Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Probleem met Blackstar HT50 head

    Via ruil een Blackstar Ht50 head en 212 cab verkregen.
    Mooi apparaat, en goede reviews her en der.

    Maar deze klinkt tamelijk bagger. Het clean kanaal gaat al heel snel oversturen en een normaal akkoord is amper als zodanig te horen. Ook hoor ik een gepiep en gesis uit de amp komen.

    Versleten eindbuizen misschien? Kan ik die zelf vervangen en de bias afstellen?
    Of zou er iets anders aan de hand zijn?

    Blackstar zou toch goed spul moeten zijn toch?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Vreemd. Reviews zijn goed. Je zou eens info aan Pim Raaijmakers, hier op het forum kunnen vragen. Die heeft/had er eentje.
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Ik heb de HT40 combo gehad en dat is vrijwel dezelfde versterker als de HT50. Deze versterker heeft een zeer lekker clean zonder his/gesis etc....
    Begin eens bij de preamp buisjes en dan kun je altijd nog naar de eindbuizen kijken.
    Hoe oud zijn de buizen?

  4. #4

    Standaard

    Zijn nog de eerste buizen werd me verteld. Ik verdenk zelf de eindbuizen na wat research op internet. Dat sissen zou dat verklaren.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    Zou kunnen maar sluit nu eerst eens de preamp buisjes uit. Kost de minste moeite en je kunt ze makkelijk uitwisselen zonder iets te moeten afstellen. Mocht je geen reserve buisjes hebben, misschien dat een forumlid bij je in de buurt woont. Is 5 minuten werk.
    Eindbuizen kan altijd nog.

  6. #6

    Standaard

    Pre amp buisjes reeds gewisseld met andere die ik nog had liggen. Geen resultaat helaas.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Vreemd. Reviews zijn goed. Je zou eens info aan Pim Raaijmakers, hier op het forum kunnen vragen. Die heeft/had er eentje.
    Het is zijn oude

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Gitaar even in de return van de FX loop pluggen. Gewoon clean geluid zonder storing? Dan zit het euvel in de voorversterking. Nog steeds storing? Dan zit het in de eindversterking. Kun je 1 van de 2 in ieder geval uitsluiten.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
    Gitaar even in de return van de FX loop pluggen. Gewoon clean geluid zonder storing? Dan zit het euvel in de voorversterking. Nog steeds storing? Dan zit het in de eindversterking. Kun je 1 van de 2 in ieder geval uitsluiten.
    Helaas ivm drukte nog niet kunnen testen. Maar ik ga m proberen.

  10. #10

    Standaard

    Probleem opgelost! Het zat m niet in FX loop. Maar het waren de eindbuizen. Er zit nu een nieuw gematcht setje TAD El34 in.
    Flink wat onderzoek gedaan en zelf weten te biassen. Ding klinkt top nu.
    Al zullen de Celestion Seventy 80 in de cab het veld moeten ruimen op termijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top