Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    nog even over controleren van die OT. na aanzetten van de versterker.
    hoe moet je dat met warmte ontwikkeling controleren?
    gewoon aanzetten, incl standby en dan spelen, om hoeft dit laatste niet?
    is de warmte dan bijna direct te controleren en hoe warm mag die dan worden, handwarm?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Zoiezo goed te weten Nico, mocht er in de toekomst een probleem of servicebeurt nodig zijn aan mijn Mesa Lonestar Classic zal ik je contacten!
    Nou.. eh.. inmiddels ben ik met pensioen en pak ik hooguit af en toe nog eens een P-2-P bak. Maar verder doe ik weinig meer . Zit meer in de microcontrollers (andere hobby), neurale netwerken en LoRa....
    En verder ben ik de laatste spullen aan het verpatsen
    Nico


  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Nou.. eh.. inmiddels ben ik met pensioen en pak ik hooguit af en toe nog eens een P-2-P bak. Maar verder doe ik weinig meer . Zit meer in de microcontrollers (andere hobby), neurale netwerken en LoRa....
    En verder ben ik de laatste spullen aan het verpatsen
    In je sig staat nog: 'Altijd beschikbaar voor buizenversterker reparaties'. Misschien even aanpassen?

    Wel jammer Nico maar geniet lekker van je pensioen :-)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Nou.. eh.. inmiddels ben ik met pensioen en pak ik hooguit af en toe nog eens een P-2-P bak. Maar verder doe ik weinig meer . Zit meer in de microcontrollers (andere hobby), neurale netwerken en LoRa....
    En verder ben ik de laatste spullen aan het verpatsen
    fijn dat je toch nog je kennis deelt met ons

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    In je sig staat nog: 'Altijd beschikbaar voor buizenversterker reparaties'. Misschien even aanpassen?

    Wel jammer Nico maar geniet lekker van je pensioen :-)
    Nog steeds wel voor de P2P's.
    Nico


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    fijn dat je toch nog je kennis deelt met ons
    Ach die enkele vraag die ik nog beantwoord.... Er wordt vrijwel niets meer gebouwd tegenwoordig. Dus valt er weinig te beantwoorden...
    Nico


  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Tuurlijk wordt PTP niet meer veel gebouwd. Mensen geven dat geld vaak niet meer aan een amp. Getuige de talloze topics hier over amps met x kanalen, gain enz voor budgetten waar men vroeger een goed stel kabels van kocht.
    Wat krijgen techs vaak in hun atelier buiten gewoon onderhoud: van die brol bakken UK-made-in-China waar na drie jaar alles aan kapot is en wegens alles direct op een flinterdunne PCB plaat gemonteerd onmogelijk goedkoop te servicen.
    Niet dat een boutique PCB amp meer onderhoud/ reparatie nodig heeft dan een PTP, integendeel vaak soms, maar wel sneu dat je in dat geval met je dure amp wel tegen een hoop techs aanloopt die geen PCB meer willen doen wegens als die brol.
    Sorry niets persoonlijks Nico, kleine frustratie is er weeral uit 😃

    MS

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Als je een tijdje lekker op volume speelt wordt ie te heet om vast te houden. Beetje warm is geen probleem

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Tuurlijk wordt PTP niet meer veel gebouwd. Mensen geven dat geld vaak niet meer aan een amp. Getuige de talloze topics hier over amps met x kanalen, gain enz voor budgetten waar men vroeger een goed stel kabels van kocht.
    Wat krijgen techs vaak in hun atelier buiten gewoon onderhoud: van die brol bakken UK-made-in-China waar na drie jaar alles aan kapot is en wegens alles direct op een flinterdunne PCB plaat gemonteerd onmogelijk goedkoop te servicen.
    Niet dat een boutique PCB amp meer onderhoud/ reparatie nodig heeft dan een PTP, integendeel vaak soms, maar wel sneu dat je in dat geval met je dure amp wel tegen een hoop techs aanloopt die geen PCB meer willen doen wegens als die brol.
    Sorry niets persoonlijks Nico, kleine frustratie is er weeral uit 😃

    MS
    het is meer van hoe leg je een klant uit dat je een paar uur bezig bent om een weerstandje te vervangen.....

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    het is meer van hoe leg je een klant uit dat je een paar uur bezig bent om een weerstandje te vervangen.....

    Nou gewoon. Door uit te leggen dat de print er uit moet vanwege afwezigheid van een serviceluik. En om die print te verwijderen alle potmeters, jack's en soms zelfs de trafo's verwijderd moeten worden. Het geheel opgeluisterd met een aantal foto's tijdens dit proces kan heel verhelderend werken. Idd een beetje lullig als er op de factuur 5 cent onderdelen staat en dik 100 arbeidsloon.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top