Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 187

Threaded View

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.079

    Standaard Twijfel…. '59 Bassman LTD PTP vs JCM800 2210 halfstack

    Ik heb een PTP '59 Bassman LTD met 2x12 V30.
    Deze kan ik evt ruilen tegen een JCM800 2210 head (1990.. dus met andere pre-amp en gefixte channel bleed dan de eerste series) en een JCM900 1960A cab.
    Ik geil sinds dag 1 op gitaar nog steeds op de Marshall sound, en hoewel de Bassman een ideale pedalenslikker en prachtig clean platform is, met de grote PlexiTone of Rockett Animal kom ik aardig in de buurt van een Marshall, maar nog altijd net niet die onmiskenbare/herkenbare Marshall mojo.
    En ja ik weet, een 2203/2204 is beter/anders volgens velen.

    Qua clean sounds ga ik inleveren, (al heb ik niks met echt super Twinachtig Fender clean), maar het Marshall clean met een randje tot lichte ACDC crunch is ook wel errug tasty.
    Voor de Bassman gebruik ik een Hotplate, en dat zal voor de Marshall niet anders zijn.
    Muzieksmaak: stevige rockabilly/psychobilly, blues, old school (hard)rock.
    Gitaren: Fender Contemporary 22 met Tex Mex set, Squier Classic Vibe Tele, Squier VM Tele Custom II P90, Gibson Les Paul Studio WR, Gretsch G5120 met TV Jones.. Ik vrees het meeste voor de Gretsch/Marshall combi.

    Natuurlijk moet ik zelf proberen en beslissen, maar een beetje externe input kan nooit kwaad.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 5 juli 2017 om 11:44

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top