Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Als je ECHT veelzijdigheid zoekt bouw je een Line6 variax module in, dat is andere koek dan een splitje hier & daar .
    In combinatie met een sustainer.. who needs keyboards.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Of gewoon een lp junior en alles uit je aanslag en positie.

    Verstuurd vanaf mijn U FEEL met Tapatalk
    147-c Guitars

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Meest veelzijdige gitaar is de Telecaster volgens mij. Maar ik heb begrepen dat het allemaal in de vingers zit.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    hi Sebas

    the inlays zou je met Plexiglas en ledjes kunnen doen zonder dat je nu veel ruimte in je neck hoeft te maken , luminlay is ook een mooie oplossing hiervoor, werken met een Rotary Switch vind ik zelf vrij irritant omdat je niet ziet in welke stand je Staat Maar als je chickenhead knop gebruikt is dat probleem ook weg
    ik zal aan Marcus van Engelen vragen of hij een Schema kan tekenen voor jouw schakeling (kan waarschijnlijk simpeler), doe ik wel even via Face ook aangezien Marcus op vakantie is (hij doet dat vanuit zijn hoofd dus dat hoeft niet uit te maken )
    life sucks and then you die

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als je ECHT veelzijdigheid zoekt bouw je een Line6 variax module in, dat is andere koek dan een splitje hier & daar .
    In combinatie met een sustainer.. who needs keyboards.
    Sebas heeft al een Line6 gitaar dus daar zit het probleem niet
    life sucks and then you die

  6. #16

    Standaard

    +1 variax :-D

    Mijn eerste zelfbouw, een Warmoth parts-caster, is een soort 'alleskunner' met teveel knopjes en foefjes en dingetjes. 3 EMG pickups, een mid boost, individuele volume knoppen, en piezo brug met 3-band EQ.

    Ik ben nu steeds meer van de 'een ding goed' school en wat minimalistische ingesteld, moet ik zeggen, en er zijn heel weinig humbuckers die split echt goed klinken. Ik zou dan eerder een parallel vs. series switch inbouwen per humbucker (push/push volume of tone), en dan een klassieke 5-way. Kan je meteen zien hoe het in is gesteld. Wat ik ook makkelijk vind is 3 mini switches (on/off), waarmee je elke pickup aan of uit kan zetten. Heel snel te switchen met een hand (werk prima), en ook hier duidelijk zichtbaar wat geselecteerd is.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    mee eens hoor, maar we moeten allemaal door de fase heen dat we een gitaar willen hebben die alles kan, en soms komen we dichtbij en uiteindelijk eindigen we met een heleboel gitaren die individueel goed zijn in hun eigen ding

    ik heb een paar gitaren die wat meer dan gemiddeld kunnen maar dat is tegenwoordig beperkt tot wat jij beschrijft , 5weg superswitch + 2 push pulls en hierdoor kan ik van vette humbucker naar glassy singlecoil
    de gitaren met sustainer en piezo's zijn weer wat simpeler, juist omdat piezo en sustainer integreren al genoeg problemen oplevert
    life sucks and then you die

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OlafvR Bekijk bericht
    Of je koopt een leuke Ibanez Jem en zet er een sustainer in... Probleem opgelost. (de jemjr is de budget jem die speelt en klinkt als de duurdere varianten)
    Jem JR's zijn tof ja! Een leerling van mij heeft die.
    Ik heb een RG550 die ik qua schakeling heb aangepast en waar ook een Fernandes Sustainer in gezeten heeft. Dat is een van de redenen om verder te kijken en meer te eisen van mijn instrumenten. ;-)

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als je ECHT veelzijdigheid zoekt bouw je een Line6 variax module in, dat is andere koek dan een splitje hier & daar .
    In combinatie met een sustainer.. who needs keyboards.
    Dat zou ik wel tof vinden! Ik gebruik ook een Variax (JTV serie) als main live gitaar voor mijn coverband werk, maar qua sound valt daar nog héél veel te winnen helaas. Daarom heb ik liever een analoge oplossing.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    mee eens hoor, maar we moeten allemaal door de fase heen dat we een gitaar willen hebben die alles kan, en soms komen we dichtbij en uiteindelijk eindigen we met een heleboel gitaren die individueel goed zijn in hun eigen ding

    ik heb een paar gitaren die wat meer dan gemiddeld kunnen maar dat is tegenwoordig beperkt tot wat jij beschrijft , 5weg superswitch + 2 push pulls en hierdoor kan ik van vette humbucker naar glassy singlecoil
    de gitaren met sustainer en piezo's zijn weer wat simpeler, juist omdat piezo en sustainer integreren al genoeg problemen oplevert
    Ik heb een periode bijna uitsluitend op een strat, of juist een LP, of juist een tele gespeeld. Met mijn Van Halen tribute speel ik op gitaren met alleen een brugelement, volume knop en een Floyd die alleen naar beneden kan dus ook lekker simpel. De no nonsense instelling van die instrumenten Maakt dat je erg goed wordt in dynamiek uit je spel halen in plaats van je sounds en daar heb ik (op aanraden van Leendert Haaksma trouwens) erg veel van geleerd en mijn spel enorm mee opgekrikt. Echter heb ik daarmee ook de specifieke karakters van die sounds leren kennen en hoor ik steeds vaker specifieke gitaren in mijn hoofd (of op plaat) die ik wil nabootsen.

    Mijn gitaarcollectie is op gegeven moment gestegen tot over de 40 stuks maar daar werd ik niet bepaald beter van. Momenteel ben ik juist zoveel mogelijk op dezelfde gitaren aan het spelen omdat ik merk dat het goed kennen van een enkel instrument maakt dat je beter speelt. Dat betekend in mijn geval dat ik soms wat sounds mis die ik wel graag zou willen hebben. Vandaar mijn alleskunner zoektocht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top