Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 45
  1. #1

    Standaard DOD Looking Glass Overdrive

    Iemand misschien al ervaring met dit pedaal?

    Ik weet dat er inmiddels honderd duizend overdrive pedalen zijn waarvan de helft ook gebruikt kan worden als transparante boost maar ik ben in de markt voor een low gain, transparante overdrive en kwam via de dod 250 hierbij terecht. Hij schijnt Klon achtig, Dumble achtig en bass cut te kunnen doen en hij valt maar net iets buiten het budget, dus dat valt te overzien.

    https://youtu.be/d_5waaWntwo

    (1 van de 2 oorspronkelijke filmpjes verwijderd (Andy van pro guitar shop), het huidige filmpje geeft de gezochte toon het beste weer)
    Laatst gewijzigd door hulst; 17 juli 2016 om 17:49

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dat semi cleane geluid met de gain op negen uur klinkt mooi

  3. #3

    Standaard

    Ja, dat vind ik nou ook.
    Zoals gezegd; dat zullen heel veel andere pedalen ook kunnen maar bij deze klinkt het wel heel mooi "glazig".
    De gitarist van het eerste filmpje speelt gelukkig vaak op dezelfde versterker en zodoende weet ik dat ik dit mooie clean met een randje niet hoor bij de EHX Soul Food bijvoorbeeld.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik vind de sound niet zo mooi. Verre van Dumble achtig.
    Misschien voor het geld ook eens kijken maar een Harley Benton booster waarmee je hetzelfde soundje kan krijgen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik vind de sound niet zo mooi. Verre van Dumble achtig.
    Misschien voor het geld ook eens kijken maar een Harley Benton booster waarmee je hetzelfde soundje kan krijgen.
    Je zou best gelijk kunnen hebben hoor, als je eenmaal boosters gaat vergelijken is het einde zoek. Je komt steeds betere (duurdere) tegen. Ik word er dan helemaal enthousiast van maar als ik de aanschaf ervan een poosje uitstel dan begint daarna het circus weer opnieuw.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Als er één pedaal is waarvan IK op basis van YT echt niks (meer) kan vinden, dan is het wel een
    transparante overdrive/booster. Het is zo afhankelijk van al die andere factoren, waardoor wat
    bij de één 'fan-fucking-tastic' klinkt, bij de ander gewoon een volkomen ruk (onbruikbaar) geluid
    oplevert.

    Je kunt misschien in grote lijnen een beetje bepalen of het iets zou 'kunnen' zijn, de enige echte
    test is toch in combi met je eigen gear, heb ik helaas te vaak moeten ervaren.

    De grootste downer was in mijn geval toch wel de Carl Martin DC Drive, ook zo'n fijne transparante
    maar multifunctionele trapper. Ik heb toen echt even gedacht dat ik met een DOA te maken had,
    terwijl de filmpjes en reviews veel belovend waren...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Als er één pedaal is waarvan IK op basis van YT echt niks (meer) kan vinden, dan is het wel een
    transparante overdrive/booster. Het is zo afhankelijk van al die andere factoren, waardoor wat
    bij de één 'fan-fucking-tastic' klinkt, bij de ander gewoon een volkomen ruk (onbruikbaar) geluid
    oplevert.
    Ook weer waar, zeker bij een transparant effect.
    Helaas is het pedaaltjes testen tegenwoordig vaak een snipperdag nemen, honderd kilometer rijden naar de dichtsbijzijnde ruim geassortimeerde grootgrutter om er achter te komen dat je je eigen gitaar vergeten bent. Ik koop het liefst tweedehands zodat ik het pedaal voor hetzelfde bedrag weer kan verkopen als waar ik het voor heb aangeschaft. Helaas is dit een nieuw model dus dat wordt weer gokken...
    Laatst gewijzigd door hulst; 17 juli 2016 om 15:43

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Op basis van het eerste filmpje hoor ik niets wat een Fulltone OCD ook zou kunnen?


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hulst Bekijk bericht
    Ook weer waar, zeker bij een transparant effect.
    Helaas is het pedaaltjes testen tegenwoordig vaak een snipperdag nemen, honderd kilometer rijden naar de dichtsbijzijnde ruim geassortimeerde grootgrutter om er achter te komen dat je je eigen gitaar vergeten bent. Ik koop het liefst tweedehands zodat ik het pedaal voor hetzelfde bedrag weer kan verkopen als waar ik het voor heb aangeschaft. Helaas is dit een nieuw model dus dat wordt weer gokken...

    Heel herkenbaar!, nou goed je kunt 'm ook on-line bestellen en dan weer retourneren
    mocht het pedaal niet bevallen. Het is zeker een hassle, geef ik toe, maar bijvoorbeeld
    bij Bax en Thomann verder geen probleem...

    2e hands, wordt vooralsnog lastig, product beschikbaar bij Thomann sinds mei 2016...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Op basis van het eerste filmpje hoor ik niets wat een Fulltone OCD ook zou kunnen?


    Verzonden vanaf mijn Nokia 3310 met Swaffeltalk
    Daar kan ik gezien het filmpje wel inkomen, ik heb daarom het eerste filmpje verwijderd. Het tweede filmpje geeft ook eigenlijk beter weer wat ik er in zoek, die vloeiende, zingende buizenvervormingtoon zonder meteen dat directe van een OCD. Een ocd kan dit ook wel maar die kan in dit geval misschien wel "teveel".
    Laatst gewijzigd door hulst; 17 juli 2016 om 17:45

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top