Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Fender Villager 12 snarige gitaar, advies gevraagd..

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke 12 snarige gitaar. Liefst semi akoestisch zodat ik ook af en toe versterkt kan spelen.
    Mijn nivo is middelmatige amateur, en budget dat ik in gedachte heb ik 400 euro max.
    Voorheen heb ik nooit op 12 snaren gespeeld, en heb nu een 5taal jaren alleen maar keyboard gespeeld, dus er valt wel wat te oefenen
    Nu is mijn oog gevallen op een Fender Villager, van 1 jaar oud, binnen mij budget.
    Heeft iemand ervaring met deze gitaar, of anderszins tips waar ik beslist op moet letten om geen kat in de zak te kopen ?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ze zijn in ieder geval beter dan de originelen van eind jaren '60 (die waren gewoon in elkaar gegooid, een schoendoos met een elastiek over gaf een rijkere klank).

    Verder is het een geval van "je krijgt waar je voor betaald". Ze zijn degelijk, maar een beetje vlak/ongeïnspireerd klinkend. Wel een aangename hals, afgeleid van de Electric XII, dus iets dunner/smaller dan je van een akoestische gewoon bent.

    Als je ze kunt vinden, ik zou voor een 2ehandse Guild uit de GAD serie gaan (of de nieuwe Westerly-reeks). Guild is de koning van de akoestische 12-strings, en zelfs de goedkope reeksen hebben een erg rijke klank. Ik denk dat de F-2512E wel iets voor jou kan zijn! Ze zijn nét boven je budget, maar het is wel gewoon echt een betere gitaar (zowel qua klank als qua afwerking & bespeelbaarheid).
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Twente
    Berichten
    537

    Standaard

    Nog een tip: let bij aankoop erop of de actie niet te hoog is geworden doordat het bovenblad bol is gaan staan.
    Sommige (budget-) 12-strings hebbendaar last van. Neem desnoods een liniaaltje mee om het bovenblad te checken.
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. (Bertrand Russell)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    12 snarig is altijd een beetje lastig. 6 snarig is vrij eenvoudig: heel goedkoop heb je een rammelbak, maar tegenwoordig heb je voor leuke prijzen al iets heel aardigs. Met 12 string is het altijd een kwestie van: krijg je 'm wel een beetje gestemd? (100% zuiver dus nooit, dat is ook de charme), of blijf je er eeuwig aan draaien? Sommige goedkopere 12 strings spelen erg zwaar (een 12 snarige speelt sowieso altijd zwaarder natuurlijk). Een akoestische 12 string voor 400 euro lijkt mij toch niet ideaal (zou ik zelf nooit doen), dan kun je beter van dat geld op vakantie gaan of een paar pedalen kopen of iets dergelijks.

  5. #5

    Standaard

    Dank voor de adviezen, het resultaat is dat ik nu ernstig aan het twijfelen ben of het zo nodig wel een 12 snarige gitaar moet worden. Wellicht ben ik beter af als ik in die prijs range een 6 snarige aanschaf. Ik heb er inmiddels een paar op het oog, en open een nieuw topic.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top