Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Een demo opnemen met band

    Hallo, hopelijk ben ik hier op de juiste plaats met men vraag.

    Wij willen met onze band graag een demo opnemen. Het zou leuk zijn om te gebruiken bij promo of wat dan ook.

    Om nu gelijk de studio in te duiken vind ik er net wat over, we spelen nog maar een jaar samen en doen voornamelijk covers.

    Is er een manier om zelf een demo op te nemen? Wat heb ik daarvoor nodig?

    Wij hebben een volledige PA dus micros en kabels genoeg. Werken met een Daw is ook geen probleem. Maar hebben we dan een audio interface nodig met 15 kanalen of hoe werkt zoiets?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Je kunt live opnemen, met slechts een paar mics, of met heel veel individuele mics (dan wel uitgebreide audio interface nodig). Of je meent t instrument voor instrument op. Dan kun je met 2 tot 18 mics de drums wel af, afhankelijk van de kit en de gewenste mic opstelling

  3. #3

    Standaard

    Wat vind je te aan een studio? Bedenk dat zelf opnemen uiteraard ook geld kost (maar je investeert wel in spullen die zorgen dat je in de toekomst ook opnamemogelijkheden hebt), en dat je kennis moet opbouwen.

    Er zijn tegenwoordig een hoop mensen met een (home)studio, en die kunnen je uiteraard ook helpen, door bijjvoorbeeld op locatie opnames te verzorgen. Ik denk dat er genoeg hobbyisten zijn die tegen een kleine vergoeding een band willen opnemen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top