Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35
  1. #11

    Standaard

    Ding...Dong........ De Hellehond is binnen.
    Heeft Bax het toch in 4 weken geleverd

    Eerste indruk: verdomd solide stevig ding. Wel zelf je adapter en kabeltjes erbij zoeken. Die zitten er niet bij.

    Helaas is de solftware editor pas in September klaar voor de Preset, IR (impulse Respons) en MIDI functie toewijzing. Als ik CC85 000/127 kan programeren voor de EVH5153 50 zou dat geweldig zijn. Hem ook nog even aan de computer gehangen of hij al midi berichten verzend. Yep. In manual mode verschillende CC commando's en in preset mode netjes PC 01, PC 02, etc.

    Ding heeft potentie maar blijft afahnkelijk wat er straks met de Editor allemaal kan.

    https://www.facebook.com/nuxeffect/v...2Xb55diusZVFe8

    Volgende week eerst maar eens de effecten op zich aan de tand voelen;-)

    Edit: MIDI functionaliteit/chart komt eerdaags op de website.
    Laatst gewijzigd door herrieman; 25 augustus 2017 om 16:47
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    En..... opnemen en hier posten!!

  3. #13

    Standaard

    Ben ik hier aan het testen komen ze ondertussen met een Shimmer voor de Cerberus op de proppen ;-)
    Het moet niet veel gekker worden. En inmiddels ook al een beta firmware voor het laden van IR-tjes binnen.

    https://www.facebook.com/nuxeffect/v...7312602831659/

    Ook hebben ze al hun eigen wav converter ontwikkeld. Nu mijn favoriete .syx IRs eerst naar wav omzetten en dan met deze tool naar het voor Cerberus geschikte formaat. Hier de link: (onder support tab)
    http://www.nuxefx.com/show-49-33-1.html
    Laatst gewijzigd door herrieman; 31 augustus 2017 om 09:23
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  4. #14

    Standaard

    Kleine update

    Even geen zin in vertaling ;-)

    Back from afternoon rehearsel. Cerberus works flawles in 2CM! Even my size 14 had enough room. First time I did not needed a Noise gate on bleeding volume and gain. Very very impressed with the Midi EVH 5150 50 Watt Amp channel and patch switching. Lightning fast without gaps! Even trails of delay and reverb. Still have to work on the choruses and modulations (Think I need an EQ ;-). The thing is magical ��������
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  5. #15

    Standaard

    Vandaag de Beta Firmware van de Cerberus en de Software editor ontvangen en geinstaleerd.

    Kan bevestigen dat de IR loader soepeltjes werkt. Komende dagen checken of de analoge Overdrive en of Distortion op de Cerberus in de buurt komen van de Friedman BE-OD. Dan nog de zoektocht naar de aangenaamste IR en is ook de studio/thuis/oefen situatie naar tevredenheid opgelost.

    Zou zo maar een blijvertje kunnen zijn die zowel de situatie live met den buizenbak als ook thuis via den stereo of koptelefoon perfect aankan.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Eerste indruk: verdomd solide stevig ding. Wel zelf je adapter en kabeltjes erbij zoeken. Die zitten er niet bij.
    Maar het belangrijkste; hoe klinkt ie? Als dat niet naar je smaak is heb je aan al die features niks.

    Ik vind het een interessant ding waar goed over nagedacht is voor een goede prijs. Het enige wat ontbreekt is een pitch shifter. Ik had liever gehad dat ze de overdrive en distortion hadden geïntegreerd in 1 en dan als 4e effect een pitch shifter. Kun je trouwens de delay ook nog combineren met de reverb? Ik denk het niet, maar dat zou ook mooi zijn. Wat vind je van de modulatie effecten?

    Ik hoop dat de individuele effecten goed zijn en dat het niet vooral 'veel voor weinig is' met als gevolg dat de individuele effecten middelmatig zijn, zoals bij veel multi effecten in deze prijsklasse.
    Laatst gewijzigd door apekop; 16 september 2017 om 11:48
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #17

    Standaard

    Hoe het klinkt dat is altijd persoonlijk. Maar voor 300 euries klinken de Delays en Reverbs natuurlijk niet zo vet als een Strymon of H9. Laat staan de Chorus of Phasers. Maar ik ben geen effect addict als Vernon R.

