Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 36
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard Harley Benton speakercab... Kan dit wat zijn voor dat geld?

    2 Celestions, fatsoenlijk formaat en gewicht, 16mmm multiplex.... wat kan er verkeerd gaan vraag ik me af?

    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...12_vintage.htm

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    2 Celestions, fatsoenlijk formaat en gewicht, 16mmm multiplex.... wat kan er verkeerd gaan vraag ik me af?

    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...12_vintage.htm
    Als alles goed aangesloten is verder helemaal niets natuurlijk :-) Gewoon kopen en thuis testen met je eigen gear of in de winkel testen. In beide gevallen kun je de koop nog terugdraaien. Ziet er op de foto's netjes uit. Check alleen of er niets los zit of rammelt (ook tijdens het spelen)!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Maat van me speelt in een metalband en had deze hb kast. Z'n peavey 5150 top erop aangesloten en vergeleken met z'n engl cab die hij ook heeft.
    Wereld van verschil in het voordeel van de engl, ook een 212. Waar de hb een wollen deken over het geluid leek te hebben daar klonk de engl veel opener met meer hoogmid uit die kast.
    Als reserve cab prima verder.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maat van me speelt in een metalband en had deze hb kast. Z'n peavey 5150 top erop aangesloten en vergeleken met z'n engl cab die hij ook heeft.
    Wereld van verschil in het voordeel van de engl, ook een 212. Waar de hb een wollen deken over het geluid leek te hebben daar klonk de engl veel opener met meer hoogmid uit die kast.
    Als reserve cab prima verder.
    Het is een 'vintage' cabinet dus volgens mij beter geschikt voor blues en rock en verwante stijlen. ENGL kasten zijn ook goed maar naar mijn smaak stijf en gefocust wat dus goed kan werken voor metal. Een beetje als de Mesa cabinets maar die hebben er alleen hun eigen V30 speaker in hangen die ik persoonlijk beter vind. Smaak, dus mijn advies blijft gewoon testen en na een week of wat je beslissing nemen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    2 Celestions, fatsoenlijk formaat en gewicht, 16mmm multiplex.... wat kan er verkeerd gaan vraag ik me af?

    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...12_vintage.htm
    Ik heb de 1x12 versie in combinatie met een DV Mark Micro 50. Prima combinatie in mijn ervaring, ik had eigenlijk helemaal geen hoge verwachtingen van maar tot nu toe eigenlijk helemaal geen spijt van deze aankoop.
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.199

    Standaard

    Haha testen zal toch het divies zijn inderdaad. Meningen op internet kunnen elkaar vaak behoorlijk tegenspreken


    Het geluid wat uit de G212 Vintage komt is absoluut te vergelijken met dat van de vele male duurdere cabinetten thomann en deze kan dan ook op tegen bijvoorbeeld de ENGL, Mesa en Orange cabinetten maar toch voor een fractie van de prijs!

    Hij heeft strak laag en een gecontroleerd hoog en is ook heel gemakkelijk door welke top dan ook aan te sturen. Hij klinkt niet donker thomann maar juist helder en kan misschien voor sommige net een sprankeltje teveel hoog bevatten.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Maat van me speelt in een metalband en had deze hb kast. Z'n peavey 5150 top erop aangesloten en vergeleken met z'n engl cab die hij ook heeft.
    Wereld van verschil in het voordeel van de engl, ook een 212. Waar de hb een wollen deken over het geluid leek te hebben daar klonk de engl veel opener met meer hoogmid uit die kast.
    Als reserve cab prima verder.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Het is een 'vintage' cabinet dus volgens mij beter geschikt voor blues en rock en verwante stijlen. ENGL kasten zijn ook goed maar naar mijn smaak stijf en gefocust wat dus goed kan werken voor metal. Een beetje als de Mesa cabinets maar die hebben er alleen hun eigen V30 speaker in hangen die ik persoonlijk beter vind. Smaak, dus mijn advies blijft gewoon testen en na een week of wat je beslissing nemen.
    de enige reden waarom er vintage bij staat is omdat er celestion vintage 30 speakers in zitten..
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    de enige reden waarom er vintage bij staat is omdat er celestion vintage 30 speakers in zitten..
    Dat kan, maar verder blijft het appels met peren vergelijken. De aangehaalde ENGL cabs vind ik persoonlijk helemaal nergens naar klinken. Voor mij dan liever een Marshall cabinet met minder dik en zwaar uitgevoerd hout wat je dus eerder associeert met een 'vintage' voiced cab. Uiteindelijk heeft ieder merk cabinet en gebruikt hout afmeting en speaker invloed op de uiteindelijk sound. Vandaar mijn advies, zelf testen met je eigen gear. Tips als, een vriend heeft en speelt bla bla en vind dit en dat is geen garantie en ook gebaseerd op smaak en op één stijl muziek, in dit geval metal :-) Daarnaast blijft het een budget cabinet dus gebruikt hout zal niet 'speciaal' zijn en is het even opletten voor mogelijke fabricagefouten.

  9. #9

    Standaard

    ik heb 2x een 2x12 harley benton v30 cab gehad. deze klinken goed voor hun geld!
    daarna overgestapt op mesa rectifier 2x12 cabs en dan hoor je het verschil duidelijk
    maar voor het geld zijn ze echt wel goed!
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Hoe werkt dit dan?

    Vermogen: 120 W bij 8 Ohm of 2 x 60 W bij 16 Ohm

    Kan ik aannemen dat hier dus 2 16 Ohm speakers inzitten?

    Dus als je de speakerkabel vanuit je 8 Ohm uitgang van je amp in de mono-ingang van de cab steekt dan werken beide speakers.
    Op mijn amp zit maar 1 16 ohm uitgang. Dus als ik dan de kabel vanuit mijn 16 Ohm uitgang van de amp in één van de stereo ingangen van de cab steek werkt er maar 1 speaker. In feite wordt het dan een 1x12

    Klopt mijn beredenering?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top