Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Bij mijn eerste les Flamenco zei mijn leraar het volgende: ik zal bij de uitleg van hoe je iets moet spelen veelvuldig termen gebruiken als rond, donker, hoekig enz. Als het om muziek gaat ontkom je nu eenmaal niet aan het gebruik van dat soort termen om het klankkarakter van speakers, versterkers enzovoort te omschrijven.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.972

    Standaard

    'Je begrijpt dat ik daar een beetje cynisch van word, net zoals je van die mensen hebt die je taalfouten gaan zitten verbeteren, grrr.'

    'In dit specifieke geval stoort een persoon zich aan mijn bewoordingen wat natuurlijk kan maar om vervolgens dan ook te melden dat het maar om een gitaarspeakertje gaat geeft voor mij aan dat je dus überhaupt geen interesse in dit onderwerp hebt.'

    'Dat dit soms lastig te omschrijven is begrijp ik, en dat het soms riekt naar audiofiele bewoordingen ook, maar dit afdoen met het is slechts een gitaarspeakertje is een dooddoener.'

    'Als we dat gaan roepen kunnen we dit forum wel opdoeken.'

    Remork sluiten.
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 15 juli 2017 om 14:10

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.972

    Standaard

    Ik zou nog wel willen weten hoe het hoog is van die speaker, hoe zou je dat omschrijven, een beetje zijdezacht, niet hinderlijk aanwezig, filigrein wellicht?

    Ok, ik moet gaan nu, Muziek op het plein komt zometeen!

    Remork sluiten.
    Laatst gewijzigd door Remork1970; 15 juli 2017 om 14:33

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Gefeliciteerd Brum!

    Ik weet niet; als ik mijn mesa gebruik, met bogner kast, dan klinkt dat dik, echter solo's hoger op de hals worden toch dunnig/schel (relatief dan); deze speaker zou daarin best eens kunnen helpen zo te horen. Maar goed, ben verder wel tevreden over mijn 4x12's, dus om er nou €600,- tegenaan te gooien per 4x12...nog ff niet.
    Thanks!

    Als we dan toch nog even door mogen keuvelen, treed je wel 's op in de regio Breda? Je set is wel echt superdik. Ik zou wel 's willen horen hoe dat in het echie doet klinken. Alleen al de Bogner kast neem ik zo van je over!

  5. #15

    Standaard

    tho toch....sbs6 ,nu de tros en iedere gitarist zou MOETEN weten....... ????

    hautain ???
    welnee joh
    ik lach me rot
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 15 juli 2017 om 15:26

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juli 2009
    Locatie
    Ede (gld)
    Berichten
    1.532

    Standaard

    https://youtu.be/hC68tsiIcKs
    Hier een mooi linkje naar een test en vergelijk van de red back met sommige reeds bestaande speakers. Misschien hadden jullie hem al gezien..
    Echt wel een heel interessante speaker! Al vraag ik me af of je al die watts nodig hebt. Als je je 100 watt buuzenbak geheel open mag draaien speel je op zulk grote podia dat een 2x12 v30 kast ook geen probleem is. Wat mij ook op viel in de video is dat ik toch erg blij ben met mijn V30.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Gefeliciteerd Brum...!!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Thanks!

    Als we dan toch nog even door mogen keuvelen, treed je wel 's op in de regio Breda? Je set is wel echt superdik. Ik zou wel 's willen horen hoe dat in het echie doet klinken. Alleen al de Bogner kast neem ik zo van je over!
    We spelen sowieso niet zoveel meer als een paar jaar terug, maar in Breda ben ik nooit geweest, gitaartechnisch gesproken in ieder geval.

    De rechte Bogner 4x12 is écht mijn avoriete kast, en ik heb er veel getest, en gehad, maar die bogner gaat mee mijn graf in.
    Behalve als ik het gesjouw zat ben, of andere muziek zou spelen.
    Maar zolang ik in het "niet goed , wel hard" genre speel, blijft de bogner.
    Ik moet wel zeggen dat ik een oude engl pro cab met made in UK V30's heb, die érg dicht in de buurt van de Bogner komt (ook qua gewicht). Misschien is dat wat? Die zijn tweedehands niet zo duur.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Als ik iets leuk vindt is om over ervaringen en bevindingen van leuke apparatuur te praten. Zoals je inmiddels weet.

    Is 600 voor een 4.12". teveel? Mijn 2.12" kostte ook bijna dat bedrag, geen euro spijt van. En minder hoog, terwijl ie wel veel power levert.
    Ik heb een Creamback/V30 combi. Zalig.
    You can't be a vet. You rock too much.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik zeg niet dat €600,- te veel is voor een 4x12, maar als je een cabinet van meer dan €1000,- hebt waar je tevreden over bent (zoals ik met de bogner), dan is €600,- extra er tegenaan klappen best geld.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top