Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard Gibson les Paul cs9 vos 2015 vs Gibson Standard historic les Paul 2016 vos

    Allen, ik ben aan het kijken naar een les Paul lemon burst 1959. True historic is te duur. Neig naar een cs9 2015 of een Standard historic 1959 2016. Ik vraag me af: Is dit niet gewoon dezelfde gitaar met een verschillend jaar (2015 vs 2016) of is er een wezenlijk verschil? Ik kan ze niet naast elkaar spelen..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ach.. elk jaar een kleine verandering waardoor ze kunnen roepen, this time we really really REALLY nailed it.

    Ik dacht de ze weer wat anders met de lak deden, ik hou het niet meer bij. Ik ben ook confused. Ik kocht een aantal jaren geleden een R6 true historic voor 2200 nieuw (maar ik geloof dat ze voor 3100 in de folder stonden) en verder had je behalve de signature modellen enkel de standard USA modellen. Die true historics heb je nu in meerdere varianten met prijzen tot over de 10.000 heen waardoor ze flexibeler kunnen zijn met die prijzen. Die variaties zijn vooral voor HUN gemak, niet voor de consument.

    De enige LP die ik nog heb komt uit een tijd dat het nog overzichtelijk was, een standaard, een deluxe en een Custom. En zwart, wit, sunburst of goldtop. Heerlijk.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb er 1 uit deze serie https://www.session.de/GIBSON-Les-Pa...0paul%20player
    is eigenlijk een 59 (58 serienummer Maar een 59 neck waardoor het gewoon een R9 is voor een R8 prijs) de specs zijn gelijk aan de collectors choice , erg goede gitaren
    life sucks and then you die

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Die op de foto's heeft een mooie top fred!
    Crap, PRS net 4 maanden oud, weer GAS

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Reissue, collectors choice, players choice, little bit historic, kind of historic, almost historic, true historic.... ik ben ff geleden al afgehaakt, maar dees is wel een mooi ding

    https://www.rjvguitars.com/product/1...-custombuckers

    En voor dat geld koop je nog geen fatsoenlijke prs en daar is sowieso helemaal niks historic aan


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    2015 cs9 heeft, als ik t goed heb, een korte tenon. Dacht dat ze in 2016 terug naar de lange tenon zijn gegaan. 2014 heeft in ieder geval de lange tenon. Heb zelf een '14 R8 met R9 nek (made to measure programma) en daarover ben ik heel tevreden. Destijds ook 2 cs9s (2015) getest en die klonken iets snappier, waar de mijne net iets minder attack heeft. Anders, niet beter.

  7. #7

    Standaard

    wtf fred heb je geen echte 59 tiger ???
    ff eerlijk wezen

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    wtf fred heb je geen echte 59 tiger ???
    ff eerlijk wezen
    nope, ik heb het geluk gehad om er een aantal te mogen spelen en dat was heel bijzonder maar niet 2 ton en hoger bijzonder , ik heb een Bartlett Replica en dichterbij zal ik waarscijnlijk niet komen
    life sucks and then you die

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    nope, ik heb het geluk gehad om er een aantal te mogen spelen en dat was heel bijzonder maar niet 2 ton en hoger bijzonder , ik heb een Bartlett Replica en dichterbij zal ik waarscijnlijk niet komen
    je had ene tijdje terug bij TFOA die omgebouwde fifties goldtop met originele PAFs moeten kopen voor 20k
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja maar ik moest een nieuw huis kopen en dat kost tegenwoordig ook Geld

    overigens sluit ik niet uit dat er nog wel eens een conversie komt 54/57 of iets dergelijks
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top