Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 19 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 187
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik sluit me aan bij de vorige sprekers. Zo'n Bassman gaat echt knetterhard hoor. En een AC30 is ook geen stakker. Ik heb onder meer een Diezel Schmidt 30 watter die echt hard genoeg gaat, ook op grotere podia.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Als alles tegenwoordig over de PA gaat dan heb je dus eigenlijk aan een 15 watter meer dan genoeg.
    1) hangt er weer vanaf of die 15 watt amp de sound + eigenschappen heeft die je zoekt. een grote amp kun je namelijk ook zacht zetten,
    2) hangt er ook vanaf of je afhankelijk wilt zijn van de monitor of dat je jezelf goed wilt kunnen horen via je amp (dat zou altijd mijn voorkeur zijn)

    Over het algemeen wordt er gezegd: beneden de 20/30 watt: te stil en te weinig punch om in een bandje te spelen, daarmee kom je niet boven de bas en drums uit. Maar er zijn geen regels. Wat voor jou werkt, werkt. Er zijn hele gave amps in de categorie 10/15 watt (Vox AC15, Tweed Deluxe). Maar ja, je repeteert natuurlijk zonder PA en monitor. Dan heb je dus wel een amp nodig waarmee je jezelf kan horen. Je kunt natuurlijk ook repeteren met een 40 watt amp en op het podium ineens een veel kleinere amp neerzetten en vragen of ze 'm uit willen versterken over de monitor, maar ik denk dat dat niet zo handig is.


  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Als headroom belangrijk is, is een 10 of 15 watt buizenbak meestal geen optie voor op het podium. Ik speel doorgaans met 30-50-watters.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Ik heb laatst op ongeveer het grootste podium van mijn carrière gestaan, maar ook nog nooit zo zacht gespeeld, mét PA. In de tent was het ongeveer op cd-luisterniveau. Wat ik maar wil zeggen, PA wordt niet alleen gebruikt als het hard moet. Als je de gitaar ook over de PA gooit heeft de geluidsman simpelweg meer controle over de mix, hoe hard het ook moet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik weet een 2210 die te koop staat. Een heule goeie, met KT77 buizen en recent nagekeken en getuned door NEL Amps. Ik weet dat die versterker voor helemaal niet teveel weg mag om een andere versterker (lees; serieuze GAS aanval) te kunnen bekostigen. Hoeft niet, mag wel. Info wil ik wel verschaffen per pm.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik heb laatst op ongeveer het grootste podium van mijn carrière gestaan, maar ook nog nooit zo zacht gespeeld, mét PA. In de tent was het ongeveer op cd-luisterniveau. Wat ik maar wil zeggen, PA wordt niet alleen gebruikt als het hard moet. Als je de gitaar ook over de PA gooit heeft de geluidsman simpelweg meer controle over de mix, hoe hard het ook moet.
    Eigenlijk is dat raar. Hoe groter een zaal, hoe minder van belang het podium volume is. FOH gaat toch wel luid genoeg om het podium te overstemmen en controle te houden. Maar in dit geval stond de zaal/tent ook heel zacht?

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Eigenlijk is dat raar. Hoe groter een zaal, hoe minder van belang het podium volume is. FOH gaat toch wel luid genoeg om het podium te overstemmen en controle te houden. Maar in dit geval stond de zaal/tent ook heel zacht?
    Ja, het was voor een groep kinderen van 5 á 6 jaar oud. Dus ongeveer het volume als wanneer je een cd'tje zou opzetten. Voelde ook wel vreemd om zo te spelen, maar dankzij de goeie geluidscrew en perfecte monitoring (in-ear) was het wel echt fijn spelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Less volume = more.
    Daarom staan nu al die 100 watters voor bijna nop te koop.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Less volume = more.
    Daarom staan nu al die 100 watters voor bijna nop te koop.
    Nogmaals: dat hangt echt helemaal van de situatie af. Ik heb er zelf een aantal en die gaan dus nooit meer weg.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Less volume = more.
    Daarom staan nu al die 100 watters voor bijna nop te koop.
    Daar heb je een master volume voor. Al die gitaristen die het hebben over eindbuizen die beginnen te werken; bullshit. Of je moet al met een attenuator werken. Ik verkies een 100 watter wel boven een lager vermogen amp, omdat ze wat meer punch hebben en meer headroom, da's echt een bewuste keus. Hoewel er tegenwoordig steeds meer lager vermogen amps zijn (a la Friedman Smallbox) met toch behoorlijk wat headroom.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top