Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2011
    Locatie
    ameland
    Berichten
    155

    Standaard slagplaat maken zonder router

    Hallo,

    ik wil voor een (bouwpakket) SG een nieuwe Tortoise slagplaat maken (full Face)
    hoe doe je dat netjes, zonder router?

    als het al ergens staat, graag een linkje....ik kan het niet vinden

    groet, John

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik heb het gedaan, met (ijzer)zaag, boor, vijl en schuurpapier...

    Heb met schilderstape de outline getekend en dan uitzagen en op maat vijlen. Had 3-ply dus ook nog een schuine kant aan gemaakt. De pickup gaten maak je met boren en vijlen (ronde en platte). Ik had geen 5-standen schakelaar - met zo'n klein sleufje. Lastig maar wel te doen. Verzink gaatjes voor de bevestigingsschroeven gewoon met een verzink bitje gedaan, maar wel met de hand - dan voel je net iets beter hoe hard/diep het gaat.

    Als je van dichtbij kijkt zie je dat het zelf gemaakt is - kleine imperfecties, maar van een afstandje valt het niet op.

    Zo'n stukje plastic is niet zo duur dus als je er eentje verknoeid, dan valt de schade reuze mee - behalve je tijd dan...

    [2c]
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Stukken rondhout met schuurpapier erom, latjes met schuurpapier, ronde kokers met schuurpapier, een flexibel stuk plastic met schuurpapier. Je moet even creatief zijn. Voor de kaarsrechte stukken kan je de pg klemmen op de werkbank met een stuk alu profiel langs die lijn en dan schuren met een lat. Hele krappe rondingen zou je met een boor kunnen doen
    147-c Guitars

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik doe het altijd zonder template of frees. Eerst uitprinten. Dat uitsnijden en inspuiten met lijmspray en op het materiaal plakken. Daarna uitzagen met (lint)zaagje. Schuine randen doe ik met een los stanleymes uit de hand. Gaatjes boren en verdiepen met een verzinkboor.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Check wel ff of je printer ook echt 1:1 print. Daar ben ik met Adobe en een slagplaat sjabloon van het net weleens mee de mist in gegaan.
    147-c Guitars

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2011
    Locatie
    ameland
    Berichten
    155

    Standaard

    ik heb de originele slagplaat als sjabloon, ga het proberen....dank voor de reacties.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Een sleuf voor een schakelaar kan je met een schuif afgezaagd ijzerzaagje erin schuren/schaven, liefst langs een latje.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik doe het altijd zonder template of frees. Eerst uitprinten. Dat uitsnijden en inspuiten met lijmspray en op het materiaal plakken. Daarna uitzagen met (lint)zaagje. Schuine randen doe ik met een los stanleymes uit de hand. Gaatjes boren en verdiepen met een verzinkboor.
    uitprinten en met lijmspray aanbrengen, krijg je die lijm er dan wel af?
    zijn er nog andere manieren om een ontwerp die je op papier hebt gemaakt over te brengen op een PG?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    uitprinten en met lijmspray aanbrengen, krijg je die lijm er dan wel af?
    zijn er nog andere manieren om een ontwerp die je op papier hebt gemaakt over te brengen op een PG?
    Op dat materiaal zit een film waarop je tekent (of kleeft), die je daarna eraf trekt dus no harm done

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    op zoek naar een niet te dure lijmspray kwam ik een busje tegen bij de action a € 1,99
    moet nog even zien hoe het tijdens het zagen met figuurzaag blijft zitten, maar een bus bison kost al meer dan € 10, dus het proberen waard

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top