Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Advies gevraagd: BKP The mule en Gibson Quickconnect

    Ik wil jullie vragen om advies in een vraagstuk waar ik mee worstel.

    Ik heb een setje BKP The mule die ik wil laten plaatsen in een Gibson Les Paul Studio 2010. Nu ben ik er tot mijn verbazing achter gekomen dat ook de 2010 studio modellen al de gibson quick connect bordjes hebben. Ik dacht dat dit in 2012 zijn intrede deed.

    De BKP pickups hebben vintage two braided wire, dus het koppelen van de quickconnect connectors (498T dus 4 aderig) op die pups kan wat lastiger worden. Ik zal de klus daarnaast niet zelf doen (suggesties voor een goede vakman omgeving NH zijn welkom), dus ik heb weinig zin in "trail and error" om de juiste connectie te achterhalen. Daarnaast las ik dat Gibson ook niet zo heel netjes is geweest met de color coding van de bedrading en dit ergens op enig moment te hebben gewijzigd. Al met al niet hele positieve verhalen over te vinden dus.

    Dit alles maakt dat ik neig naar het verwijderen van het quick connect systeem en het om te laten zetten naar ouderwetse bedrading.

    Wat denken jullie? Onnodig of de enige chique oplossing?

    Zo ja, heb ik dan voldoende aan:
    2 x CTS 500K (audio taper)
    2 x CTS 300K (linear volume)
    2 x caps 0,47 MFD

    Dan ga ik even vanuit dat het extra draad wat nog nodig is tussen de pots door de vakman wordt geleverd. Zie ik zo domweg nog onderdelen over het hoofd?

    Alvast bedankt voor eventuele reacties!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Waarom zou je er andere pots in zetten?

    Quick connect aan je nieuwe pups laten zetten lijkt me trouwens sneller en dus goedkoper.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor jouw reactie. Geld is niet echt een issue, gaat niet om schokkende bedragen. Zorg zit er meer in dat het lastig lijkt/schijnt te zijn om twee aderig met de aarde "braided" goed te krijgen op de 5 polige connectoren.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ok, ik dacht dat CTS standaard in een Gibson gebruikt werd. van 2 polig naar 5 polig lijkt me totaal geen probleem, omgekeerd natuurlijk wel. Maar neem contact op met een gitaarpech. Dick Dijkman doet toch dat soort dingen wel?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Zou inderdaad lekker die pcb eruit gooien en cts pots plaatsen. Wel de originele parts bewaren !
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Zou inderdaad lekker die pcb eruit gooien en cts pots plaatsen. Wel de originele parts bewaren !
    Gaat denk ik wel goed komen

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ok, ik dacht dat CTS standaard in een Gibson gebruikt werd. van 2 polig naar 5 polig lijkt me totaal geen probleem, omgekeerd natuurlijk wel. Maar neem contact op met een gitaarpech. Dick Dijkman doet toch dat soort dingen wel?
    Het goed bevestigen van de connectors kan lastig zijn lees ik op verschillende plekken (specifieke tools voor nodig), daarnaast zit je nog met het feit dat de grond in de braided wire zit. Je hebt dus niet netjes 1 draad om als grond te dienen. Je moet denk ik de braided huls dan met een krimpkous/soldeer gaan zetten op een stuk draad of toch direct solderen op een pot.

    Ik ben helaas geen expert en moet in eerste instantie afgaan op online kennis, dus vandaar mijn worsteling om tot een goede keuze te komen.

    bedankt voor jouw reacties in ieder geval!

  8. #8

    Standaard

    Quick connect eruit laten halen en vervangen door 2 x CTS 500k lin, 2 x CTS 500K log en 2 x orangedrop 0,47.

    Bareknuckles klinken te gek, open, gedefinieerd en warm. Ik heb er nog geen slecht geluid uit kunnen krijgen, over de hele taper van de tonepots leveren ze bruikbare tonen op. Mijn LP is zojuist een stuk veelzijdiger geworden.

    Thanx rozh voor het zeer vakkundig uitvoeren van de werkzaamheden en de gastvrijheid, top gedaan!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Gaaf!
    En nou rammen met die handel

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montecristo Bekijk bericht
    Quick connect eruit laten halen en vervangen door 2 x CTS 500k lin, 2 x CTS 500K log en 2 x orangedrop 0,47.

    Bareknuckles klinken te gek, open, gedefinieerd en warm. Ik heb er nog geen slecht geluid uit kunnen krijgen, over de hele taper van de tonepots leveren ze bruikbare tonen op. Mijn LP is zojuist een stuk veelzijdiger geworden.

    Thanx rozh voor het zeer vakkundig uitvoeren van de werkzaamheden en de gastvrijheid, top gedaan!
    you're welcome, vond het ook gezellig!
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top