Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31
  1. #21
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.698

    Standaard

    Ik vind het altijd wel grappig als er op een forum iemand een vraag stelt en er dan een hele discussie komt die niet over de vraag gaat.

    De TS, die de vraag stelde zie je dan niet meer terug komen.

    Het ging over stereo vs mono en wat is er stereo aan een gitaar met zes snaren vraag ik me dan af.

    Ik heb wel 2000 gitaren opgenomen en die waren allemaal mono, dus met een enkele uitgang.

    Wat vind je nou zelf mooi, een gitaargeluidje ergens in het stereobeeld? Of twee gitaartjes ergens tussen links en rechts? Of een kamerbreed gitaargeluid?

    Ik heb wel eens een eindaccoord gemixed met acht gitaren, beetje als de Beatles deden met al die piano's.

    Kwestie van smaak, een enkel gitaartje ergens naast het midden is bij reggae wel lekker. Bij harde metal ga ik voor een kamerbreed geluid met twee gitaren, of een enkele gitaar links met een heel korte delay rechts.

    Maar Brad heeft een punt, twee gitaren is mooier, maar het moet dan wel strak.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Link doet het niet bij mij ...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Link doet het niet bij mij ...
    Is ook een lege link..... volgens mij was het deze


    Ook leuk:
    YT Docu over het duo

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Met alle respect voor iedereen, maar niemand geeft een goed antwoord. Het hangt er helemaal vanaf wat de Kemper stereo doet ha wat de TS achteraf nog denkt te willen en kunnen veranderen daaraan.

    Doet de Kemper bijv op L amp A en op R amp B? Prima, maar doet ie bepaalde stereo ping ping effecten erover heen, zit je daaraan vast. Dus als je amp A anders wilt pannen tov B , vernaggel je je ping pong. Dus dan zou je beter je ping ping zelf achteraf kunnen toevoegen.

    Enzovoorts.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Ik heb nog niet gereageerd op alle antwoorden maar wil even benadrukken dat ik dit draadje met aandacht blijf volgen. Bedankt voor al jullie reacties.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Wat ik me afvraag : bepaalde "instrumenten worden standaard in mono (vb vocalen, gitaar via miced cabinet) opgenomen.
    Ik heb echter een kemper met stereo uitgangen. Is het dan altijd beter om gitaar via een stereo spoor op te nemen of verkies ik toch beter altijd of in bepaalde situaties een mono spoor ?
    Net wat je zegt, in bepaalde situatie mono tis net wat je wilt.
    Als je fx later toevoeg dan zou ik gewoon mono opnemen en kan je ermee doen wat je wilt. Maar als je die uit de Kemper wilt gebruiken zoals stereo chorus of flanger dan gewoon stereo opnemen vind ik.
    2x een zelfde gitaarpartij opnemen (dubben) zou ik doen om een riff of rhythm partij vet te laten klinken en niet zozeer om een stereo effect te krijgen... jaja ik weet het je pan het links rechts ja maar bedoelde meer het pingpong, circular delay effect.
    Dus gebruik je je Kemper puur voor het droge amp sound dan zou ik mono opnemen.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    Wat ik er van weet (en dat is niet veel) biedt de Kemper best wat mogelijkheden mbt opnemen. Zo kan je ook een droog signaal laten meelopen zodat je de later altijd via je Kemper kan reampen. Bijvoorbeeld voor een andere sound of alsnog je signaal te voorzien van stereo effect.

    Weet niet of je dit filmpje al had gezien, wellicht heb je er wat aan...

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.978

    Standaard

    Axe Fx is da bomb!!!!11!!!1!

  9. #29

    Standaard

    Er is geen goed of slecht, Ik neem 99% van mijn gitaren mono op maar vaak wel meerdere sporen (verschillende partijen, gitaren, versterkers, cabs, mics ed.).
    99.9999% van alle gitaren zijn ook mono.
    Als je :
    - SPDIF opneemt met de KPA is het mono.
    - geen effecten gebruikt die stereo zijn adviseer ik mono.
    - echt de stereo opties van effecten gebruikt (bijv. delay) dan stereo opnemen.
    - daarna nog wil wijzigen? DI track opnemen ernaast en dan evt. Reampen :-)

    Succes ermee!

  10. #30

    Standaard

    Fusion is da bomb!!!!11!!!1!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Axe Fx is da bomb!!!!11!!!1!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top