Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard HNOGD Ibanez Artstar AC100CS '89 Japan

    Het is weer even geleden dat ik een gitaar vond die ik wilde delen hier.
    Niet dat ik de afgelopen tijd weinig gekocht heb; '67/68 Francianelli Elite, 60's Teisco, Charvette, Westone Spectrum II, 70's Epiphone ET-276, Hohner L59, Aria Pro II Urchin, MIM Fender strat, Farida telecaster en ik vergeet vast nog wat..... (Beetje doorgeslagen met het kopen van gitaren..)
    Maar van het meeste is wel wat te vinden op internet dus voegen wat foto's hier weinig toe. En het was druk met werk dus kwam het er vaak niet van.

    Maar gisteren heb ik onderstaand geval opgehaald bij mijn grote vrienden van Used Products:

    1989 Ibanez Artstar AC100 Cherry Sunburst, Made in Japan.



















    Weinig over te vinden op internet dus vandaar dat ik weer eens een topic open.
    Blijkbaar slechts 1 a 2 jaar gemaakt in 1988 en 1989 in de Terada fabriek in Japan.

    Specs staan op de laatste foto.

    Over de kleur valt misschien wat te zeggen, ik ben niet dol op het rode maar lelijk vind ik het ook niet. De bouwkwaliteit, hardware en afwerking is wel top en na een afstelbeurtje speelt en klinkt hij geweldig.
    Ik weet niet wie hem voor mij heeft gehad maar die persoon is er uitermate netjes mee omgegaan omdat ik geen krasje kan vinden, niet slecht voor iets van 30 jaar oud.

    Je "moet" dan eigenlijk zeggen dat het een Gibson-killer is enzo, maar ik heb geen Gibson uit de jaren 80 hangen dus ik kan die vergelijking niet maken.
    Hij is zeker beter dan de meeste Koreaanse hollow body's uit die periode die ik persoonlijk vast gehad heb en hoeft zich nergens voor te schamen.

    De output van de pickups is vrij hoog maar dat is prima te temmen met de volumeknop. Geen idee of de Gotoh brug origineel is trouwens.....

    Maargoed, bedankt als je zover gelezen hebt en als iemand meer informatie heeft over dit model dan hoor ik het graag.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Da's een fraaie Even dacht ik: "Huh EMG's?" Ergens heeft het wel wat chiques, maar dan bij de verder chrome hardware is het toch vreemd. Heeft ook een beetje metal-uitstraling op een gitaar die dat niet is. Eigenzinnig ding.

    Used Products in de Kruisstraat, tijdje dagelijks 2x langsgefietst - nooit afgestapt. Gevaarlijke winkel blijkbaar, want je huis hangt in een mum vol gitaren. Kringloopwinkels zijn ook zoiets. Breng je wat weg en denk je : "Hèhè, dat ruimt lekker op." Dan loop je er toch nog even doorheen en ga je weer met net zoveel andere spullen terug naar huis
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Ahhh ja, UP Kruisstraat. Daar heb ik al een gitaartje of 5 gehaald denk ik. Maar deze komt uit Leiden.
    Ik werk door heel het land dus ik loop iets te vaak dat soort winkels in. Vandaar dat ik dit weekend eens een gitaartje of 6 op Marktplaats ga gooien

    Ik weet niet wat de bedoeling van Ibanez was met deze gitaar maar hij heeft wel een uniek geluid. Lekker diep in de nek positie en "fris" in de brug. En de looks zijn nog lang niet zo gek als andere gitaren uit de 80's... Ibanez Steve Vai 777.......

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gefeliciteerd, aparte gitaar met mooi maple. Ik heb een AS120 gehad, want ik wilde wel eens wat in de 335-sfeer. Toch weer weggedaan wegens te weinig gebruik.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.330

    Standaard

    Congrats.
    Ik vind die EMG uitstraling wel geinig juist, in het bijzonder op van die jazzgitaren.
    Benedeto of Attila Zoller zien er ook zo uit toch ?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Mooie Ibanez, die jaren 80 japanners van Ibanez zien er altijd aantrekkelijk uit.
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top