Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 10 EersteEerste ... 678910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 96

Discussie: bekend en muzikant

  1. #71
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard


    Meervoudig olympisch skikampioen/fotomodel Tina Maze.

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    vanavond zien spelen ( met de five great guitars)
    en dat deed ie heulemaal niet verrot

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swaag Bekijk bericht

    Meervoudig olympisch skikampioen/fotomodel Tina Maze.
    Nou, muzikant... ik hoor vooral een autotune
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #74
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarvrouwtje Bekijk bericht
    vanavond zien spelen ( met de five great guitars)
    en dat deed ie heulemaal niet verrot
    Eddy is dacht ik begonnen als muzikant en is daarbij derderangs programma's gaan presenteren waarvan iedereen hem dan kent. Dus niet bekend en muzikant maar eigenlijk andersom.
    Ze zijn met het programma Eigen huis & tuin (ja, dat kijk ik dan weer ) weleens bij hem thuis geweest en als je dan z'n instrumentarium in beeld ziet heeft hij denk ik meer / beter spul staan dan de gemiddelde GN'er.
    Waarschijnlijk allemaal kunnen bekostigen van z'n presenteren en niet van z'n muziek opbrengst, maar goed... ergens wel slim zo. Het verbaast me niet dat hij best goed kan spelen, alleen weten veel mensen niet dat hij dat 'ook' kan.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Eddy is dacht ik begonnen als muzikant en is daarbij derderangs programma's gaan presenteren waarvan iedereen hem dan kent. Dus niet bekend en muzikant maar eigenlijk andersom.
    Ze zijn met het programma Eigen huis & tuin (ja, dat kijk ik dan weer ) weleens bij hem thuis geweest en als je dan z'n instrumentarium in beeld ziet heeft hij denk ik meer / beter spul staan dan de gemiddelde GN'er.
    Waarschijnlijk allemaal kunnen bekostigen van z'n presenteren en niet van z'n muziek opbrengst, maar goed... ergens wel slim zo. Het verbaast me niet dat hij best goed kan spelen, alleen weten veel mensen niet dat hij dat 'ook' kan.
    toffe gast die Eddy
    Gisteren kwam hij mij direct een hand geven maar had alleen oog voor mijn gitaar, "Wat een gaaf instrument heb je daar Kris" ( oh vergeet ik er bij te vertellen dat de five great guitars, gistermiddag een workshop gaven waar ik ook bij aanwezig was vandaar dat ik mn gitaar bij me had)
    Het concert was tof, en inderdaad Eddy is een puike gitarist, volledig autodidact ( hetgeen hij zelf onder de noemer autoriteitsprobleempje wegzette ) Hij wist tijdens de workshop ook een mooie bijdrage te leveren, zeker voor de electrische gitaristen.
    Ik heb vooral veel opgestoken van de warming up oefeningen, verder zat ik een tikje "boven nivo" maar was wel superleuk met alle jonge gitaristjes ( veel jonge kinderen) die om mij heen zaten en waar ik heb kunnen helpen met het stemmen van gitaartjes, voordoen van het akkoord en vingertjes goed zetten, hier en daar bij de echte beginnertjes simpelere vormen van het akkoord laten zien, ( Fbarre blijft toch lastig als je net speelt) en vooral support in de zin van, jaaaa wat doe je dat goed, en dan stralende bekkies krijgen
    Eddy Zoey, ja..was wel onder de indruk van zijn spel, en zijn spullekes

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wist wel dat Eddy inderdaad een verdienstelijke muzikant is.
    Een jaartje of 3 geleden ook bij Ekdom tijdens de top 2000 gezien waar hij een eerbetoon aan Eddie van Halen deed. Aardige gast volgens mij.
    Dit filmpje over EvH:
    https://youtu.be/IZPctCC5LfI

  7. #77
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.360

    Standaard

    F barre is ook een kutakkoord, speel ik eigenlijk zonder uitzondering met open G & duim op de bovenste snaar.
    Alles voor de chorus, zonder chorus.

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    haha mja dat is ook een mogelijkheid, de kids laat ik het doen zonder een barre maar wat ze "kleine barre" noemen, dus vingertje alleen op de onderste twee snaren ipv over de hele hals
    wat mij wel opviel was dat het vaak ook aan de gitaar ligt, zat een kleine knuppel voor me van een jaar of negen, met een western steelstring van een onbekend merk. zag er stoer uit hoor maar volgens mij speelde t ding voor geen meter
    heb hem mijn apparaat vast laten houden en hij kon zomaar een Fbarre. iets met actie, smallere hals en nieuwe niet zo stroeve en stugge snaren.
    aangezien die vent in de pauze "even" een versterker voor zichelf had geregeld en me daar een bak geluid open zette ( toch even gevraagd of t volume iets lager mocht want hoorde mijn eigen gitaar niet meer) heb ik zn moeder maar eens gevraagd of t niet eens tijd werd voor een lekker scheurijzer hahah, kerel knikte heftig JAAA. moeder keek wat bedenkelijk

  9. #79

    Standaard

    Steve van Zandt aka Little Steven aka Miami Steve; songwriter, producer, gitarist bij Springsteen en solo artiest. Is later gaan acteren in de Soprano's em Lillehammer.

  10. #80
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarvrouwtje Bekijk bericht
    ... heb hem mijn apparaat vast laten houden en hij kon zomaar een Fbarre. iets met actie, smallere hals en nieuwe niet zo stroeve en stugge snaren...
    Probleem bij F barré zal vooral liggen aan een niet goed ingesneden topkam. Als de snaren daar hoger dan nodig liggen, moeten de snaren bij indrukken op de eerste fret vanaf de topkam een steilere hoek maken. Dat kost i.c.m. ook nog eens op korte afstand vanaf de topkam indrukken extra kracht.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top