Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard Ernie Ball Ambient Delay

    Gewoon om even onder de aandacht te brengen; de Ernie Ball Ambient Delay. Ik ben zelf niet zo'n heel groot gebruiker van delay, maar deze vind ik wel heel tof:



    Enige nadeeltje is dan wellicht nog dat je weer een knoepert van een pedaal op je pedalenplankje moet zien bij te passen.

  2. #2

    Standaard

    TC heeft nu iets in dezelfde richting met hun nieuwe flashback. Alleen kan je zelf instellen wat het 'expressie' gedeelte doet.

  3. #3

    Standaard

    Zou ik eerder kiezen voor een delay waar je zelf een extern expressiepedaal op kan aansluiten, of niet. Een keuze zeg maar :-) Ik heb nog een Ernie Ball wah en ik heb echt een hekel aan dat interne houtje touwtje systeem van ze. Misschien makkelijk te fixen maar nog zo'n pedaal met dat systeem gaat niet gebeuren :-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ik vind de delay zelf ook niet zo heel bijzonder, 'gewoon' een supercleane repeat van een volle seconde.
    Geen filter-achtig-iets om de repeats wat karakter te geven, jammer want als je die ook met het pedaal
    zou kunnen bedienen, of zelfoscillatie via het pedaal ... Het reverb(je) is een goedbedoelde bonus.

    Al met al, ik word er niet warm van, beetje uitgebreide (digitale) delay met een los expressie pedaal
    doet het hetzelfde en dan nog veel meer.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    De nieuwe Flashback heeft wel een aantal interessante opties. Met de mash-toneprint kun je parameters real time veranderen via de button of - beter - met een expressiepedaal. Ik zou zoiets eerder aanschaffen dan dit EB-pedaal.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik vind de eenvoud van het pedaal juist wel tof. Ik zou 'm niet gauw kopen, maar een leuk nieuw pedaal op de markt vind ik het wel. Ben sowieso wel gecharmeerd van Ernie Ball pedalen. Heb zelf nog een Ernie Ball Wah en da's toch wel een fijne wah en gebouwd als een tank.

    Ze hebben overigens ook een variant met overdrive uitgebracht, maar daar ben ik persoonlijk minder kapot van:



    Wel leuk bedacht, dat wel.

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Een tamelijk overbodige aanvulling op het reeds bestaande aanbod.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Je hebt helemaal gelijk Brad.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Boss DD-7 + Roland EV-5 kan precies hetzelfde, zelfs meer en zijn samen ook nog goedkoper.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ja, maar dan zit je dus weer aan twee pedalen.

    Wel weer Gitaarnet op z'n best, je blijft erom lachen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top