Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    de paar dingen die ik van digitech heb gezien, o.a een aantal GNX hebben een adapter met wisselstroom en wordt in het apparaat de spanning omgezet naar gelijkstroom. de GNX hadden daar regelmatig problemen mee dat de diodes het niet volhielden en het apparaat storingen begon te vertonen

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Zou het minder zijn als hij gevoed wordt door de bijgeleverde adapter ipv mijn Modtone Powerplant?
    Kan ik me eigenlijk niet voorstellen, maar dat kun je alleen in de praktijk testen. Ik heb er vooral in Duitsland vaak last van gehad. Te lage netspanning, vuile of niet aanwezige aarde, verkeerd om aangekoppelde krachtkabel (stekker lag op het podium op ons te wachten met 380v op de koperen pennen en spelende kinderen er omheen.....)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Even off maar gerelateerd aan topic: en wat als je een hoger voltage hebt? Ik meet 280 to 300 Volt hier. Nog niet gecheckt met een andere multimeter maar dat ga ik zeer snel doen :P
    Tussen de 280 en 300V tussen fase en 0 lijkt me toch vrij onwaarschijnlijk?

  4. #14
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Als je de specs ziet van schakelende voedingen, zoals de beroemde (beruchte?) 1-spot, dan zie je, dat de uitgangsspanning constant blijft
    over een range van 100- 240 Volt. Dat zou een "brown-out" van je FX dus kunnen voorkomen.
    Ook zou je kunnen overwegen, om een UPS te gebruiken; die levert met een ingebouwde accu een constante spanning van 230V gedurende een zekere tijd. Moet ik op locatie opnemen, dan neem ik altijd zo'n powerpack mee; better safe than sorry...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Lange en/of dunne kabels onder hoge belasting (veel stroom) veroorzaken spanningsverliezen. Een van deze parameters aanpassen en het wordt beter (kortere kabels, dikkere kabels, minder belasting).

    De meeste power conditioners die ik gezien heb, doen alleen filtering en beschermen tegen pieken en noise, maar kunnen niet langdurige tekorten aanvullen. Daarvoor moet je een Uninterrupted Power Supply (UPS) of idd een aggregaat hebben.

    Geschakelde voedingen kunnen (meestal) over een breedt spectrum hun uitgangsspanning blijven leveren. Lineaire voedingen hebben een minimale interne spanningsval nodig om te werken en gaan anders meestal gewoon uit. Hoe je ziet wel type voding je hebt? Een indicatie is het gewicht in combinatie met het uitgangsvermogen. Isie licht en kandie toch veel stroom leveren, dan is het bijna zeker een geschakelde voeding. Isie wat zwaarder en is de output beperkt (zit de trafo 'direct' op de 240V~ aangesloten?), dan is het meestal een lineaire voeding. Bijv: alle wall-warts tegenwoordig zijn geschakelde voedingen.

    Dan de apparaten zelf: digitaal gaat idd 'raar doen' als de benodigde interne spanning (5V/3.3V) niet gehaald wordt. Analoge schakelingen blijven over het algemeen nog redelijk werken zij het dat de head-room minder kan worden. Bij hoge pieken (hard aanslaan) kan je oversturing horen of het inzakken van het volume.

    Als je veel buiten speelt kan het hebben van een voltmeter en een eigen 'verlengsnoer' wellicht zinvol zijn.

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Je kan het ook voorkomen door niet op dit soort armetierige lokaties te spelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top