Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door avioniko Bekijk bericht
    Hi Ateng,

    Laat ik nu op zoek zijn naar iemand die filmpjes op youtube heeft staan met Modpro en SPX en volgens ben jij dan Martin? :-)
    Ben namelijk heel benieuwd hoe ik die Modpro ertussen geshuffeled krijg i.p.v. de Intellifex (heb daar een TSC van een bekende preset maker in zitten). Zeker een Landau clean fan, prachtig mooi, hoeft echt niet exact hetzelfde, maar een leuke emulatie is altijd welkom.
    Kom zelf uit omgeving Arnhem en gebruik de Voodoo Lab Ground Control Pro en Voodoo Lab Control Switcher voor channel switching op de preamp en zou deze optie ook kunnen gebruiken voor bypassing DBX en/of SPX (nog twee inputs vrij, dan laat ik de EQ van de preamp altijd aan a la Luke). Eigenlijk bezig met een mix hybride oplossing qua approach als Kan Lyd (The Wizard) met de sounds van Marsa en Kristian Larsen op een low budget ludieke manier. 't 's maar hobby en I'm not worth it :-) Krijg geen foto's geupload van rackje, weet niet hoe dat moet hier...voor de MPX-1 prachtige custom presets gekregen van mij maatje overseas in Florida alsmede van Italo de Angelis, vet heftig.

    Groeten uit Duiven
    Yep that's me.

    Sound van Marsa en The Wizard (vooral zn Soldano rig) vind ik niet zo maar die van Kristian Larsen vind ik echt gruwelijk! David Phillips aka Rackdoctor van LASD die had ook een exacte sound als Landau Tales From The Bulge periode. Zijn rack was helemaal hetzelfde als Landau alleen heeft hij het helaas verkocht via eBay.
    Alleen ik ben niet zo van lead met alleen tri chorus tenzij je het subtiel in de mix hebt. Lead met een vleugje detune vind ik wel te gek voor dat typische '80 sound.
    Ik zou zeker je audio switcher gebruiken om je SPX90 en Modpro in of uit de loop te schakelen aangezien de SPX echt een tonesucker is. Ik gebruik een Rane linemixer omdat het anders echt te koste gaat van mijn sound als ik de SPX inschakelt.

    Italo zal best prachtige presets hebben gemaakt maar vind m een wijsneus. Praat over muziek als of het wiskunde is ofzo en gaat in discussie met muzikanten die echt te gek spelen en een lekker sound hebben. Vertrouw op je oor en niet op getallen want bij een goed geluid speelt je (fx)chain een grote rol voor hoe t gaat klinken en niet door berekeningen.

    Dan ken je deze vast ook wel... my favorite racktone!
    https://www.youtube.com/watch?v=hh0xdDWN9dk
    Laatst gewijzigd door ateng; 22 juli 2017 om 11:20

  2. #12

    Standaard

    Hoi Martin,

    Wat bedoel jij met Fine Pitch op de SPX-90 tbv detune? Ik gebruik zelf de factory default setting, de Landau setting en nog eentje er beetje tussen in...

    Heb je tone suck met de SPX-90 via een line mixer, plus als je de bypass functie gebruikt?
    Is de Modpro eenntobe sucker op dezelfde wijze in de line mixer tzt?

    Heb echt geen enkel idee nu...

    Wat betreft Italo begrijp ik je wel, toch die presets zijn wel errug lekkah

    Die kennis van me maakt waanzinnige presets voor de Intellifex maar ook voir de PCM-80 en zijn gratis. Ga naar soundcloud en zoek op Analogkid85, dat is Ryan Blossey, heeft voor mij ook wat dingetjes gefikst.

    Adios,

    Nikoz

  3. #13

    Standaard

    Bedoelde Pitch Change C preset met 3 variaties

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    We bedoelen hetzelfde... detune, fine pitch, pitchshift, Pitch Change. Mijn SPX90 heb ik de Pitch Change ook op Landau setting -11 +13 staan alleen met lead heb ik de balance veel minder dan bij clean.

    Tone suck heb ik juist niet als ik een linemixer gebruikt maar dat spreekt voor zich toch waarom men een linemixer wordt gebruikt?

