Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    En de 50-ties versus 60-ties (modern) wiring
    Independent volume kan ook nog. Dit zorgt er voor dat als 1 van de volumeknoppen helemaal is dicht gedraait en de schakelaar staat in de middelste stand er nog steeds geluid uit komt. Elke moderne Gibson heeft dit namelijk niet.
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2011
    Locatie
    ameland
    Berichten
    155

    Standaard

    Voor zover ik mij kan herinneren, heb ik nog nooit iets gesoldeerd....gaat me dat dan lukken?, of valt er iets onherstelbaar te verkl*ten?
    (waarom ik dan een soldeerbout heb is me volledig ontschoten, iets met whisky denk ik)
    en waar bestel ik het best de spullen?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    GuitarSupplies.nl heeft de onderdelen. Iets kapot solderen? Nee hoor. Rustig werken. Alles ff opschuren, vertinnen en en niet te lang bakken en braden. Zelf doe ik de elementen zelf als laatste, nadat heel het harnas klaar is.
    147-c Guitars

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2011
    Locatie
    ameland
    Berichten
    155

    Standaard

    Oke dan......challenge accepted!
    eerst op zoek naar wat ik dan moet hebben, lin/log...wat voor condensatoren, wat voor draad, welke schakelaar?
    of staat er ergens een handig lijstje, linkje met de benodigde info?
    iets met bomen en bos...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Log 500k voor volume, Lin 500k voor tone is standaard. Caps is bij een lp volgens mij .022 maar hier kan je mee spelen. (Met log en lin bij de pots ook. Voor tone gebruik ik vaak ook log. 500k is standaard, lager, bijvoorbeeld 300k heeft wat minder hoog in je geluid.
    147-c Guitars

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    3.605

    Standaard

    Nog nooit gesoldeerd? Ik zou even oefenen met wat oud draad en paperclips of zo.. het is niet moeilijk maar je kán wel een pot verkloten als 'ie te heet wordt....

    Als je echt makkelijk wil doen koop je op eBay voor $4.99 een complete Epiphone wiring harness. Ik heb dat nu al twee keer gedaan omdat ik dacht een switch, jack-ingang en 4 full size Alphapots vind je nergens voor zo weinig. Ik dacht dan zelf opnieuw de boel te solderen, maar beide keren zagen ze er zó netjes uit dat ik ze gewoon ook zo in de gitaar heb gemonteerd. Werkt uitstekend!

    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top