Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 42
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard Welke Amp voor Stoner (Fu Manchu, Kyuss)

    De man van mijn nicht speelt oa gitaar bij Kyuss Lives/ Vista Chino.
    Voor die band gebruikt hij 3 Marshall 2203 heads met standaard cabs. Als drive pedaal een Keeley modded Boss DS-1 en een Fuzz Face pedaal en dan nog een delay ( welke weet ik niet).
    Gibson LP Customs spelend op de neck pick-up.

    Voor thuis tja dat is moeilijker. Klein ampje met opgenoemde pedaaltjes ervoor... EL34 based maar dan gaat het al snel hard.

    MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 27 juni 2017 om 02:00

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    Uhm orange toch? Iig moderne stoner, 90's emo. Mars volta, wolfmother oa, leuke bandjes die het gebruiken.
    Heb ik vaker gehoord, snap je antwoord, zeker toffe sounds! Maar van de in mijn post genoemde bands heb ik nooit met Orange gezien, dus vraag me af of het de sound is. Zag in een van de Andertons vids, dat ze wel een orange (ik meen tiny terror) gebruikt hebben om de Homme sounds (met een beperkt budget) te benaderen. Vond het alleen niet echt klinken...

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Dat gaat lastig worden. Die stoner bands spelen op volume en gebruiken grote stacks. Thuis kan dat niet. Als je het probleem met je sound echt wilt oplossen dan ga je net zo lang zitten sleutelen tot je het voor elkaar hebt gekregen maar vermoedelijk heb je dan iets waar een hoop lawaai uitkomt. Dat is ook een onderdeel van die stijl: veel lawaai. De enige manier om het volume dan met je set up naar beneden te halen is een goede attenuator (Aracom is een hele goede) maar ook dan blijf je met behoorlijk wat volume zitten. Beter is om eerst te denken over een oefenruimte waar je af en toe terecht kunt om die sound te produceren.

    Verder: gewoon een 50 of 100 watt amp (Marshall, Orange, Hiwatt, Sound City etc.) met 4 x 12 en een goede fuzz ervoor proberen, dan ben je vermoedelijk al een heel eind op streek. Daarna kun je de details invullen (andere speaker, andere fuzz, toch een andere amp etc.).

    Welke tips voor attenuatoren hebben we nog meer hier?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    veel desert wil ook nog wel eens helpen
    de temperaturen leker er afgelopen tijd wel op...nu alleen nog een grote zandbak!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2005
    Locatie
    Tiel
    Berichten
    262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    De man van mijn nicht speelt oa gitaar bij Kyuss Lives/ Vista Chino.
    Voor die band gebruikt hij 3 Marshall 2203 heads met standaard cabs. Als drive pedaal een Keeley modded Boss DS-1 en een Fuzz Face pedaal en dan nog een delay ( welke weet ik niet).
    Gibson LP Customs spelend op de neck pick-up.

    Voor thuis tja dat is moeilijker. Klein ampje met opgenoemde pedaaltjes ervoor... EL34 based maar dan gaat het al snel hard.

    MS
    Nice, leuk om te horen...dat is wel De sound, Kyuss Lives klonk ontzettend dik toen ik ze heb gezien!



    Ik zag net ook online een DSL15h van Marshall, is dat iets wat voor mijn doel toepasbaar zou zijn?

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pat85 Bekijk bericht
    Welke tips voor attenuatoren hebben we nog meer hier?
    Het probleem met de meeste attenuators (Koch loadbox, Weber Mass, THD Hotplate) is dat ze redelijk goed klinken als je een beetje volume van het geluid afsnoept. Je houdt dan alleen nog steeds zoveel volume over dat het voor de meeste (woon)situaties nog steeds te veel hard gaat. Haal je er meer volume vanaf dan verliest het geluid (heel veel) dynamiek en houdt je zo weinig van je sound over dat je beter een kleinere amp kunt pakken. De Aracom is de enige die ik ken (en gebruikt heb) waarmee je het volume op een goede manier naar beneden kunt krijgen. Het probleem ligt gewoon in het feit dat je een grote podium setup (100 watt of 50 watt top, gaan allebei erg hard) wilt gebruiken in een omgeving waar die spullen niet voor ontworpen zijn. Je gaat ook niet met een grote jumbojet boodschappen doen bij Albert Heijn :-)

