Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard HNOGD '78 Shergold Meteor Deluxe

    Ik heb het toch weer zo'n 10 dagen uitgehouden na mijn vorige HNOGD voordat ik weer wat kocht....
    (http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...100CS-89-Japan)
    In dit tempo staat aan het einde van het jaar mijn huis vol
    Maar ik ben ook heel braaf gitaren aan het verkopen dus misschien valt het allemaal wel mee.

    Maaaaaaargoed, wat hebben we nu weer:

    1978 Shergold Meteor Deluxe gemaakt in Engeland








    Specs:
    Canadian hard rock maple nek met 2.9mm brede frets.
    Beetje goeiekope tuners helaas, maar ze werken verder wel.
    1 delig "hardwood" body. (Op www.shergold.co.uk is veel info te vinden over deze gitaren maar van welk hout de body gemaakt is weet ik nog niet.) Edit; het zou Obeche kunnen zijn.
    2 Humbuckers die te schakelen zijn tussen Humbucker, uit fase en single coil.
    De plastic bridgecover is verdwenen maar dat schijnt normaal te zijn, die dingen zijn super zeldzaam.
    En natuurlijk komt de gitaar met bergen 70's mojo!

    Zoals veel van mijn gitaren komt ook deze van de Used Products en had duidelijk wat liefde nodig.
    Iemand had de nek mishandeld met een setje 13-56 snaren en had blijkbaar nooit van een trussrod gehoord dus de nek deed een banaan na. Maar met wat draaien aan de trussrod en een setje 10's is het weer helemaal prima.
    Uiteraard was het 1 groot kraakfestijn maar een litertje contact cleaner heeft dat ook opgelost.
    En verder was het wat scherpe freteindjes vijlen en afstellen.

    Er zitten wel geinige details op zoals de brug; omdat je boven niet met een schroevendraaier erbij kan om de intonatie af te stellen zitten er in de zadelschroeven imbus gaatjes zodat je er van de onderkant, door de zadels heen, wel bij kan. Daar heeft iemand over nagedacht!

    De uit-fase stand klinkt clean zwaar klote (zacht en tinnig) maar met overdrive ineens helemaal top! Denk ook dat die stand daarvoor gemaakt is; lekker scheuren en strak in de mix van de band.

    Al met al weer een leuk klein projectje voor tussendoor en we zien wel weer hoe lang hij in de verzameling blijft.
    Nu eens kijken of ik het twee weken kan uithouden voordat ik weer iets "moet" hebben.....

    Zijn er hier nog meer mensen met Shergold gitaren? Ben wel benieuwd naar andere ervaringen want je ziet ze niet vaak langs komen.
    Laatst gewijzigd door Sander-H; 17 juli 2017 om 20:33

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top