Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31

Discussie: Way Huge lovers?

  1. #21

    Standaard

    Sunday's bloody Sunday's geluid is een vox ac30 op stand 7 of 8 en dan volume een beetje dicht. Omdat er geen negatieve feedback opzit werkt dit perfect. Zet er dan nog een cleanere AC 30 naast ( optioneel). Beetje delay en voila

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    The Edge moet iets gevonden hebben waardoor hij dat geluid krijgt. Iets dat hij altijd geheim heeft gehouden.
    Meesterlijk dit, jouw lukt iets niet en dus MOET er een 'geheim' aan ten grondslag liggen ...

  3. #23
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Sunday's bloody Sunday's geluid is een vox ac30 op stand 7 of 8 en dan volume een beetje dicht. Omdat er geen negatieve feedback opzit werkt dit perfect. Zet er dan nog een cleanere AC 30 naast ( optioneel). Beetje delay en voila
    Iets dergelijks hebben we (een vriend van me die een AC30 freak is en er meerdere had/heeft) zeker ook uitgeprobeerd. Blijft een rommeltje vergeleken met The Edge.
    Maar ik zal het nog eens proberen wanneer ik in de gelegenheid ben Rick. Niet dat ik dan gelijk voor zo een ding ga hoor. Ik ben tevreden met wat ik heb en het is nog compact ook.

    Meesterlijk dit, jouw lukt iets niet en dus MOET er een 'geheim' aan ten grondslag liggen .
    Het is me wel gelukt, alleen op een andere manier. En dat is maar goed ook, want ik krijg het ook nog eens op elk gewenst volume en gewoon over een cleane versterker die beetje matcht.
    Laatst gewijzigd door Brad; 5 augustus 2017 om 11:47

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    The Edge.
    Beetje jammer dat hij zijn eigen nummers niet kent: https://youtu.be/vYt0LKuL2Po

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Hij had wat AC30's en wat andere trucjes. Ik zal ze voor je tonen



    We hadden een tijdje geleden ook e.e.a. discussie over de sound van Andy Summers. Die lustte er ook wel pap van.



    Niet lullig bedoeld, maar ik denk dat er meer komt kijken dan een tweetal AC30's om precies die ene sound te krijgen. Nou vind ik dat niet zo ontzettend interessant vaak, maar vooruit.
    Laatst gewijzigd door EBOUE; 5 augustus 2017 om 21:08
    You can't be a vet. You rock too much.

  6. #26
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    In de begintijd had The Edge nog geen koelkasten en ontelbare pedalen. Toch had hij al die strakke crunch. De basis was er dus al.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Brad, respect dat je je broodje pindakaas blijft promoten terwijl de harde kern vindt dat je beter een broodje kaas kunt nemen, haha

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Way Hughes dus...
    Ik heb de Fat Sandwich. Apart pedaal. Als stand alone zit ik er veel mee te klooien om een goeie sound mee te krijgen maar als pedaal om je sound wat aan te dikken is het een zeer bruikbaar pedaal. Volgorde maakt ook nogal wat uit...experimenteren dus

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik gebruik de Fat Sandwich met een Memory Boy en een Holy Grail, en dat geeft me precies dat wat ik zoek in een milde tot wat meer vette distortion. Gebruik hem meestal met mijn stratje. (speel eigenlijk altijd met mijn strat LOL).

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Ik kan jullie zeggen dat na een aantal weken in verschillende settings ik de Way Huge pedalen erg ga waarderen en dat is nog een understatement: ik vind ze geweldig. Wel hebben ze sweetspots die je moet vinden, maar vergis je niet: er zijn er meerdere per pedaal! De Saffron Squeeze compressor is een prachtding, maar neemt wel wat ruis met zich mee. Ook leek ie interactie te hebben met een transformatortje of transistortje in een van de pedalen, wat ik oplos door er een buffer achter te plaatsen. Joki van Lehle kan het niet helemaal rijmen, maar het is niet anders. Dat is het enige detail wat ik te klagen heb.

    Tot nu toe de Saffron Squeeze, de Swollen Pickle en de Saucy Box op mijn bord. Gecombineerd ook zo vet.. vooral bluesy shit wordt gewoon geweldig lekker en.. juicy..?
    You can't be a vet. You rock too much.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top