Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 19 EersteEerste ... 9171819
Weergegeven resultaten: 181 t/m 187 van 187
  1. #181

    Standaard

    ff van een non tech

    die variac is toch een transformator die hij gebuikte om een een Britse amp 220 volt te geven
    (vs toen 110)
    las in een interview dat als je zo'n amp meer volts geeft hij plof doet (edddies own words)

    hij gebruikte meestal 80/90 % van de variac

    Maw hij gebruikte de variac (met de amp alles op 11)om zachter te kunnen spelen
    niet te veel want dan kom je weer volten tekort

    snap ik het nu een beetje ??

  2. #182
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    ff van een non tech

    die variac is toch een transformator die hij gebuikte om een een Britse amp 220 volt te geven
    (vs toen 110)
    las in een interview dat als je zo'n amp meer volts geeft hij plof doet (edddies own words)

    hij gebruikte meestal 80/90 % van de variac

    Maw hij gebruikte de variac (met de amp alles op 11)om zachter te kunnen spelen
    niet te veel want dan kom je weer volten tekort

    snap ik het nu een beetje ??
    Je hebt twee soorten spanning in een versterker, 6.3v wisselspanning voor de gloeidraden van de buizen en een hoge gelijkspanning van 350+v. Wanneer je de spanning aan de primaire kant van de trafo verlaagd (wat je versterker in gaat) dan pakken de spanningen naar ratio ook lager uit in de versterker en zullen de buizen anders gaan werken. Met een lagere spanning minder versterking, dus met gelijk volume kan je hem verder open draaien. Karakter veranderd wel hierdoor.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  3. #183

    Standaard

    denk dat ik het begrepen heb
    thanks

  4. #184
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Maar het 'dubbele' aan het hele variac verhaal is dat ook de gain navenant zou afnemen ...

    Verder was er (eind) jaren '70 ook niet zo heel veel anders qua (gainy) amps, dus dat Eddepet
    inmiddels z'n horizon wat verbreed heeft is niet zo gek. Maar of z'n geluid er nu op verbeterd is ...

  5. #185
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik vond z'n gitaargeluid op Van Halen 1 nog het mooiste, rauw en agressief.
    Nu is het allemaal wat gelikter, netjes. Niet slecht, maar anders. Wel fijn op zich.

  6. #186
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    VH1 heeft hij veel op een Ibanez Destroyer gespeeld. Running with the devil bijv.

  7. #187
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Inderdaad en dan durf ik te wedden dat hij z'n mastervolumes niet meer op oorlogssterkte heeft staan en hij die variac de deur uit gedaan heeft.
    Hij speelt gewoon zachter, zoals bijna iedere normale sterveling. Ook Eddie wordt ouder en milder😉
    Hij speelt natuurlijk ook bijna altijd in hele grote zalen. In een grote zaal waait het geluid van zo'n grote amp ook meer weg en kun je wat meer lawaai maken. In een kleine kroeg spelen met 100 watt en 4x12 is natuurlijk veel lastiger.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top