Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Als ik iets leuk vindt is om over ervaringen en bevindingen van leuke apparatuur te praten. Zoals je inmiddels weet.

    Is 600 voor een 4.12". teveel? Mijn 2.12" kostte ook bijna dat bedrag, geen euro spijt van. En minder hoog, terwijl ie wel veel power levert.

    Ik heb een Creamback/V30 combi. Zalig.
    Vind ik ook leuk maar niet meer teveel inhoudelijk in het openbaar :-)

    Aangezien je de combi van de Creamback/Vintage 30 zalig vind klinken! > Mocht je een compacte setup voor je combo of 1x12 cab nodig hebben dan is de Redback hiervoor mogelijk een goede keuze. Ik zou zelf niet kiezen voor een 2x12 of 4x12 cab met alleen de Redback daar ik dan ook zou kiezen voor een combi van de Creamback 75 en Vintage 30 speaker of alleen de Vintage 30 speakers. Het draait voor mij bij de Redback om het praktische gemak van een handzaam 1x12 cabinet en daarnaast toch mijn 100 watt versterker er op vol vermogen kunnen aansluiten.
    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 16 juli 2017 om 12:07

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard Celestion G12-H 150 RedBack in Koch ported 1x12 cabinet

    +1 voor de Bogner 4x12 kast met V30 speakers. Mooist klinkende kast die ik ooit heb gehad. Maar wat is die kast fucking zwaar!!!! Om die reden ook weggedaan. Hij is zoveel zwaarder dan een Marshall 4x12


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ja, is wel ietsje zwaarder dan een marshall 4x12, maar mijn engl cab is net zo zwaar.
    Maar ja, d'r zitten niet voor niks wieltjes onder; ik hoef de vierdaagse niet te lopen met dat ding op mijn rug.

    Die wieltjes van Bogner zijn overigens wel behoorlijk ruk; wat een rotzooi, ik ben aan mijn derde of vierde set wieltjes bezig. Ik denk altijd dat ik van die schuifplaat zelf eens een adapterstukje moet maken om bestaande bouwmarktwieltjes te kunnen plaatsen met behoud van het schuif-klik-systeem, maar ja, daar denk je altijd pas weer aan als er weer zo'n set kapot is

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    We spelen sowieso niet zoveel meer als een paar jaar terug, maar in Breda ben ik nooit geweest, gitaartechnisch gesproken in ieder geval.

    De rechte Bogner 4x12 is écht mijn avoriete kast, en ik heb er veel getest, en gehad, maar die bogner gaat mee mijn graf in.
    Behalve als ik het gesjouw zat ben, of andere muziek zou spelen.
    Maar zolang ik in het "niet goed , wel hard" genre speel, blijft de bogner.
    Ik moet wel zeggen dat ik een oude engl pro cab met made in UK V30's heb, die érg dicht in de buurt van de Bogner komt (ook qua gewicht). Misschien is dat wat? Die zijn tweedehands niet zo duur.
    Misschien in de toekomst 's wat samenwerken met bandjes alhier, om ook 's buiten je regio te kunnen spelen. Ik weet hoe moeilijk dat dat is tegenwoordig. Ik heb al wat onderhoud gehad hier met forumleden om 's wat samen te werken in de toekomst. Jullie zitten ook in het ruigere werk, dus dat bijt elkaar ook niet.

    Ik heb een 4x12 Randal XL kast, die heeft ook echt veel punch en klinkt ondanks de V30's ook wel tamelijk dik. Op sommige podia kunnen die V30's wel 's wat schreeuwerig worden en daarom was dit topic ook wel interessant. Mijn cab zat destijds qua waarde ook zo rond de €1000,-, maar ik heb 'm voor €250,-, nieuw, dus voor mij is op zich een speakerruil wel gunstig. Maar een Bogner cab, ik zou niet eens snel de V30's vervangen, die cabs klinken al heel erg warm en punchy van zichzelf. Nadeeltje van de Randall kast is dat ie ook zo'n 50 kilo weegt, ik denk net als een Bogner kast.

    Creambacks zijn ook nog wel speakers waar mijn interesse ligt. Misschien in combi met twee V30's of zo.
    Laatst gewijzigd door Brum; 16 juli 2017 om 16:13

  5. #25

    Standaard

    Waarom zou je 600 watt aan vermogen nodig hebben in je 4x12 ?? :-) Voor een 4x12 zou ik niet de investering doen. Een 2x12 met Redbacks zou nog een optie zijn. Mijn laatste ervaring met de Chinese V30 in een Engl Pro ported 1x12 cabinet was niet echt goed in combinatie met de Lonestar. Zelfde ervaring heb ik jaren terug gehad met een Orange 1x12 cabinet met V30. De 2x12 van Mesa Boogie daarentegen met speciale Mesa V30's klinkt echt retestrak. De V30 leent zich naar mijn inziens beter voor een combi met andere speaker of vanaf een 2x12 cabinet. De Redback is de eerste speaker die mij in een 1x12 cab overtuigd heeft, mede denk ik door zijn warme zijdezachte klank met een licht ontrafeld hoog en doorbakken middengebied. Nee ff serieus, een prima speaker voor in je 1x12 cab of combo. Gewoon uitproberen is mijn advies, bij de grotere webshops heb je 30 tot 60 dagen er helemaal op los te gaan!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Met een 100 watt versterker hou je nog steeds 100 watt vermogen hè, die wordt niet ineens 600 watt. Maar omdat de speaker 150 watt vermogen aankan, zal ie ook niet snel rafelig worden op hogere volumes. Ik ben, denk ik, één van de weinige gitaristen die het niet perse mooi vindt dat een speaker begint op te breken. Misschien dat daarom juist deze speakers in m'n cabinet wel een goeie keuze zou kunnen zijn. Maar ik acht de kans groter dat m'n V30's er over let's say twee jaar nog in zitten hoor. Naast het financiële verhaal wil ik altijd veel, maar verandert er uiteindelijk nooit echt veel.

