Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Zo te zien toch gewoon gitaar. Apart effect. Iets filter-achtigs maar dan net anders. Ik zou het niet weten:
    Zo'n warble hoor je vaak bij envelope filters. Het is in feite een ongewenst neveneffect, ik denk vanwege slechte tracking. Dat is ook meteen de reden dat ik zelf liever een envelope phaser gebruik in plaats van een envelope filter. Wel grappig dat er in dit nummer juist creatief gebruik wordt gemaakt van een tekortkoming.

    Edit: Je kan ook denken aan een envelope filter met sample and hold, zoals de Earthquaker Devices Spatial Delivery of de Subdecay Proteus. Voor dit geluid zou je dan de sample and hold functie heel subtiel moeten instellen.
    Laatst gewijzigd door mountainman; 22 juli 2017 om 12:18 Reden: aanvulling
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    En waarom?
    Omdat ik vind dat je voor dit soort sounds beter een synthesizer kunt gebruiken. Meer niet...
    'The only way you can get good, unless you're a genius, is to copy. That's the best thing. Just steal.' (Ritchie Blackmore)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    maar het is een gitaar....
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 december 2005
    Locatie
    Temse,Oostvl, Belgie
    Berichten
    974

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door California Jam Bekijk bericht
    Omdat ik vind dat je voor dit soort sounds beter een synthesizer kunt gebruiken. Meer niet...
    Maar, als je nu eenmaal handiger bent met een gitaar.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2014
    Locatie
    Ter Apel
    Berichten
    537

    Standaard

    Dan is dit iets?
    https://youtu.be/oZKVPzRyn50

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Nee, dat is niet dat geluid. Klinkt te netjes.

  7. #17

    Standaard

    Die warble in het live filmpje is vrij uniek inderdaad. Ik ken het zelf niet van envelope filters, eerder van een pitch shifter. Misschien een orgelpedaal zoals dat Electro-Harmonix ding in combinatie met een envelope filter? Het is zeker geen phaser, want je hoort dat de warble alleen bij bepaalde combinaties van noten voorkomt. Echt een tracking probleem dus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Een Qtron misschien?


  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door California Jam Bekijk bericht
    Omdat ik vind dat je voor dit soort sounds beter een synthesizer kunt gebruiken. Meer niet...
    Meen je dat nou echt?! Nooit van creativiteit gehoord of van experimenteren?
    Dit is gewoon een gitaar fx hoor en niks raars ofzo, niet een veel gebruikte fx maar zeer zeker ook voor gitaar.

  10. #20

    Standaard

    Ik ben een ouwe l*l die opgegroeid is met ouderwetse rock'n'roll en 'doe je haar met een gitaar' muziek. Ik heb dus niks met oeverloos gepiel en 25 effectpedalen voor je voeten om maar de meest rare geluiden uit je gitaar te halen.

    Maar goed, ieder z'n ding toch? ;-)
    'The only way you can get good, unless you're a genius, is to copy. That's the best thing. Just steal.' (Ritchie Blackmore)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top