    Je moet even beslissen wat je wilt: 1) wil je echt een hele vette sound hebben en het geluid van die bands benaderen? dan moet je eerst een ruimte zoeken waar je veel lawaai kan maken, anders kom je helemaal nergens, of 2) wil je thuis wat kunnen spelen? dan moet je een compromis zoeken en kijken wat binnen je volume beperkingen de beste mogelijkheden zijn. Zelf heb ik een 20 watt Marshall die voor thuis veel te hard gaat. In de oefenruimte klinkt ie te gek en hij gaat meer dan hard genoeg voor een band. Maar zet ik mijn 100 watt Marshall ernaast dan wordt ie weggedrukt door de grote 100 watt amp die nu eenmaal veel meer druk kan zetten. De 100 watter gaat veel te hard (ik zet de 4x12 de andere kant op richting hoek van de oefenruimte met geluidsdempend materiaal en ga er zo ver mogelijk vanaf zitten, dan gaat het allemaal net, ook zonder oordoppen hoewel ik die eigenlijk wel snel moet gaan aanschaffen). Qua sound zit het dicht bij elkaar maar de 100 watter klinkt toch net anders en dat heeft heel erg veel te maken met het vermogen van de grote amp, met name in het laag (dat kost veel vermogen om te versterken). Thuis gebruik ik een 5 watt Silver Face Champ. Voor wat ik doe (blues, oude hard rock, southern rock etc.) werkt dat prima, maar ik speel thuis dus wel met een andere sound.

  7. #17

    Standaard

    Fryette Powerstation PS2!

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pat85 Bekijk bericht
    Welke tips voor attenuatoren hebben we nog meer hier?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Het probleem met de meeste attenuators (Koch loadbox, Weber Mass, THD Hotplate) is dat ze redelijk goed klinken als je een beetje volume van het geluid afsnoept. Je houdt dan alleen nog steeds zoveel volume over dat het voor de meeste (woon)situaties nog steeds te veel hard gaat. Haal je er meer volume vanaf dan verliest het geluid (heel veel) dynamiek en houdt je zo weinig van je sound over dat je beter een kleinere amp kunt pakken. De Aracom is de enige die ik ken (en gebruikt heb) waarmee je het volume op een goede manier naar beneden kunt krijgen. Het probleem ligt gewoon in het feit dat je een grote podium setup (100 watt of 50 watt top, gaan allebei erg hard) wilt gebruiken in een omgeving waar die spullen niet voor ontworpen zijn. Je gaat ook niet met een grote jumbojet boodschappen doen bij Albert Heijn :-)

    Je moet even beslissen wat je wilt: 1) wil je echt een hele vette sound hebben en het geluid van die bands benaderen? dan moet je eerst een ruimte zoeken waar je veel lawaai kan maken, anders kom je helemaal nergens, of 2) wil je thuis wat kunnen spelen? dan moet je een compromis zoeken en kijken wat binnen je volume beperkingen de beste mogelijkheden zijn. Zelf heb ik een 20 watt Marshall die voor thuis veel te hard gaat. In de oefenruimte klinkt ie te gek en hij gaat meer dan hard genoeg voor een band. Maar zet ik mijn 100 watt Marshall ernaast dan wordt ie weggedrukt door de grote 100 watt amp die nu eenmaal veel meer druk kan zetten. De 100 watter gaat veel te hard (ik zet de 4x12 de andere kant op richting hoek van de oefenruimte met geluidsdempend materiaal en ga er zo ver mogelijk vanaf zitten, dan gaat het allemaal net, ook zonder oordoppen hoewel ik die eigenlijk wel snel moet gaan aanschaffen). Qua sound zit het dicht bij elkaar maar de 100 watter klinkt toch net anders en dat heeft heel erg veel te maken met het vermogen van de grote amp, met name in het laag (dat kost veel vermogen om te versterken). Thuis gebruik ik een 5 watt Silver Face Champ. Voor wat ik doe (blues, oude hard rock, southern rock etc.) werkt dat prima, maar ik speel thuis dus wel met een andere sound.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NRJay Bekijk bericht
    Fryette Powerstation PS2!
    Dit is je antwoord :-)

