Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21

    Standaard

    Ik ga het qua schakeling een beetje anders aanpakken. Ik heb flink lopen zoeken en rondvragen naar adviezen voor zo'n 'masterswitch' vs. rotary voor extra opties, en waar het op neer komt is dat het erg lastig wordt om elementen te isoleren van elkander met zulke ingewikkelde schakeling dus ga ik terug daar de oude vertrouwde manier: 5-way met standaard strat schakeling + 2-way om Brug + hals en alle pickups als optie te bieden. In een paar vorige gitaren had ik het voor elkaar om op zowel positie 1 en 5 van de 5-way beide elementen te gebruiken en op positie 2 en 4 alledrie. Ik ben even kwijt hoe ik dat deed, maar dat moet makkelijk genoeg uit te zoeken zijn en aangezien ik dat met een miniswitch met 3 terminals deed moet dat makkelijk op een push/push kunnen.

    Qua coilsplit ga ik het ook een beetje over een andere boeg gooien. Ik wil voor zowel het brugelement als het halselement een eigen coilsplit switch onder een push/push zodat ik die ook kan gebruiken voor bijvoorbeeld volume of weet ik wat. Maar tegenwoordig gebruik ik vaker een hals single coil dan een humbucker dus ga ik die coil split zo aansluiten dat hij in de 'neer' positie gesplit is en in de 'op' positie een humbucker optie geeft.

    Op de Sustainiac site (heel rommelig gebeuren helaas) las ik iets over een dual-sound mode waarbij er een circuit in werking gesteld wordt waar er een hi-cut + 6dB boost geschakeld kunnen worden om zo een humbucker sound te krijgen. Klinkt niet ideaal, maar lijkt mij voldoende voor de gladde Petrucci-legato runs die ik wil en het feit dat juist de single coil sound als uitgangspunt gebruikt wordt geeft goede hoop voor mijn strat achtige sounds!

    Bijna al mijn gitaren hebben 24 frets, maar de plaatsing van elementen maakt natuurlijk erg veel uit dus ik ben benieuwd of ik het cover-circuit aankan met slechts 22 zodat het halselement dichter bij de strat locatie komt. Alle kleine beetjes helpen.
    Ik heb nog een hele fijne hals van een Vintage V6 en een toffe Flame-maple body die ik ooit via via van Fred heb mogen ontvangen (thanks!!) dus die ga ik met elkaar combineren als testinstrument qua schakelingen. Voor hetzelfde geld heb ik straks een wereld instrument en is mijn zoektocht naar de alleskunner voorbij! Haha! (al vermoed ik van niet overigens...)

    Wordt vervolgd!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    kom anders eens langs dan kun je een aantal superstrats proberen met creatieve schakelingen (anderson, prs, suhr) en dan kunnen we ook naar een mogelijke schakeling kijken (sustainers heb ik ook )
    life sucks and then you die

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.573

    Standaard

    TS geeft meermaals aan dat hij een veelzijdige gitaar wil door verschillende schakelingen. Grappig vind ik dan dat iedereen maar blijft hameren op dat hij zo simpel mogelijk moet. Mensen, het is zijn gitaar! Hij heeft er behoefte aan, heeft hij gemerkt, dus waarom moeten we hem dan toch nog blijven proberen hem te overtuigen om simpeler te gaan? Ik hoef het zelf ook niet, want het worden toch compromissen, en ik vind dat dat nooit werkt, maar ik ben niet de TS.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #24

    Standaard

    Klinkt als een plan!

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    TS geeft meermaals aan dat hij een veelzijdige gitaar wil door verschillende schakelingen. Grappig vind ik dan dat iedereen maar blijft hameren op dat hij zo simpel mogelijk moet. Mensen, het is zijn gitaar! Hij heeft er behoefte aan, heeft hij gemerkt, dus waarom moeten we hem dan toch nog blijven proberen hem te overtuigen om simpeler te gaan? Ik hoef het zelf ook niet, want het worden toch compromissen, en ik vind dat dat nooit werkt, maar ik ben niet de TS.
    Jij snapt hem! Thanks!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Het nadeel van veel opties vind ik dat je vaak ook niet snel kunt schakelen tussen de verschillende sounds.
    Ik ben ooit bij iemand over de vloer geweest, die wat relais in zijn gitaar had geknutseld, en via presets / midi zijn gitaar meeschakelde. Briljant.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Vind het ook wel een heel cool plan. Als je dat wilt, zeker doen.

    Verstuurd vanaf mijn U FEEL met Tapatalk
    147-c Guitars

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Het nadeel van veel opties vind ik dat je vaak ook niet snel kunt schakelen tussen de verschillende sounds.
    Ik ben ooit bij iemand over de vloer geweest, die wat relais in zijn gitaar had geknutseld, en via presets / midi zijn gitaar meeschakelde. Briljant.
    Woo! Genius!! Ga ik induiken want dat kan ik met die Variax via mijn Helix ook doen en dat is heerlijk! Thanks voor de tip man!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik weet het niet meer precies, maar die beste man zat nog een beetje te worstelen met schakel/stoorgeluiden weet ik nog.
    Draadloos spelen wordt ook een uitdaging, dat zou een groot nadeel kunnen zijn.

  10. #30

    Standaard

    Weer een beetje verder in mijn onderzoek. Aanvankelijk wou ik maar al te graag een sustainer erin maar na het zien van een paar demo's van de Digitech Freqout denk ik dat daarmee al mijn sores met sustainers in een klap weg is! En dat gaat HEEL VEEL schelen in de complexiteit van mijn bedradingsschema. ;-)

    Dat maakt ook dat ik overweeg om een humbucker op single coil formaat erin te zetten. Hot Rails achtig kaliber. Nu ben ik totaal niet thuis in die markt dus welk element uit deze categorie heeft op jullie de beste indruk achter gelaten? Met name het strat-achtige single coil geluid moet overtuigend zijn.

    (Ik weet wel dat Satriani de Satchtrack met Dimarzio heeft ontwikkeld om een zo warm mogelijke klank te krijgen op een gitaar met 24 frets in plaats van de 22 die hij voorheen vaak gebruikte. Klinkt wel interessant aangezien ik ook graag 24 frets heb...)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top