Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Humbucker idee

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    ideetje Humbucker idee

    Ik dacht als je 4 single-coil elementen voor 3 snaren naast elkaar zet (2x2) dat je dan wellicht wat leuke schakel/tone opties zou krijgen, terwijl dit alles dan net zo groot is als een humbucker.

    0 | 0
    0 | 0
    0 | 0
    --+--
    0 | 0
    0 | 0
    0 | 0

    Door elementen diagonaal van elkaar te selecteren zou je een slanted single coil kunnen simuleren (forward of backward). Natuurlijk kan je ook spelen met meerdere elementen in serie en parallel, in fase en in tegen-fase.

    Een nadeel is dat je veel schakelaars nodig hebt om dit allemaal te besturen, maar ik kan me voorstellen dat je de meest bruikbare combinaties kan inbakken in een meerstanden schakelaar. Of wellicht iets maken als de Music Man Game Changer technologie - hoewel dat niet heel eenvoudig is - en het programeerbaar maken...

    Barst los.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    heb ik al eens op NAMM gezien. het probleem dat dit geeft is wat ze noemen ' drop off'. bij benden zullen een paar snaren vast tussen de spoeltjes terecht komen en dat geeft drop-off.

    Ook is mijn eerste vraag direct: welk probleem denk je hiermee op te lossen, tonaal gezien?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    heb ik al eens op NAMM gezien. het probleem dat dit geeft is wat ze noemen ' drop off'. bij benden zullen een paar snaren vast tussen de spoeltjes terecht komen en dat geeft drop-off.

    Ook is mijn eerste vraag direct: welk probleem denk je hiermee op te lossen, tonaal gezien?
    Dat effect heb ik een heel klein beetje meegemaakt met een singlecoil die ik gemaakt heb van twee halve singlecoils in serie in hetzelfde kapje. Effect was wel heel erg minimaal.
    147-c Guitars

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    heb ik al eens op NAMM gezien. het probleem dat dit geeft is wat ze noemen ' drop off'. bij benden zullen een paar snaren vast tussen de spoeltjes terecht komen en dat geeft drop-off.
    Ja, de ruimte tussen de coils moet zo klein mogelijk zijn. Het magnetisch veld is wel iets groter dan waar de pole-pieces - of de bar- ophoudt. Maar niet te veel windingen dus met fijn draad om de dikte te beperken. Dan kunnen ze dicht tegen elkaar aan worden geplaatst.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Ook is mijn eerste vraag direct: welk probleem denk je hiermee op te lossen, tonaal gezien?
    Vooral op de bridge positie zou ik een slanted strat single coil als wel een humbucker willen. Ook een reverse slanted (denk aan de Paul Gilbert Fireman) single coil lijkt me mooi. Daarnaast gewoon experimenteren met de mogelijke combinaties van in serie/parallel van de cores... (hihi quad-core pickup)
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top