Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Ja, maar dan zit je dus weer aan twee pedalen.

    Wel weer Gitaarnet op z'n best, je blijft erom lachen.
    Goh, staat het je niet aan dat niemand jouw enthousiasme deelt? Zeg nou zelf, het concept is verre van nieuw (ik meen dat George Dennis in de jaren '90 een hele verzameling had van dit soort pedalen en behoorlijk wat delaypedalen hebben een ingang voor een exp. pedaal) en je geeft zelfs al een nadeel.

    En om op je eerste opmerking terug te komen: de twee genoemde pedalen bij elkaar nemen waarschijnlijk net zo veel ruimte in als één Ernie Ball.

    Nee, zonder 'm getest te hebben vind ik het nu al een k*tpedaal

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Easy DML, rustig maar weer... Ik viel je niet aan en ik voel me ook niet aangevallen. Ik vind het serieus grappig om te zien hoe een bepaald pedaal toch tamelijk onderuit gehaald wordt, op z'n Hollands. Gewoon zoals het er staat, niet cynisch of wat dan ook. Op veel buitenlandse fora zie je het precies andersom, dus ja, typisch op z'n Gitaarnets ook. Zelfs je reactie op de mijne is geheel des Gitaarnet en als ik dat erg had gevonden, dan kwam ik hier niet meer. Zoals je had kunnen lezen zou ik het pedaal waarschijnlijk nooit kopen, al vind ik het concept wel erg leuk. Als het een expressie pedaal met delay effect in één is en ik vind het nog leuk klinken ook, vind ik dat wel leuk bedacht. Een ander die dat niet vindt, ik vind het prima, maak je niet druk. Er is maar één ziel die het leuk vindt om rancuneus zich heen te slaan naar, in zijn ogen, ultieme vijanden, maar dat zegt heel veel over de persoon zelf. Wellicht waren de veganistische falafel balletjes op of zo. De rest van de commentaren, waaronder de jouwe, ik vind het serieus prima hoor.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Hence the bij mijn laatste zin.

  4. #14
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Boss DD-7 + Roland EV-5 kan precies hetzelfde, zelfs meer en zijn samen ook nog goedkoper.
    Dat bedoel ik. Het is net zoals wanneer de zoveelste Tubescreamer clone op de markt wordt gebracht zonder waardevolle verbetering of verandering en ook nog voor een hogere prijs. Nou zit er tussen de verschillende tubescreamer klonen meer verschil dan tussen het zoveelste digitale delay pedaal dat op de markt gebracht wordt en wat er al is.
    Laatst gewijzigd door Brad; 25 juli 2017 om 14:01

  5. #15

    Standaard

    Over expression pedalen kun je lang discussieren. Ik heb zelf iets van een haat-liefde verhouding met die dingen. Momenteel gebruik ik af en toe een expression pedaal voor delay en ja, daarvoor zou zo'n Ernie Ball Ambient Delay een prima alternatief kunnen zijn.

    Ik heb echter wel meer pedalen op mijn pedalboard die expression input hebben. Als ik daar gebruik van wil maken dan valt die Ernie Ball af. Maar ja, 1 los expression pedaal is dan ook niet handig want die moet je steeds om pluggen. Wat dan?
    Meerdere expression pedalen? Nee, want dan staat je bord zo vol. Een expression pedal switcher? Leuk, maar dat is ook weer een extra pedaal dat een plaatsje moet krijgen.
    Kortom, voor mij blijft al dat expression gedoe leuk speelgoed maar in de praktijk kan ik er weinig mee.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb dat ook wel, kan me wel vinden in wat je zegt. Ook daarom zou ik er niet gauw eentje aanschaffen. Ik vind het idee heel leuk, dat wel. Ook zeker met de extra reverb aan boord (wat dus niet in de genoemde alternatieven zit). Ik ben wel een sucker voor pedalen met zo min mogelijk knoppen dat één ding goed doet. Sowieso al die knoppen en geprogrammeer is aan mij niet besteed, geen geduld voor.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Over expression pedalen kun je lang discussieren. Ik heb zelf iets van een haat-liefde verhouding met die dingen. Momenteel gebruik ik af en toe een expression pedaal voor delay en ja, daarvoor zou zo'n Ernie Ball Ambient Delay een prima alternatief kunnen zijn.

    Ik heb echter wel meer pedalen op mijn pedalboard die expression input hebben. Als ik daar gebruik van wil maken dan valt die Ernie Ball af. Maar ja, 1 los expression pedaal is dan ook niet handig want die moet je steeds om pluggen. Wat dan?
    Meerdere expression pedalen? Nee, want dan staat je bord zo vol. Een expression pedal switcher? Leuk, maar dat is ook weer een extra pedaal dat een plaatsje moet krijgen.
    Kortom, voor mij blijft al dat expression gedoe leuk speelgoed maar in de praktijk kan ik er weinig mee.
    Er zijn ook exp.pedalen met twee outputs, dan kun je in ieder geval al twee verschillende pedalen aansturen, bijv. de Boss EV-30.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top