Mark Fletcher….(http://www.japanguitars.co.uk/page%206%20Tokai.html_) nadeel is dat je de gok moet willen nemen qua conditie (z'n beschrijving van de Burny die ik van hem heb gekocht was overigens redelijk accuraat), geluid en bespeelbaarheid; ff alles uitproberen is d'r niet bij of je moet 'm vragen of je even bij 'm langs mag komen in Zuid Frankrijk (maak je d'r een vakantie van) en als je nog verder van het Gibson versus Maybach dilemma af kunt wijken: kijk dan ook naar de (oude) Greco's en Burny's.. (en lees erover op internet)…. binnen NL zal je te maken krijgen met het gemis aan 'status symbool' maar 't zijn hele goeie Les Pauls. BTW als je in de buurt van Tiel komt, mag je bij mij 2 Tokai's van 2003/2004 en een Burny uit de late '80-s komen proberen…om t nog ff moeilijker te maken
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Om het makkelijker te maken: ik woon in Zwolle dus je kan altijd m'n tokai ls150 uit 2014 testen.
    Nadeel is dat hij dus speciaal op bestelling te leveren is dus je kan er niet ff eentje testen.
    Souman is in jou geval de beste optie aangezien Ard er meerdere heeft hangen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    als je toch open staat voor Tokais en het 'behoud van waarde' aspect niet geheel onbelangrijk is: denk dan eens aan een jaren 80 Tokai; een jaren '80 LS 80 koop je voor 1600 euro (excl koffer en verzendkosten) bij Mark Fletcher….(http://www.japanguitars.co.uk/page%206%20Tokai.html_) nadeel is dat je de gok moet willen nemen qua conditie (z'n beschrijving van de Burny die ik van hem heb gekocht was overigens redelijk accuraat), geluid en bespeelbaarheid; ff alles uitproberen is d'r niet bij of je moet 'm vragen of je even bij 'm langs mag komen in Zuid Frankrijk (maak je d'r een vakantie van) en als je nog verder van het Gibson versus Maybach dilemma af kunt wijken: kijk dan ook naar de (oude) Greco's en Burny's.. (en lees erover op internet)…. binnen NL zal je te maken krijgen met het gemis aan 'status symbool' maar 't zijn hele goeie Les Pauls. BTW als je in de buurt van Tiel komt, mag je bij mij 2 Tokai's van 2003/2004 en een Burny uit de late '80-s komen proberen…om t nog ff moeilijker te maken
    Als ik hierop mag inhaken... ik heb enkele Tokai's uit begin jaren '80, waaronder een LS80. Het zijn echt topgitaren, minstens Gibson Custom Shop niveau en dat voor de helft van de prijs. Fletcher is trouwens aan de duurdere kant, voor 1400 euro kun je er wel ééntje thuis krijgen. Er staan altijd wel een aantal te koop op tokaiforum.com en het mylespaul forum. Dan krijg je wel een plaintop, de flametops vind je op de 100 en 120 modellen en die zijn aanzienlijk duurder.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    en als je nog verder van het Gibson versus Maybach dilemma af kunt wijken: kijk dan ook naar de (oude) Greco's en Burny's.. (en lees erover op internet)…. binnen NL zal je te maken krijgen met het gemis aan 'status symbool' maar 't zijn hele goeie Les Pauls. BTW als je in de buurt van Tiel komt, mag je bij mij 2 Tokai's van 2003/2004 en een Burny uit de late '80-s komen proberen…om t nog ff moeilijker te maken
    Heb jij de originele elementen in jouw Burny?
    Ik heb een vroege jaren 80 Burny (naar het schijnt; die dingen hebben geen serienummer), maar de pickups waren klote,al weet ik als niet-kenner nooit helemaal zeker of het de originele elementen waren. Véél te compressed / weinig dynamiek.
    Bareknuckles in gegooid en nu is het een beest!

  8. #18

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooie tokai!
    En deze is een plaintop en daar betaal je al een kleine 2k voor! Wat mag die van mij nu dan kosten?
    Waardevast dat zeker dus! In 2014 was die van mij 1600, zal nu rond de 2200-2300 liggen. Over 30 jaar zal hij richting de 3k gaan, dus maak je over de restwaarde geen zorgen. Les Pauls blijven in waarde stijgen of je nu gibsons of andere merken hebt. Maybach is nog een jong merk dus die zijn over 30 jaar ook wel meer waard dan nu!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard Maybach vs. Gibson

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E-J Bekijk bericht
    Als ik hierop mag inhaken... ik heb enkele Tokai's uit begin jaren '80, waaronder een LS80. Het zijn echt topgitaren, minstens Gibson Custom Shop niveau en dat voor de helft van de prijs. Fletcher is trouwens aan de duurdere kant, voor 1400 euro kun je er wel ééntje thuis krijgen. Er staan altijd wel een aantal te koop op tokaiforum.com en het mylespaul forum. Dan krijg je wel een plaintop, de flametops vind je op de 100 en 120 modellen en die zijn aanzienlijk duurder.
    Mijn duit in het zakje: ik heb zelf jaren lang een originele Gibson Les Paul gehad. Een prachtige klank zat er in. Ook mee opgetreden. Toch na lange tijd weer weggedaan. Kort daarna kon ik via een ruildeal weer een andere Gibson Les Paul krijgen. Ingeplugd.... maar "het" geluid zat er niet in. Ik begreep het niet.... toen bleek het geen originele Gibson te zijn, maar een Tokai met een Gibson logo (dus nep).

    Het is maar een n=1 verhaal, maar ik zou je oren vooral de ervaringen gunnen van een Gibson, Tokai en Maybach.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top