Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Warman tuners

  1. #1

    Standaard Warman tuners

    Hallo,

    Wil enkele minderwaardige tuners vervangen op een Ibanez PRs lookalike, liefst locking tuners, maar wil er ook niet te veel geld aan hangen?

    Ik hoorde dat Wilkinson prima prijs/kwaliteit is, maar hun locking systeem niet door iedereen geliefd.

    Warman lijkt een gelijkprijzig laternatief, maar ik vind nergens online recensies ervan.
    Weer iemand hier of ze wat waard zijn?

    Thx
    Laatst gewijzigd door WDeeGee; 19 juli 2017 om 20:58

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik ken Warman alleen als een merk van pompen, maar wat is er fout aan de huidige tuners? Ik heb allerlei merken tuners (geen locking trouwens) en ze doen het eigenijk allemaal goed.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dat. En heb je veel ontstemming van je gitaar, topkam uitvijlen en opnieuw afstellen die boel.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    +1

    Iets vervangen dat niet kapot is heeft alleen zin als je zelf een voorkeur hebt voor iets; zo heb ik zelf een voorkeur voor Schaller locking tuners boven Sperzel, maar ook niet zodanig dat ik bij een gitaar waar sperzels op zitten deze eraf sloop om er Schaller op te zetten.
    Maar volgens mij is dat hier niet aan de orde. Althans, voor zover ik nu zie.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Sluit mij aan bij het bovenstaande. Als je naar lockingtuners wilt heb ik zelf goede ervaringen met Schaller op twee van mijn gitaren, maar er zijn vast nog 100 merken die goede lockings maken. Ik heb weleens van iemand gehoord dat hij niet tevreden was over planet waves locking tuners, die automatisch ook snaar knippen ofzo. Maar dit heb ik ook maar een keer gehoord en niet uit eigen ervaring, dus kan ik niet echt uitspraak over doen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb Sperzels en mijn strat blijft daarmee altijd keurig op stemming, maar dat is een samenspel met de topkam (in mijn geval een rollerbridge) en een goede afstelling van de twopoint-trem. Sperzels zijn duur maar goed. Ik heb geen ervaring met Schaller locking tuners, wel met regular Schallers en dat zijn prima mechanieken.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik heb nu voor een bouwproject een setje Hipshot open gear met locking liggen. Ook hele mooie mechanieken vind ik.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Als je op de piezo manier(2topics hierboven) je snaren op de gitaar legt dan heb je echt geen locking tuners nodig.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Nodig, nodig....het is misschien niet nodig.....alhoewel, met duikvluchten maken e.d. heb ik toch liever locking tuners dan geen locking tuners.
    Bovendien is het ook nog eens verdomd handig, ik zou niet meer zonder willen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top