Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Elektrisch akoestisch gitaar kapotte transducer?

    Hey,

    Ik heb een jaar of 5 deze elektro akoestisch gitaar (Salvador Cortez cc 60ce). Deze heeft een BBand A3T en een UST transducer maar sinds een paar dagen geleden doet deze het niet zo goed meer. De ingebouwde stemapparaat pikt alleen nog de 2de en 3de snaar op. Maar als ik alleen de 6de snaar erop heb zitten, dan pikt hij deze wel op. Verder stoort hij ook redelijk hard.
    Ik heb al een andere batterij geprobeerd maar daar lag het niet aan. Verder heb ik alle kabeltjes afgegaan en die leken niet los te zitten.
    Wat denken jullie dat hier het probleem is?
    "If you had everything, would you have also nothing?"

  2. #2

    Standaard

    Kan de piezo pickup zijn verschoven? Als die niet meer recht onder de brug ligt dan krijg je dit soort problemen.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Dit soort undersaddle transducers werken alleen met goed oppervlakcontact met zowel brug als zadel. Als er (plaatselijk) ruimte tussen is ontstaan door b.v. kromtrekkend hout / bolstaande top, zullen betreffende snaren niet meer worden opgepikt.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top