    Analogkid85 ken ik via HRI forum en hij heeft inderdaad een te gekke sound.
    Laatst gewijzigd door ateng; 23 juli 2017 om 19:15

  5. #15

    Standaard

    Hoi Martin,

    Mag ik jou vragen, hoe heb jij de Line 6 ModPro aangesloten? Heb 'm zelf namelijk niet nog opgenomen en aangesloten in m'n rackje (nog nooit kunnen uitproberen). Dus of dat ding tone sucked weet ik niet, maar ben gewoon heel erg benieuwd naar wat je zou aanraden.
    Ik heb op mijn Samson SM10 2 aux sends, dus kan twee units waarvan de ModPro er dan eentje van wordt gebruiken met de SPX-90, denk dat ik de MPX1 dan 'even' parkeer. Puur en alleen om die ModPro TSC te horen met de SPX detune...

    Btw, ben het met je eens dat je de DBX160A compressor en de SPX-90 een audio switcher moet gebruiken en ik dacht dat beide apparaten een footswitch-achtige functie achterop hadden dus aan mijn Voodoo Lab Control Switcher hangen, maar die vlieger gaat helaas niet op :-(

    Heb jij jou ModPro straight into een kanaal van de mixer, in stereo en dan aux send return in de inputs van de ModPro?

    Huidig:
    3+SE preamp -> DBX160A compressor -> Rocktron Intellifex =>channel 3 || SPX-90 => channel 4 en from aux send mono -> input || MPX1 => channel 5 en from aux send stereo => L+R input (aux efx per kanaal 'blenden'/'leveled' om sound te bepalen hoeveelheid FX)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Mijn linemixer werkt anders dan de SM10 en ben dus daarom ook benieuwd hoe jij die hebt aangesloten hebt.

    Mijn basissound komt direct na mn Boss GX-700 dus Marshall JMP-1 preamp in serie met de GX-700 en dan stereo naar de input van mn linemixer. Ik gebruik namelijk mn GX-700 als volumepedaal die midi wordt aangestuurd en gebruik de compressor en reverb.
    Vanuit de GCX gaan er een aantal signaal naar mn fx dus de send van loop 1 gaat naar Modpro, send van loop 2 naar SPX, send van loop 3 naar Roland SDE-330. Zo bepaal ik via de midiswitcher of er signaal naar de fx gaat of niet, met andere woorden fx aan of uit.

    Ik zou al je fx-units gebruiken want ieder unit heeft zo zn charme, MPX-1 heeft hele mooie galm en delay, Intellifex goede modulaties, DBX160 onmisbaar voor de '80 clean ala Landau en ook zo de Modpro voor de Tri Chorus.

    Wat je kan doen is vanuit GCX loop 1 OUT (vanuit gaan dat je de DBX160 in loop 1 heb hangen) naar SM10 channel 1, Modpro channel 2, SPX90 channel 3, Intellifex channel 4 en MPX-1 channel 5. Met de volumeknop van elk channel maak je de mix en hou je nog 3 channels over
    Net als bij mij gaan er dus signalen vanuit de GCX naar elk fx units alleen moet je kijken hoe je GCX een signaal krijgt vanuit de preamp.
    Laatst gewijzigd door ateng; 26 juli 2017 om 00:09

  7. #17

    Standaard

    Hoi Martin,

    Tot voor kort had ik geen GCX, maar na jou postings hier heb ik er van de week meteen eentje aangeschaft.
    Dat betekent dat ik nu in de basis opdelfde wijze kan gaan aansluiten zoals jij al voorstelde.
    Moet nog eens even goed kijken naar jou uitleg en er mee aan de slag, ook bij Voodoo Lab zelf hebben ze schematics voor aansluitingen tbv diverse setups en onderdelen. Heb je de 2 fotootjes kunnen zien? :-)

    Laat het weten of het lukt of dat er nog vragen zijn t.z.t.

    Alvast goed weekend!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Heee beter dat je nu een GCX hebt!
    Laat maar weten als je hulp nodig hebt.

    Jij ook een fijne weekend nog.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top