Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard 4 weg schakeling t.b.v. Gibson met P90's?

    Hey allemaal, ik zou mijn ES-135 graag willen voorzien van een fijn setje niet al te heet gewonden P90's (zitten nu nog de P100's in, niet verkeerd, maar klinken IMHO meer als een humbucker), en ik zou deze dan graag als volgt willen kunnen schakelen:

    1: hals element
    2: hals / brug parallel (normaal dus)
    3: hals / brug in serie (wat vettere sound)
    4: brug element

    Weet iemand of hiervoor tuimel schakelaartjes zijn die er net zo uitzien als het normale 3 weg schakelaartje dat er nu in zit? Ik wil de gitaar niet voorzien van extra schakelaars e.d. Bij voorbaat dank voor de reacties!

    Oh, wat de P90's betreft: ik zit sterk te denken aan een setje Smitty's, maar als iemand een andere goede suggestie heeft, houd ik me aanbevolen.

    Mvg
    Chris

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Moet je dus een 4-way tuimelschakelaar vinden, en die bestaan naar mijn weten niet.

    Dus dan is de enige andere optie: standaard 3-way switch, en een push-pull potmeter met daaronder de serie/parallel schakelaar.

    Freeway maakt wel een 6-way toggle, dus dat kan een optie zijn, maar moet je nog 2 andere functies verzinnen.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 10 juli 2017 om 12:37
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Stew Mac heeft een 6 standen toggle voor Les Paul.
    147-c Guitars

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2013
    Locatie
    As, België
    Berichten
    432

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Stew Mac heeft een 6 standen toggle voor Les Paul.
    Deze is ook van Freeway (http://www.stewmac.com/Pickups_and_E...ra_Switch.html)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    … maar moet je nog 2 andere functies verzinnen.
    Denk niet dat dat een probleem zal zijn. Denk eerder dat het moeilijker wordt welke schakeling je uiteindelijk kiest zoveel mogelijkheden zijn er.

  5. #5

    Standaard

    Een standje gereserveerd voor kill switch. Niet nodig, wel handig. Nog maar een te gaan.
    Wie volgt???
    Vriendelijke groet, Gus

  6. #6

    Standaard

    Geen idee of dit mogelijk is met P90s, maar je zou ook kunnne kiezen om 1,2 en 4 via de normale toggle switch en dan een push/pull op bijv een van je tonepots (zoals de jaren 90 Jimmy Page LP) of via een toggleswitchje?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    Geen idee of dit mogelijk is met P90s, maar je zou ook kunnne kiezen om 1,2 en 4 via de normale toggle switch en dan een push/pull op bijv een van je tonepots (zoals de jaren 90 Jimmy Page LP) of via een toggleswitchje?
    Kan! Bijvoorbeeld in de brugstand het brugelement loskoppelen van de van de hete kant en het halselement loskoppelen u van massa en ertussen zetten. Zal je ff moeten gaan tekenen, maar zo'n serieschakeling moet te doen zijn.
    147-c Guitars

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hefke Bekijk bericht
    Deze is ook van Freeway (http://www.stewmac.com/Pickups_and_E...ra_Switch.html)


    Denk niet dat dat een probleem zal zijn. Denk eerder dat het moeilijker wordt welke schakeling je uiteindelijk kiest zoveel mogelijkheden zijn er.
    Had die van meneer vingers niet gezien in z'n post. Is inderdaad dezelfde.

    Edit: zie net dat ie hem 1 minuut na mijn post bewerkt heeft.

    Great minds...... :-)
    147-c Guitars

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    Geen idee of dit mogelijk is met P90s, maar je zou ook kunnne kiezen om 1,2 en 4 via de normale toggle switch en dan een push/pull op bijv een van je tonepots (zoals de jaren 90 Jimmy Page LP) of via een toggleswitchje?

    Zo'n extra toggle switch vind ik zonde, daarmee verander ik m'n gitaar onherstelbaar. Een push/pull potmeter lijkt idd de beste optie. Bedankt allen voor de suggesties!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Extra toggle? Die 6 standen schakelaar vervangt gewoon je normale schakelaar
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top