Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Europe (Santana) fingerstyle live

    https://www.youtube.com/watch?v=9ln5o28tplw

    Een live opname van het huisconcert van afgelopen Zaterdag





    Dutch google translate version below.




    Santana's Europe, recorded live as a duet for one. In the improvisational section, the backing is repeated by the Digitech Jamman.




    Recorded during a houseconcert in June 2017.




    The arrangement was inspired by Tuck Andress'version of the same song. Needless to say I play it quite different though. I hadn't played it for quite some time, but played a part of it for a friend that week. Apparently she hadn;t heard it yet, so I decided to include it in the set.




    I hope you enjoy this one




    Santana's Europa, live opgenomen als een duet voor een. In de geïmproviseerde paragraaf de onderkant herhaald door de Digitech JamMan.




    Opgenomen tijdens een houseconcert in juni 2017.




    De inrichting is geïnspireerd door Tuck Andress'version van de Saami lied. Onnodig te zeggen dat ik speel het heel anders hoor. Ik had het niet speelde al geruime tijd, speelde doel afgezien van het voor een vriend die weekend. Blijkbaar niet had ze, t hoorde het nog niet, dus ik besloot om het op te nemen in de set.




    Ik hoop dat je genieten van deze

  2. #2

    Standaard

    Een andere stijl dan we gewend zijn van je.
    Leuke 'riedels' er in en een redelijk goede opname "toch nog".
    Leuk man.

    Dat 'zwaai-licht' achter jou, wat is dat ?
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3

    Standaard

    Hier wordt de kabel geprikt in 'da inner drummer' waardoor we hier een versie voorgeschoteld krijgen van een Harald die 'Let it all hang out' roept.
    En eerlijk gezegd hoop ik dat ie de (laten we zeggen) wat behoudener/ambachtelijk H. niet helemaal vervangt.
    Having said that, ik vind die lossere Harald wel lekker.

    Ik heb alleen iets tegen die gratuite dalende melodielijntjes. Dat ligt aan de heer Carlos natuurlijk, of aan de composities van Gabor Szabo, waar ie wel meer van zijn dingen vandaan haalde.

    Gabor S. is een van mijn onvoorwaardelijke helden, iets dat ik niet altijd volmondig van Carlos zeggen kan.

    Alors, jammer dat ik niet bij je huiskamer dingest aanwezig kon zijn.
    Long may you run!
    Vriendelijke groet, Gus

  4. #4

    Standaard

    Ik vind het mooi, prettig om te luisteren en knap gespeeld.
    En supergaaf dat je huiskamer concerten geeft. Misschien moest ik maar eens komen luisteren.

  5. #5

    Standaard

    Een maand later, en dan ineens 3 reacties

    Thanks!

    Die lampjes is een led strip, toch nog iets van licht bij de concerten. Een goede spot zou beter zijn.

    De sound komt trouwens van een apart opgestelde microfoon, die uiteraard wel ook de versterker oppakt. de loop was eigenlijk net te zacht. Die heb ik handmatig nog eens uit de opname gelicht en zelf in Cubase gelooped. Dat klinkt dus ook iets beter dan wat uit het loop pedaal komt. Maar in weze gebeurt er niets dat niet ook live gebeurde.

    Ik had nog een ander nummer uit die set willen gebruiken, maar door een denkfout bij het editen ben ik de microfoonopname van die set kwijt... Dacht dat er kopieën gemaakt werden van de audio, maar dat bleek niet zo te zijn

    @Gus, Gabor onlangs via Santana ontdekt, is leuk. Wat die dalende lijnen betreft, dat heeft denk ik minder met Gabor te maken dan met de basis van het akkoordenschema. Niet hetzelfde als, maar wel de zelfde school als Autumn Leaves en wat daarvan afgeleid is, zoals I will survive, Still got the blues, MASH theme, en een hele sloot jazz nummers.

    Volgende huiskamerconcert wordt ws. November. Uiteraard welkom dan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top