Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Dat klopt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Stom.
    Zou dat nou heel veel gebruikt worden? Als je stereo speelt wil je toch liever 2 boxen die wat verder uit elkaar staan?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Hoe verder je boxen uit elkaar staan hoe minder direct je geluid is. Daarom spelen lui ook graag met wet-dry-wet sets.

  4. #14

    Standaard

    Hier een blinde test tussen een HB en een mesa: https://youtu.be/vX7ZDrpbD-k

    Luister en oordeel zelf.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik denk wel dat je íets van de geluidskwaliteit kunt horen via YouTube, maar ik ga er niet te veel waarde aan verbinden. Reviews en filmpjes gebruik ik wel om een selectie te maken van producten die nadere aandacht verdienen.

    Van die HB cab wordt gezegd dat ze er bewust niets aan verdienen (zie prijs van de losse speakers), en dat het meer het doel dient om de naam en faam van het merk te vergroten. Hij is vrij populair bij mensen die een Boss Katana Head hebben geloof ik.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Voor dat geld is de HB een goede cab. Als je hem niet naast een Mesa of Orange cab test, weet je ook niet dat hij minder lekker klinkt. Een gebrek aan vergelijkend warenonderzoek is soms een voordeel
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind dat "minder lekker" niet zo veelzeggend, da's toch echt een kwestie van smaak, sorry. En een meer uitgekiende kast betekent niet automatisch een betere sound bij gitaarversterking. Bij hifi en PA is dat natuurlijk een heel ander verhaal.

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    We hebben bij meetings (toen dit nog een levendig en actief forum was) heel veel direct vergelijkende tests gedaan, waaronder ook met verschillende speaker kasten met identieke speakers.
    De verschillen waren enorm.

    Afgezien daarvan: je kunt enigszins een idee krijgen van de sound van een stuk gear aan de hand van een YT filmpje, maar een speaker kast zul je toch in het echt moeten horen; recording is één ding, maar als je selecteert op hoe het live werkt dan is zo'n filmpje totaal nutteloos.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    We hebben bij meetings (toen dit nog een levendig en actief forum was) heel veel direct vergelijkende tests gedaan, waaronder ook met verschillende speaker kasten met identieke speakers.
    De verschillen waren enorm.

    Afgezien daarvan: je kunt enigszins een idee krijgen van de sound van een stuk gear aan de hand van een YT filmpje, maar een speaker kast zul je toch in het echt moeten horen; recording is één ding, maar als je selecteert op hoe het live werkt dan is zo'n filmpje totaal nutteloos.
    Effe inhakend hierop: Mijn 212 cabinet vind ik live en in de oefenruimte geweldig klinken. Ook repetitieopnames met de mikes ver van de kast klinken lekker (zoals ik het zelf dus ook uit mijn cab hoor komen). Maar ik heb nog nooit een closed mike opname gehoord van mijn cab waarbij ik dacht dat het precies zo klinkt als ik het zelf ervaar. Dat filmpje van Spector sound studio's is allemaal closed miked opgenomen en geeft niet weer zoals een cab klinkt zoals je 'm in een oefenruimte zult horen. Dus eigenlijk weten we nog niet veel.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.359

    Standaard

    Ik denk dat ze hebben lopen kloten met de plaatsing van de microfoon.
    Speakerkast B heeft veel meer mids als de ander.
    Een verschil in laag kan ik me voorstellen maar zo'n groot verschil in mids?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top