Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 51
  1. #21

    Standaard

    Soms is het niet zwart wit hé:

    Verhalen die ik ook gehoord heb: Verkoper verkoopt en verstuurd per post zijn product naar de koper. Pakketje komt netjes aan, maar product zit niet in de doos, althans dat zegt de koper. Verkoper zegt dat dit wel gebeurt is.

    Er kunnen dan drie partijen ''fout'' zijn. De verkoper heeft het product nooit in de doos gedaan. De koper liegt, of de bezorger is er met de buit vandoor ( en geloof me dit gebeurt zeer zeer regelmatig).

    Tja en wat dan? Slechte recensie schrijven?

    Aangifte doen? Bank doet echt niks hoor.



    Met marktplaats haal ik het altijd op, tenzij het bedrag <50 euro is. Dan wil ik het risico wel lopen.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Nooit met cash in je zak iets (duurs) willen testen. Ik ga in dit soort gevallen altijd zonder contanten op zak naar het betreffende adres. Heb je het item getest en voldoet het aan je verwachtingen, pas dan zoek je een pin-apparaat op.
    En in alle gevallen: zorg dat je zoveel mogelijk gegevens van de verkoper hebt en bel een keer met de verkoper. Ja, bellen, niet appen of via FB. Maar dat schijnt men tegenwoordig niet meer te kunnen.......
    Die werkwijze ga ik inderdaad toepassen.

    Voor nu ga ik gewoon maar dingen nieuw kopen, want het is er tweedehands niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    @TS: wat heb je betaald voor welk pedaal?
    Redelijke prijs voor een Strymon DIG en en veel te lage prijs voor een BigSky.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Aangifte doen? Bank doet echt niks hoor.
    Sterker nog, ze beschermen de oplichters.
    '08 Taylor 'Alison' 110ce | '03 Tanglewood 'Lizzie' TBF Sap STO | '10Kentucky KM-550 mandoline | '07 Taylor SolidBody Classic

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.074

    Standaard

    Bij Marktplaats kun je naar hartelust je nickname en woonplaats wijzigen, meerdere accounts aanmaken als je meerdere email accounts gebruikt. Voor het fatsoen krijg je soms een melding als verkoper zich in het buitenland zou bevinden, en een oproep tot waakzaamheid indien je een te koop gevraagd/gezocht advertentie plaatst.
    van banken hoef je al helemaal geen medewerking te verwachten. Paypal LIJKT wat veiliger, geld wordt pas overgemaakt indien product daadwerkelijk is ontvangen. Maar koper kan ook de boel in oplichter zijn door te stellen dattie een lege doos of een baksteen heeft ontvangen..

    tot nu toe heb ik steeds geluk gehad, ook bij duurdere aankopen. Alleen eenmaal bij een te koop gevraagd een reactie van een pipo met een account van 2 dgn oud.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Paypal LIJKT wat veiliger, geld wordt pas overgemaakt indien product daadwerkelijk is ontvangen. .
    Hoe kom je aan dat idee? Je geeft maar 1 keer toestemming aan Paypal.

    Met al dit soort dingen, je moet kijken wat het product is. Bij Marktplaats en Ebay is webspace het product, bij banken geld en bij Paypal waarborg voor koper.
    Dus als je advertentie niet goed verschijnt bel je Marktplaats op, is je briefje van 20 vals dan bel je de bank en heeft je koper niks gestuurd dan gaat Paypal voor je aan de slag.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Nooit met cash in je zak iets (duurs) willen testen. Ik ga in dit soort gevallen altijd zonder contanten op zak naar het betreffende adres. Heb je het item getest en voldoet het aan je verwachtingen, pas dan zoek je een pin-apparaat op.
    .
    Ik snap het niet helemaal. Als je gaat pinnen en vervolgens terug naar de verkoper gaat om af te rekenen heb je toch ook contact geld op zak....?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik doe het ook al is het alleen maar omdat je met een berg geld opgeschept zit wanneer je niks koopt.

    Het heeft ook nadelen, de laatste keer tufte ik met de eigenaar drie kwartier rond op zoek naar een ING automaat die werkte (andere automaten gaan niet verder dan 1000 euro per dag)
    Ik kan me ook een keer herinneren dat ik een werelddeal had beklonken maar hopeloos verdwaalde op zoek naar een automaat en uiteindelijk dacht fuck it, en richting snelweg af sloeg.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    maar hopeloos verdwaalde op zoek naar een automaat en uiteindelijk dacht fuck it, en richting snelweg af sloeg.
    Oh, dat was jij? Bedankt hè. Ik kwam daarna niet meer van mijn squier met Fender decalletje af.
    147-c Guitars

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik snap het niet helemaal. Als je gaat pinnen en vervolgens terug naar de verkoper gaat om af te rekenen heb je toch ook contact geld op zak....?
    Briljant


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik snap het niet helemaal. Als je gaat pinnen en vervolgens terug naar de verkoper gaat om af te rekenen heb je toch ook contact geld op zak....?
    Typisch Louis van Gaal moment.......

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik doe het ook al is het alleen maar omdat je met een berg geld opgeschept zit wanneer je niks koopt.
    Dat geld Kun je toch terug op je rekening storten!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top