Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms het idee dat dat spul juist conserveert ofzo, juist veel van die oude meuk druipt de nicotine af.
    Betekent dat dat er vroeger zoveel gerookt werd ?
    Of is er een andere reden dat doorrookte apparatuur vaak de tand des tijds doorstaat, en veel later op duikt ?
    Life saver voor versterkers en andere electronische apparatuur ?
    Vertel het maar.
    Er is causaliteit, maar waar ligt die ?
    Tja, wie weet? Maar die lucht wordt er niet minder van toch? Maar je hebt gelijk, een overleden roker kun je het beste cremeren want je wilt niet dat het mogelijk 'geconserveerde' en het jarenlang doorrookte lichaam de grond en uiteindelijk het oppervlaktewater vervuilt! Naast asbest zie ik mannen in witte pakken dergelijke lichamen met uiterste zorgvuldigheid opruimen om uiteindelijk voor eens en voor altijd te vernietigen. We dwalen af, waar hadden we het ook al weer over?

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Power selector ff op 110V zetten, dan is die sigarettenlucht zo verdwenen...

  3. #33
    Junior Member
    Geregistreerd
    22 mei 2016
    Locatie
    Delfzijl
    Berichten
    29

    Standaard

    Helemaal de lucht eruit zal niet gaan. Dan zou je de print incl electronica moeten reinigen en bepaalde onderdelen moeten vervangen. Zodra de versterker warm word gaat hij weer ruiken. Komt simpelweg door de aanslag. Dat is net fijnstof, gaat ook overal in zitten. Wat kun je wel doen: chassis eruit, en zoveel mogelijk reinigen. Verwijder stof etc, dat is goed te doen. Reinig de behuizing, hier is aanslag verwijderaar voor op de markt. Daarna de behuizing en chassis in een afgesloten ruimte, met 24-48 uur icm een ionisator. Dit neutraliseert overgebleven deeltjes. Succes!

  4. #34

    Standaard

    bedankt allemaal voor jullie reacties!
    nu ik rook het zelf niet toen ik bij de verkoper was.
    het viel me pas op toen hij in mijn muziekkamer stond.
    ik heb inmiddels 3 dagen kleine bakjes met koffie in de amp zelf staan en geloof het of niet maar het werkt!
    als ik met mijn neus op de tolex hang riek je de sigarettenrook al een pak minder! misschien heeft dit ook te maken met dat hij in een propere ruimte staat.
    ik laat wel iets weten als we een weekje verder zijn
    nog eens bedankt allemaal.

    zaten trouwens leuke comments bij vooral die van MarkS
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Think out of the box. Menthol onder je neus.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    bedankt allemaal voor jullie reacties!
    nu ik rook het zelf niet toen ik bij de verkoper was.
    het viel me pas op toen hij in mijn muziekkamer stond.
    ik heb inmiddels 3 dagen kleine bakjes met koffie in de amp zelf staan en geloof het of niet maar het werkt!
    als ik met mijn neus op de tolex hang riek je de sigarettenrook al een pak minder! misschien heeft dit ook te maken met dat hij in een propere ruimte staat.
    ik laat wel iets weten als we een weekje verder zijn
    nog eens bedankt allemaal.

    zaten trouwens leuke comments bij vooral die van MarkS
    je hebt van die grote vuilniszakken waar de versterker misschien in past, doe dit samen met bv een panty of wat anders gevuld met koffie en stop die erbij in en laat dat een week afgesloten staan.
    nu verdampt de geur van de koffie in de open lucht en dan misschien minder en is het effect groter

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YannickH Bekijk bericht
    ik heb inmiddels 3 dagen kleine bakjes met koffie in de amp zelf staan en geloof het of niet maar het werkt!
    Ja het zijn niet alléén maar waardeloze reacties hier

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top