    Wat mij betreft drie opties mogelijk om op lage volumes 'overtuigend' thuis gitaar te spelen:

    1. Aanschaf lage wattage buizen versterker tot max 5 watt met daarbij een gitaar speaker die op lagere volumes ook overstuurd.
    2. Digitale modelling units als Helix, Line 6, kemper e.d. Totaal oplossing met amp/cabs/mics/effects en kun je eenvoudig met een mixer afspelen op een PA (live) of monitor. (live en thuis)
    3. Je versterker aansluiten op een reactive load box (Fryette/Suhr/Two Notes), DI out naar je preamp/geluidskaart computer en middels IR software spelen over goede studio monitoren. Hierdoor kan je versterker toch vol open en de volume regel je middels je monitoren.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Je versterker aansluiten op een reactive load box (Fryette/Suhr/Two Notes), DI out naar je preamp/geluidskaart computer en middels IR software spelen over goede studio monitoren. Hierdoor kan je versterker toch vol open en de volume regel je middels je monitoren.[/LIST]
    Dat kan inderdaad en dan kun je thuis dezelfde setup gebruiken (zonder de speakers natuurlijk) als in de oefenruimte. Fryette en Two Notes schijnen heel goed te zijn, de Aracmom kun je trouwens eventueel ook als reactive load gebruiken. Het zijn wel allemaal attenuators/load boxen die behoorlijk wat geld kosten. Het hangt er ook een beetje vanaf of je thuis al veel computer / opname spulletjes hebt. Bovendien blijft het een andere ervaring: of je in een ruimte bent waar een versterker op hoog volume geluid produceert, of dat je dat geluid via je monitor speakers op een veel lager volume op je slaapkamertje hoort is en blijft toch een ander verhaal. Maar de loadbox IR combinatie is voor homerecording zonder de buren wakker te maken wel de beste optie.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Dat kan inderdaad en dan kun je thuis dezelfde setup gebruiken (zonder de speakers natuurlijk) als in de oefenruimte. Fryette en Two Notes schijnen heel goed te zijn, de Aracmom kun je trouwens eventueel ook als reactive load gebruiken. Het zijn wel allemaal attenuators/load boxen die behoorlijk wat geld kosten. Het hangt er ook een beetje vanaf of je thuis al veel computer / opname spulletjes hebt. Bovendien blijft het een andere ervaring: of je in een ruimte bent waar een versterker op hoog volume geluid produceert, of dat je dat geluid via je monitor speakers op een veel lager volume op je slaapkamertje hoort is en blijft toch een ander verhaal. Maar de loadbox IR combinatie is voor homerecording zonder de buren wakker te maken wel de beste optie.
    Ik speel al jaren op deze manier maar de aanschaf van een goede reactive load box / attenuator, preamp, AD-DA convertor en studio monitoren kan aardig oplopen inderdaad. Je kunt voor budget gaan maar dan zal het niet bevredigend zijn als je speelt over mediocre monitoren of een matige AD-DA convertor. Aan alles hangt een prijskaartje. Als ik het over zou doen dan zou ik mogelijk kiezen voor de digitale optie met een Axe-fx, Line 6 of Kemper. Maar goed, ik heb er afgelopen jaren aardig in geinvesteerd dat een switch naar volledig digitaal het voor mij niet gaat worden :-) Zelf heb ik overigens de Suhr Reactive Load, dit is alleen een reactive load box, dus geen attenuator.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top