Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Ik was het gezeik gewoon zat

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Nou gewoon. Door uit te leggen dat de print er uit moet vanwege afwezigheid van een serviceluik. En om die print te verwijderen alle potmeters, jack's en soms zelfs de trafo's verwijderd moeten worden. Het geheel opgeluisterd met een aantal foto's tijdens dit proces kan heel verhelderend werken. Idd een beetje lullig als er op de factuur 5 cent onderdelen staat en dik 100 arbeidsloon.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Ik was het gezeik gewoon zat
    Jammer Nico maar zodra je met klanten gaat werken heb je er soms onredelijke types tussen zitten. Dit kan soms ook andersom zo werken maar dat terzijde ;-) Maar wat cluseau zegt is wel juist. Als ik een probleem zou hebben met mijn versterker en de schuldige is alleen een weerstand dan is voor mij het belangrijkste dat het probleem is opgelost! Dat daar tijd en dus kosten aan zitten lijkt mij meer dan logisch en als dat ondersteund wordt met foto's dan is dat natuurlijk helemaal mooi maar ik zou je geloven op je woord. Soms de klant vooraf even bellen met een schatting van de werkzaamheden en kosten is ook verstandig zodat er later geen misverstanden over bestaan.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    het heeft denk ik ook mede te maken met de wegwerp maatschappij. laatst een acer laptop nagekeken die wel opstartte maar geen beeld gaf. normaal ga je dan o.a eerst checken of er een van de geheugenmodules kapot is.
    nog niet zo lang geleden zaten die onder een klepje aan de onderkant. klepje los, beide modules eruit halen en dan elk om de beurt op beide posities plaatsen en opstarten. werkte hij bij 1 van de beide wel en met de andere niet, dan was je probleem gevonden.

    in mijn geval zaten de modules,....... onder het moederbord. dat zaten ze in het andere geval ook, maar daar was dat bijzonder handige klepje, nu moest je het hele moederbord eruit halen.

    het is verrotte sneu dat een apparaat die toch wel een duit centen heeft gekost alleen al om arbeidsloon niet meer de moeite is om te laten repareren. en zo zal het denk ik ook wel gaan met de modernere versterkers.
    dat hierdoor kennis en vakmanschap verdwijnt is voor een heleboel liefhebbers erg spijtig maar wel begrijpelijk want klanten raken gefrustreerd door de snelle vervangingscyclus en het geld dat dit kost.

    het is allemaal niet meer van: build as a tank, maar build for the clicko

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    het heeft denk ik ook mede te maken met de wegwerp maatschappij. laatst een acer laptop nagekeken die wel opstartte maar geen beeld gaf. normaal ga je dan o.a eerst checken of er een van de geheugenmodules kapot is.
    nog niet zo lang geleden zaten die onder een klepje aan de onderkant. klepje los, beide modules eruit halen en dan elk om de beurt op beide posities plaatsen en opstarten. werkte hij bij 1 van de beide wel en met de andere niet, dan was je probleem gevonden.

    in mijn geval zaten de modules,....... onder het moederbord. dat zaten ze in het andere geval ook, maar daar was dat bijzonder handige klepje, nu moest je het hele moederbord eruit halen.

    het is verrotte sneu dat een apparaat die toch wel een duit centen heeft gekost alleen al om arbeidsloon niet meer de moeite is om te laten repareren. en zo zal het denk ik ook wel gaan met de modernere versterkers.
    dat hierdoor kennis en vakmanschap verdwijnt is voor een heleboel liefhebbers erg spijtig maar wel begrijpelijk want klanten raken gefrustreerd door de snelle vervangingscyclus en het geld dat dit kost.

    het is allemaal niet meer van: build as a tank, maar build for the clicko
    Lang leve de chassis met 4 boutjes en binnenin alleen turretboards!
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top