    Overigens kan de Cerberus de Strymons en H9 wel per MIDI aansturen en zodoende geïntegreerd worden. En ja je kan 4 (interne) effecten tegelijk gebruiken en dus ook Delay met Reverb en Chorus met Phaser. En daarnaast natuurlijk de Distortion, Drive en Boost.

    Alle instellingen zijn onder een preset op te slaan inclusief de MIDI aansturing van bijvoorbeeld de EVH5150 50. Dus geen tap dansen. Ook niet onbelangrijk zijn de Delay en Reverb trails die na preset switchen nog even doorgaan.

    Zei iemand IR loader? Yep zit erop. En geen shimmer? Zou zomaar in een toekomstige firmware update erbij kunnen zitten. En tot nu toe zijn die NUX chinezen zeer klantvriendelijk. Voor mij doet dit verdomd slimme dingetje dat wat het moet doen. Inclusief gap less schakelen.

    Helaas zijn de firmware en software nog wel in Beta. Dat doe me aan een ander apparaat denken ;-)
    Laatst gewijzigd door herrieman; 16 september 2017 om 19:59
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    ok, bedankt voor de uitleg. Ik heb ook de site van Nux bekeken, zitten ook wel wat leuke pedalen. Niks nieuws nieuws onder de zon, veelal verbasterde versies van bestaande pedalen van bekende fabrikanten, maar wel leuke pedalen voor een niet al te hoge prijs.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #19

    Standaard

    Na een paar weken proberen hier mijn eerste bevindingen.

    Ervaringen zijn gebaseerd op de beta firmware. Helaas maakt de eventuele Midi programeerbaarheid nog geen deel uit van deze beta software. Of dat ook gaat komen weet ik niet. Helaas krijg je er geen USB snoer of adapter bij. Ik had die nog liggen maar tel die de prijs er dus maar bij op. En met dan totaal zo'n €320 komt de Boss MS-3 (€420) die veel meer effecten heeft, al aardig dichtbij.

    Als MIDI/Effect foot controller:
    De Cerberus is de handzaamste/handigste tool die ik ooit gehad heb om de EVH5153 50 aan te sturen. Solide ding met heel veel slimme aansluitingen waardoor vele toepassingen voor dit pedaal mogelijk zijn. Geen menus waardoor je on the fly nog iets kan bijregelen. De kwaliteit van de effecten is vrij gewoontjes maar voor diegene die maar een paar effectjes zelden gebruiken (zoals ik) maakt dat weinig uit. Wat wel weer goed is de spill-over voor de Delay en Galm na nieuwe preset selectie. En ook niet onbelangrijk is dat het schakelen van presets zonder signaaluitval gaat.

    - De overdrive en fuzz niet getest omdat ik die nooit gebruik.
    - Ingebouwde stemapparaat werkt maar is niet super super nauwkeurig.
    - Het toewijzen van de functie van 1 schakelaar is slim bedacht
    - Minimaal tot geen tone suck
    - Heel weinig ruis en brom (geen noise gate nodig aangesloten in 2 CM in the EVH eff. loop).
    - Losse volume pedaal kan aangesloten worden.
    - Eventuele IR geladen uitgang zodat je direct naar de mengtafel kan (helaas zonder poweramp modeling)

    Als oefenappartus voor de koptelefoon:
    Omdat er geen poweramp modeling en EQ op zit is de Cerberus hier minder geschikt voor. Ook met een Friedman BE-OD als pre-amp via de geladen IR naar de koptelefoon blijft het allemaal weinig indrukwekkend klinken.

    Maar goed hier is de Cerberus ook eigenlijk niet voor bedoeld. Dan kan je bijvoorbeeld nog beter de BE-OD aansluiten op een Zoom MS-50G. Die heeft wel poweramp modeling en een paar cabinets waar je uit kan kiezen.

    Dus voor live zou de Cerberus kunnen voldoen maar voor thuis met koptelefoon helaas niet.
    Wellicht toch nog de Boss MS-3 proberen en voor thuis dan met de nieuwe Mooer Radar pedaal.
    Laatst gewijzigd door herrieman; 27 september 2017 om 14:10
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  10. #20

    Standaard

    Bedankt voor je review.
    Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top