Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 73

Discussie: Maybach vs. Gibson

  1. #61

    Standaard

    Wat is het uiteindelijk geworden?

    Ik heb beide; Een Maybach Lester 59 aged en een Gibson LP Traditional 2016.

    Qua bespeelbaarheid en, ook niet onbelangrijk, gewicht wint de Maybach het. By far zelfs.
    Geluid is heerlijk vintage, maar daardoor wel wat beperkter. Hals is heerlijk stevig.
    Ben nooit fan geweest van aged gitaren, maar het geeft de gitaar een hele fijn gevoel.
    Je pakt m op en wil m niet meer loslaten.

    De 57 Classic humbuckers in de Gibson zijn veel feller en toch wel wat breder inzetbaar.
    Maar dat is eigenlijk het enige puntje waar de Gibson het wint. Althans in mijn bandrepertoire.
    En de Gibson is een stuk zwaarder. Afwerking is wel heel mooi. Maar moet wel degelijk ingespeeld
    worden om tot leven te komen.

    Restwaarde is wel een puntje denk ik. Maar ik denk dat ik eerder de Gibson de deur uit zou doen dan de Maybach.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooi man!
    En als je die Gibson de deur uit doet, een Maybach stradovari s61 aanschaffen, een strat dus. Dan is je Maybach plaatje compleet en kun je qua stijlen alle kanten op.

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De baas van Andertons twijfelt of hij Maybach gaat voeren. Hij heeft er een paar staan, maar vindt ze vrij duur voor een 'Oost-Europees' product dat volgens hem niet beter is dan Gibson. Misschien zit dat vooral in de pickups. Het hout zal ook meespelen. Ik ben benieuwd of zo'n Maybach nou beter is dan een luxere Tokai.

    Peppi en Kokki:

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    De baas van Andertons twijfelt of hij Maybach gaat voeren. Hij heeft er een paar staan, maar vindt ze vrij duur voor een 'Oost-Europees' product dat volgens hem niet beter is dan Gibson.
    Exact mijn gedachte. Voor even veel koop je een gibson LP traditional, waar niks mis mee is.
    Smaakdingetje kan, maar verder?

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Geen idee eigenlijk.
    De grootste verassingen kunnen uit een blinddoek test komen, zie de test van Peppie en Cocky van Andersons. Dan blijkt de gitaar waar je op het oog niet aan gedacht had de favoriet.

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    In deze klasse bestaat “beter dan” ook bijna niet meer , persoonlijke smaak zal de doorslag moeten geven . Er zijn dan ook veel meer spelers in dit segment : Pannuci ,Crews, Greco , Bacchus , etc,etc.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hendriks Bekijk bericht
    In deze klasse bestaat “beter dan” ook bijna niet meer , persoonlijke smaak zal de doorslag moeten geven . Er zijn dan ook veel meer spelers in dit segment : Pannuci ,Crews, Greco , Bacchus , etc,etc.
    En niet te vergeten:baas Kauffmann maakt tegenwoordig ook LP-derivaten.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Vaak ervaren: als je iets wilt, koop dat dan ook. Ga dan niet voor: precies hetzelfde maar goedkoper. Een goedkopere versie klinkt misschien net zo, maar is het niet. Als je het origineel wilt, ga er dan voor. Heb tal van immitaties van Gretsches gehad voor ik een 6120 SSU kocht. Nog nooit zoveel plezier gehad als van die investering. Zelfde geld voor een USA vintage tele.....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #69

    Standaard

    Even nieuw leven inblazen. Ik heb inmiddels de Gibson Les Paul Traditional verkocht en een R8 uit 2014 gekocht.
    De Maybach blijft (voorlopig).

    Man, man, man, dit ding draait rondjes om de Maybach heen.
    Akoustisch hoor je het al. Enorm resonant, en de custombuckers vind ik beter klinken dan de ambers in de maybach.

    Hals voelt ook beter. Minder schouder dan de maybach maar wel voller. Dus niet je baseballbat van een std58, maar meer richting een 59.

    Is wel een beetje appels met peren vergelijken qua prijsstelling, maar het verschil in feel en sounds is echt groot.

    Al vind ik de Maybach nog steeds beter dan elke Traditional en Standard die ik vast heb gehad.

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooie post😁
    Maar waarom hou je de Maybach als die R8 alles heeft wat je zoekt in een les paul?
    2 Lp’s is er altijd eentje teveel 😉

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top