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Met een 100 watt versterker hou je nog steeds 100 watt vermogen hè, die wordt niet ineens 600 watt. Maar omdat de speaker 150 watt vermogen aankan, zal ie ook niet snel rafelig worden op hogere volumes. Ik ben, denk ik, één van de weinige gitaristen die het niet perse mooi vindt dat een speaker begint op te breken. Misschien dat daarom juist deze speakers in m'n cabinet wel een goeie keuze zou kunnen zijn. Maar ik acht de kans groter dat m'n V30's er over let's say twee jaar nog in zitten hoor. Naast het financiële verhaal wil ik altijd veel, maar verandert er uiteindelijk nooit echt veel.
    Op die manier :-) Ik bedoelde een tot 600 watt belastbare 4x12 cabinet, of je speelt met een solid state versterker van 300 watt maar inderdaad, een 100 watt buizenversterker blijft 100 watt vermogen en niet meer. Mijn beredenering was dus overkill :-)

    En wat betreft hogere wattage speakers is het volgens mij niet perse zo dat deze later opbreekt dan een laten we zeggen 75 watt speaker. Hangt volgens mij ook af van het design en waarvoor deze speaker in de ogen van de speakerbouwer voor bedoeld is qua stijl muziek. De Redback is nog steeds een vintage klinkende speaker die redelijk snel opbreekt zoals de Creamback of V30. Anders gezegd, naast een andere voicing reageert de Redback niet heel anders dan mijn 2x12 cab met V30 speakers. Hij kan alleen een grotere belasting aan wat zijn voordelen heeft tov andere speakers en in de mate van headroom.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij heb ik in mijn stereo set een 4x12 kast van 600 watt. Toch eens kijken, misschien ben ik wel trendsetter 😃

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Hij kan alleen een grotere belasting aan wat zijn voordelen heeft tov andere speakers en in de mate van headroom.
    Ik speel ook weleens over andermans cabinetten, en soms moet je 't dan ook doen met een 1x12 of 2x12 (klinkt negatief, maar bedoel ik niet zo), maar ook dan blaas ik het zaakje niet op met 100W versterkers. Ik vraag me dan ook wel af of het nodig is om het puur voor power handling te doen eigenlijk.
    Ik heb nog een 4x12 met 25W greenbacks, en met een Diezel Herbert (180W) die toch bést hard staat, geeft die kast geen krimp. Kan wel wat hebben toch nog, blijkbaar.
    Die amps gaan eigenlijk nooit voluit....

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik speel ook weleens over andermans cabinetten, en soms moet je 't dan ook doen met een 1x12 of 2x12 (klinkt negatief, maar bedoel ik niet zo), maar ook dan blaas ik het zaakje niet op met 100W versterkers. Ik vraag me dan ook wel af of het nodig is om het puur voor power handling te doen eigenlijk.
    Ik heb nog een 4x12 met 25W greenbacks, en met een Diezel Herbert (180W) die toch bést hard staat, geeft die kast geen krimp. Kan wel wat hebben toch nog, blijkbaar.
    Die amps gaan eigenlijk nooit voluit....
    Dat hoeft ook niet maar er zit wel verschil in hoe je die 100 watt vermogen van je versterker gebruikt. Bij clean instellingen en op vol vermogen kunnen er toch aardige pieken ontstaan die een enkele lager wattage speaker kan doen bezwijken. Bij 100 watt buizen oversturing krijg je aardig wat compressie en zullen de pieken op vol vermogen beduidend minder zijn maar dan kunnen bepaalde frequenties ook je speaker pijn gaan doen. Het kan volgens mij lang aan maar als je uit 'voorzorgsmaatregel' je 1x12 speaker cab wil sparen is een groter belastbare speaker wel aan te raden. Bij 2x12 kasten met laten we zeggen twee 60 watt speakers parallel geschakeld kunnen deze al 120 watt vermogen aan en een 4x12 nog meer. Je 4x12 met 25 watt Greenbacks zouden ook al 100 watt vermogen aan kunnen. Het gaat hier dus echt om een enkele speaker, een 25 watt Greenback zal je met een 100 watt clean versterker vol open niet heel houden vrees ik.

    Je kunt je inderdaad afvragen waneer je een buizenversterker vol open zet, je gebruikt vaak niet het volledige vermogen van je versterker maar daarentegen op half vermogen en gebruik makend van bepaalde effecten kunnen de pieken ook aardig doen oplopen.

    Aangezien we de discussie inmiddels op een normale manier voortzetten ;-)

    Vandaag heb ik van de Redback speaker de volledige set Impulse Responses van Celestion aangeschaft! Ik gebruik voornamelijk van Ownhammer de IR maar de eigen Celestion made IR klinken ook erg goed. Je zou dus voorafgaand aan een werkelijke aanschaf van de Redback speaker de IR kunnen aanschaffen en als test kunnen uitproberen. Je kunt er tevens voor kiezen één type cabinet IR set aan te schaffen, of alleen de audiosamples op de website te beluisteren. Kun je tevens zelf thuis een snelle AB vergelijking doen met de overige Celestion speakers!! Try before you buy...

    Celestion G12H-150-Redback IR
    Laatst gewijzigd door The Lo Lands; 17 juli 2017 om 10:27 Reden: Celestion IR

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top