Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Smile 12 volt ipv 9 volt: wah wah opgeblazen

    Hallo,

    I just did it Ik heb gisteren per ongeluk de 12 volt adapter van mijn booster in mijn wah wah gestoken en nu doet ie het dus niet meer. Enig idee wat er kapot zou kunnen zijn en of dat een beetje eenvoudig te repareren is? Het is een MXR CAE (kost ook nog wat), dus met een printplaat.

  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    93

    Standaard

    Veel van dit soort apparaten hebben een Zener diode in de voeding zitten, ter bescherming van het achterliggende circuit. grote kans dat die van jou die zener heeft opgeblazen, al valt er zonder fotos van de binnenkant weinig te zeggen.
    Kans is wel dat het erg makkelijk te verhelpen is.

    (Indien je in de omgeving van Eindhoven woont kan ik je wel helpen)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Toch gek. Liters bier zijn eroverheen gegaan, allemaal geen probleem, maar 1 vrouw en het gaat allemaal naar de klote. Go figure.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    OK. Dank voor je reactie. Ik breng 'm binnenkort even naar het adresje die ook mijn versterkers doen, maar bedankt voor het aanbod. Het was trouwens een 12 volt ac adapter op een 9 volt dc pedaal :-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    AC/DC... je ac signaal zal meer fout hebben gedaan dan kort dc 12V aangesloten..

    Wel zonde van zo'n mooi (en duur) wahpedaal. Mijnes had een flinke ruis en dat is dankzij Bax opgelost. Uiteindelijk heb ik na een paar maanden een gloednieuwe toegestuurd gekregen.
    You can't be a vet. You rock too much.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ja, gave wah, als ie het doet in ieder geval.
    Heb destijds best wel getwijfeld tussen de RMC3 (die ik nog steeds heb) en de CAE.

  6. #6

    Standaard

    Bij mij doet de CAE het nog prima! Fijne wah waarbij de extra boost imo echt het verschil kan maken!

    @ TS: balen van je wah, hopen dat er een 'easy fix' is.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Volgens mijn technicus is er een goede kans dat het op te lossen is. We zullen zien. De CAE is inderdaad wel fijn, een klein beetje boost erbij kan soms heel handig zijn, ondertussen is ie met twee standen toch redelijk eenvoudig te bedienen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb de CAE ook. Vergeleken met een Vox is hij wat ronder en dat moet bij je amp passen. ik hoop dat je pedaal makkelijk te repareren is.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top