Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Toets stain?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard Toets stain?

    Ik zat weer ff te beunen weer op mijn Chibson.. 't is uiteindelijk een prima gitaar geworden die ik vaak gebruik, maar er is nog steeds ruimte voor verbetering (en prutsen is leuk)


    Ik vind de toets te licht van kleur (om voor een mooie 59'er door te gaan..) en ik zat ff te kijken op stewmac die black fingerboard stain verkoopt. Iemand ervaring met dit spul? Zijn er alternatieven die ook werken die ik in NL kan bestellen?

    bvd!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ik weet niet of dat hetzelfde afgevende spul is wat sommige fabrikanten van budgetgitaren gebruiken om een toets er als ebben uit te laten zien?
    Ik had ooit bij een nieuwe gitaar steeds zwarte vingertoppen, die toets bleef in het begin maar afgeven.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik weet niet of dat hetzelfde afgevende spul is wat sommige fabrikanten van budgetgitaren gebruiken om een toets er als ebben uit te laten zien?
    Ik had ooit bij een nieuwe gitaar steeds zwarte vingertoppen, die toets bleef in het begin maar afgeven.
    Lol.. Dat wou ik toch wel graag voorkomen ja. Vandaar mijn vraag.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Ik heb een flesje fiebling's leather dye gekocht via ebay.. 't is op alcohol basis zie ik. De procedure die ik gedachten heb is toets boenen met terpetine zodat alle lemon oil d'r een beetje uit is. Alcohol in een bakje doen met een drupje van deze verf en dat voorzichting opbrengen na het afplakken van de hals. Ik wil de kleur donkerbruin hebben maar niet ebbenhout zwart.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    guitarsupplies.nl verkoopt het zelfde spul als stew mac en het is inderdaad leerverf, eenmaal opgebracht en gedroogd geeft het niet meer af. met 1 potje kun je denk ik wel een kleine honderd toetsten doen dus leef je uit

    anyway, je moet het niet verder verdunnen, het is van zichzelf al niet 100 % dekkend (pas na meerdere lagen), plak goed je inlays af met goede afplak tape (schilderstape lekt door), je kunt de stain wel van inlays afkrabben maar probeer dat zoveel mogelijk te vermijden
    life sucks and then you die

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 oktober 2001
    Locatie
    Kiependaarp
    Berichten
    1.418

    Standaard

    Beter .. :-)


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Stuk beter!

    Op een of ander manier ziet het er zo een stuk duurder uit. Ik verbaas me altijd wat een beetje olie al uitmaakt maar met die stain blijft het waarschijnlijk langer mooi.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top