Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard Voor de restaurateur / liefhebber

    Ik heb :
    een GTB (Geluids Technisch Buro te Den Haag) versterker staan die gerestaureerd moet worden.
    Hij zou het nog moeten doen. Ik heb hem ooit gekocht in Den Haag in 2005. Toen was hij stuk. Gerepareerd en werkte weer. Op zich leuke versterker en kan verschillende buizen (klasse A) aan (w.o. EL34, maar ik draai hem zelf met 6V6 buizen).
    De luidspreker is een Goodmans audiom 60. Helaas er zit daar een winkelhaak in de conus maar die is nog te repareren bij TotalSpeakerRepair.
    De versterker komt uit de 50'er jaren gezien de meeste componenten. Dus stamt nog uit de tijd van de Golden Earring, Koelewijn ed. Dus het zou zo maar denkbaar zijn dat een of andere band uit die tijd erop gespeeld heeft voor de opnames.
    De bedoeling was om hem volledig te restaureren. Maar dat was in 2005. Nu 12 jaar later, nog niet gebeurt dus dan moet je je conclusies trekken .
    er zitten buizen in uit de 41 serie maar volgens mij heb ik daar nog een reserve ook van liggen.
    Verder heb ik volgens mij alles nog. Knoppen ed. kastje uit nep krokodillah leah, gordijnstof voor de speaker (is wel door de chef gewassen indertijds) met een messing grill en drie houten latjes.

    Hij mag GRATIS weg uitsluitend indien de liefhebber hem wil restaureren. Om te slopen heb ik liever dat je geen contact neem. Ik beslis uiteindelijk wie hem krijgt dus nu niet de eerste de beste.


    Zo is ie nu



    Er is ook een schema die ik ooit in Visio heb getekend.

    Heb je interesse stuur dan een PB.

    Nico
    Nico


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Vergeven
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top